جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

طرح توانمندسازی و صیانت پس از بهبودی معتادان متجاهر برای اولین بار در مشهد

  • کد خبر: ۷۹۱۰۴
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
طرح توانمندسازی و صیانت پس از بهبودی معتادان متجاهر برای اولین بار در مشهد
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: طرح توانمند سازی و صیانت پس از بهبودی، حلقه مفقوده فرآیند ساماندهی متکدیان و معتادان بهبود یافته است. مقرر شده به زودی شاهد اجرای طرح توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی بصورت پایلوت در مشهد باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید مجتبی منتظری با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش اثربخشی در بحث ساماندهی متکدیان و معتادین متجاهر این است که به بحث توانمند سازی، این افراد توجه چندانی نشده است.

وی ادامه داد: مقرر است که در بخشی از مجتمع اردوگاه سرای سبز زندگی در کنار اجرای مصوبه شورای عالی اداری، بحث توانمندسازی که وظیفه ذاتی شهرداری و بهزیستی است نیز گنجانده شود و ما در آنجا از کمپ‌های ماده ۱۶، به انتخاب کمیته‌ای متشکل از بهزیستی، ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دادگستری تعداد ۲۰۰ نفر از کسانی که رهایی یافته از چنگال اعتیاد هستند را انتخاب و به این مرکز حرفه آموزی منتقل تا با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای در دو حوزه مهارت‌های تخصصی و عمومی تحت آموزش قرار بدهیم. در حوزه تخصصی در ۹ رشته کارواش، جوشکاری در و پنجره، بنایی، باغبانی، طراحی دوخت، آرایش و پیرایش مردانه، آرایش و پیرایش بانوان، کار با کامپیوتر و کلاس نهضت سواد آموزی آموزش‌ها ارائه می‌شود و در حوزه آموزش‌های عمومی مهارت‌های زندگی از قبیل مهارت نه گفتن، مهارت کنترل خشم، مهارت حل تعارض، اصول اولیه کسب و کار، ارتباط گیری موثر و ... آموزش داده خواهد شد.

به گفته وی، احتمالاً طول دوره سه ماهه خواهد بود، اما هنوز جمع بندی نهایی در خصوص طول دوره انجام نپذیرفته است.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: ما در راستای توانمند سازی این افراد یک روز از این سه ماه را مخصوص آموزش مهارت‌های تخصصی در نظر گرفته ایم که فنی و حرفه‌ای وظیفه آن را بر عهده گرفته است تا در نهایت به کارآموزان مدرک اعطا کند. همچنین یک روز به آموزش مهارت‌های زندگی اختصاص پیدا کرده است.

منتظری تاکید کرد: پس از آنکه این افراد توانمند شدند ما خروجی کار خود را به واحد مطالعه موردی سازمان بهزیستی ارائه خواهیم کرد تا با کمک اداره کار بتوانیم آن‌ها را به دامن جامعه باز گردانیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طول اجرای این دوره ارگان‌های دیگری نیز پای کار آمدند تا بتوانند حمایت کافی از این افراد و خانواده‌های آنان را داشته باشند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اضافه کرد: در طرح صیانت پس از بهبودی، توانمندسازی افراد اولویت اصلی ما است و این طرح به عنوان یک طرح نوآورانه اولین بار است که در مشهد به صورت پایلوت شاهد اجرای آن خواهیم بود.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->