درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

مشهد باید بهشت سرمایه گذاران شود

  • کد خبر: ۸۰۲۲۸
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
مشهد باید بهشت سرمایه گذاران شود
مجید نژادحسین - کارشناس اقتصاد شهری

موضوع دراختیار گذاشتن فرصت‌ها و جذب سرمایه گذاری در عین سادگی، پدیده پیچیده‌ای است که نیازمند توجهی خاص و ویژه است.
همان گونه که شرکت‌های تولیدی سالانه میلیارد‌ها تومان برای تبلیغ و جذب مشتری هزینه می‌کنند و انواع روش‌های تبلیغاتی را به منظور جذب مشتری برای محصولات خود به کار می‌گیرند، شهرداری‌ها هم باید برای جذب سرمایه گذار و دراختیار گذاشتن فرصت‌های جذاب با روش‌های به روز، بسیار تلاش و بیشترین هزینه را صرف کنند تا آنچه در جریان مقاومت اقتصادی به عنوان یک کار جهشی مطرح است، اتفاق افتد؛ موضوعی که سازمان اقتصادی در شهرداری باید باتوجه به رویکرد شهر و شورای شهر بیشتر به آن بپردازد.


ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در شهرداری مشهد، به جرئت می‌توان گفت به یکی از موضوعات اصلی در جهت توسعه و رشد مشهد مقدس در سال‌های اخیر تبدیل شده است. به گفته شهردار کنونی مشهدالرضا، مشهد باید به گونه‌ای اداره شود که درخور وابستگی و تعلق به عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و شایسته تجلی صفاتی، چون مهربانی، گفتگو و علم و دانش باشد که با هویت رضوی و با الگوی زیست خادم، مجاور و زائر می‌توان نگاه و رویکرد ویژه به ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار داشت.


در این حوزه مناسب است وضعیت فعلی سرمایه گذاری و چالش‌های آن در شهرداری مشهد باتوجه به نظر مدیران و خبرگان معاونت اقتصادی بررسی شود تا بتوان با رویکردی که در بالا به آن اشاره شد، مشهد را به بهشت سرمایه گذاران تبدیل کرد.


به طور اختصار مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های موفق نبودن پروژه‌های سرمایه گذاری شهرداری مشهد باتوجه به شاخص موفقیت، «تنوع حوزه‌های سرمایه گذاری به نتیجه رسیده خرد و کلان» و «تبدیل پروژه‌های هزینه‌ای سایر معاونت‌ها و سازمان‌ها به پروژه‌های درآمدزا و رونق بخش» را در مراحل پنج گانه ۱) تعریف پروژه ۲) مذاکره ۳) تشریفات انعقاد قرارداد ۴) دریافت سهم شهرداری و ۵) نظارت می‌توان بررسی کرد که در این نگارش به طور خلاصه باتوجه به رویکرد بیان شده به آن اشاره می‌شود.


در تعریف پروژه باید باتوجه به رویکرد علم و دانش، بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری معرفی شود که در معاونت اقتصادی شهرداری مشهد باتوجه به بررسی‌های انجام شده، بسته‌های تعریف شده با نیاز‌های واقعی سرمایه گذاری، کمتر تطابق دارد و بسته‌های اقتصادی مبهم است و طولانی بودن فرایند تعریف بسته‌های اقتصادی و ناهماهنگی و استعلام نگرفتن از سایر معاونت‌ها و سازمان‌های تخصصی شهرداری مشهد، از نکات حائز اهمیت این بخش است.


درباره مذاکره و تشریفات قرارداد باتوجه به صفات مهربانی و گفت وگومحور بودن امام هشتم (ع)، باید فرایند بسیار طولانی و زمان بر سرمایه گذاری (از مرحله شرکت در فراخوان تا ابلاغ قرارداد، نظارت و اتمام پروژه) و فرایند پیچیده، غیرشفاف و سلیقه‌ای برخورد با سرمایه گذار با نگاه خادم گونه و توجه ویژه به کار ارزشمند سرمایه گذار به عنوان خدمت به مشهدالرضا تغییر پیدا کند و در این مسیر، هماهنگ نبودن واحد‌های درون سازمانی معاونت اقتصادی مانند امور قراردادها، اداره حقوقی و سایر بخش‌ها نباید باعث کندی سرمایه گذاری شود.


در انتها همراهی و نظارت بر سرمایه گذار از ابتدای ورود به سازمان اقتصادی تا مرحله نظارت و اتمام پروژه، باید به گونه‌ای علمی مدیریت شود که هر مجاور و زائر به عنوان سرمایه گذار، خود را خادم مشهدالرضا بداند و در این مسیر، ذهنیت برند سرمایه گذاری در مشهد در بین تأثیرگذاران اقتصادی به بهشت سرمایه گذاران نزدیک و نزدیک‌تر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->