کنگره بانوان تاثیرگذار گامی در راستای معرفی بانوی مسلمان ایرانی است استاندار خراسان رضوی: برای تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی به خانواده تراز نیاز داریم «داستان یک شوالیه» هیث لجر روی صحنه تئاتر می‌رود اختتامیه دومین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» در مشهد برگزار شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) | فعالیت ۸ هزار زن تأثیرگذار در خراسان‌رضوی عکس‌های دیده‌نشده از سعید راد تشییع پیکر «سعید راد» با حضور هنرمندان (۳ مرداد ۱۴۰۳) + عکس و فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ آغاز ویژه برنامه «المپیک ۲۰۲۴ پاریس» با اجرای پیمان اسدیان + جزئیات اکران «ساعت ۶ صبح» مهران مدیری از امروز (۳ مرداد ۱۴۰۳) زنانِ یک فیلم زنانه | مروری بر شخصیت‌های زن در سریال «در انتهای شب» مستند «دوئل» روایتی از مسیر پر پیچ و خم علیرضا حیدری + زمان پخش همه چیز درباره حواشی و فعالیت‌های عجیب «بنیامین بهادری» حضور ۴۰ بازیگر خارجی در فصل دوم «سلمان فارسی» اکران مجدد «آمِلی پولن» برای گردشگران المپیک «پیانو» در راه ایتالیا مدرسه‌ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» از شبکه دو سیما اقتصاد بی‌رنگ هنر | جای خالی حراج‌های هنری در گالری‌های مشهد نقد قطعه «جوکر» با امیر عظیمی و حمید صفت + زمان پخش
سرخط خبرها

به زودی یک نسخه خطی شاهنامه فردوسی برای اولین‌بار رونمایی می‌شود

  • کد خبر: ۸۳۸۷۱
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
به زودی یک نسخه خطی شاهنامه فردوسی برای اولین‌بار رونمایی می‌شود
کاخ گلستان به مناسبت هفته کودک با محوریت میراث‌فرهنگی و هویت ملی، از نسخه خطی شاهنامه فردوسی برای نخستین بار رونمایی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - آفرین امامی گفته است: کاخ گلستان به مناسبت هفته کودک با محوریت میراث‌فرهنگی و هویت ملی، از نسخه خطی شاهنامه فردوسی برای نخستین بار رونمایی می‌کند.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزوده است: شاهنامه خطی به شماره ۲۲۵۰ محفوظ در کتابخانه سلطنتی کاخ گلستان به ابعاد رحلی (۲۲ در ۳۷ سانتی‌متر) بوده و خط این نسخه ارزشمند، نستعلیق یک دانگ با کتابت جلی است.

این نسخه فاقد رقم کاتب و تاریخ است، اما رقم میرزا صالح خوشنویس تشخیص داده شده است و با بررسی ۴۳ مجلس مینیاتور‌های آب و رنگ، طرح و سبک آن‌ها، این نسخه احتمالا در اواخر صفوی نوشته شده است.

این شاهنامه وزین خطی دارای یک سرلوح مذهب مرصع با طرح ممتاز است که به سفیداب تحریر شده و دارای هزار و ۲۲۱ صفحه و هر صفحه در چهار ستون تنظیم شده است. همچنین جلد نسخه مقوای روغنی مذهب و منقش به دو مجلس از نگاره‌های رزمی شاهنامه است.

این نسخه خطی از شاهنامه فردوسی ساعت ۱۸ در صفحه اینستاگرام مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به نشانی @golestanpalace رونمایی و تا ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ در حوضخانه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: مهر

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->