آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

مجوز اضطراری هند به نخستین واکسن کرونا از نوع DNA

  • کد خبر: ۷۸۰۷۶
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
مجوز اضطراری هند به نخستین واکسن کرونا از نوع DNA
این واکسن به نام ZyCoV-D از بخشی از ماده ژنتیکی ویروس استفاده می‌کند که دستور ساخت پروتئین خاصی را می دهد که دستگاه ایمنی آن را شناسایی می کند و به آن پاسخ می دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از رویترز تایید این واکسن باعث تقویت برنامه واکسیناسیون هند می‌شود که هدف آن این است که تا ماه دسامبر (دی ماه) همه افراد واجد شرایط در این کشور واکسینه شوند و همچنین امکان نخستین واکسیناسیون‌ها برای افراد زیر ۱۸ سال را هم فراهم می‌کند.

این واکسن به نام ZyCoV-D از بخشی از ماده ژنتیکی ویروس استفاده می‌کند که دستور ساخت پروتئین‌ خاصی را می‌دهد که دستگاه ایمنی آن را شناسایی می‌کند و به آن پاسخ می‌دهد.

واکسن ZyCoV-D بر خلاف اغلب واکسن‌های کروناکه نیاز به دو دوز یا حتی یک دوز دارند، در سه دوز تجویز می‌شود.

این شرکت داروسازی ژنریک هندی که با نام Cadila Healthcare فهرست شده است، هدفش را ساختن ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دوز از این واکسن در سال اعلام کرده است و از هم اکنون تولید و ذخیره آن را آغاز کرده است.

واکسن شرکت «زیدوس کادیلا» در همکاری با سازمان زیست‌فناوری هند تولید شده است و دومین واکسن ساخته‌شده در داخل این کشور پس از واکسن شرکت بهارت بیوتیک( کواکسین) است که مجوز اضطراری می‌گیرد.

این شرکت داروسازی در ماه ژوئیه (تیر) اعلام کرد که واکسن کرونایش بر ضد سویه‌های جهش‌یافته جدیدکرونا ویروس به خصوص سویه دلتا نیز موثر است و این واکسن به جای سرنگ‌های معمول با یک اپلیکاتور بدون سوزن تجویز می‌شود.

با تایید واکسن ZYCoV-D، شش واکسن تاییدشده کرونا در هند که تا به حال فقط ۹.۱۸ درصد از جمعیتش را به طور کامل واکسینه کرده است، در اختیار قرار می‌گیرد.

شرکت «زیدوس کادیلا» داده‌های مربوط به ارزیابی استفاده دو دوزی از این واکسن را نیز در ماه ژوئیه (تیر) به سازمان ناظر دارویی هند تحویل داده است و قصد دارد مجوز این شیوه استفاده از واکسن را هم بگیرد.

این شرکت بر اساس میزان اثربخشی ۶۶.۶ درصدی در کارآزمایی بالینی مرحله نهایی در بیش از ۲۸۰۰۰ داوطلب در سراسر این کشور در اول ژوئیه (۱۰ تیر) درخواست مجوز اضطراری کرده بود.

 

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->