۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: منبع قدرت ایران نیروی انسانی شجاع و ایثارگر است

  • کد خبر: ۸۷۹۹۶
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
شهردار مشهد: منبع قدرت ایران نیروی انسانی شجاع و ایثارگر است
هم زمان با پنجمین سالگرد شهادت خبرنگار شهید محسن خزایی، شهردار مشهد و جمعی از مدیران استانی و شهری با حضور در منزل این شهید مدافع حرم و دیدار با همسر و فرزندان او، یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ هم زمان با پنجمین سالگرد شهادت خبرنگار شهید محسن خزایی، شهردار مشهد و جمعی از مدیران استانی و شهری با حضور در منزل این شهید مدافع حرم و دیدار با همسر و فرزندان او، یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند. شهردار مشهد در این دیدار صمیمانه با بیان اینکه در هر کشوری منبع قدرتی وجود دارد، گفت: برخی از کشور‌ها مانند ژاپن به ثروت و اقتصادشان، برخی مانند چین و هند به جمعیتشان، برخی مانند روباه پیر که همان انگلیس است به سیاستشان و برخی به علم، توپ، تانک و کلاهک هسته‌ای خود می‌نازند، اما کشور ما به نیروی انسانی غیور، ایثارگر و شجاعش می‌نازد.

سید عبدا... ارجائی افزود: امثال شهید خزایی وجه تمایز ایران با تمام عالم اند. این شهیدان در‌های ارزشمند و گرانبهایی هستند که مثال و نمونه آن‌ها را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان یافت.


ببینید: ویدئو | دیدار شهردار مشهد با خانواده شهید خزایی، شهید مدافع حرم


وی با تأکید بر اینکه این منابع را با چه ثروتی می‌توان جابه جا و قیمت گذاری کرد؟ گفت: در کجای عالم می‌توان یافت فردی را که این‌چنین دل در گرو دین، آیین و اهل بیت (ع) دارد و حاضر می‌شود از شهر، کشور و خانواده دور شود و آن قدر عاشق شود که بگوید من برنمی گردم و اینجا می‌مانم و جان خودم را فدای اهل بیت (ع) و حرم‌های شریف می‌کنم.

ادای دین به شهدا با خدمت به مردم

وی خطاب به خانواده شهید خزایی اظهار کرد: ما به شما می‌بالیم و خداوند را شاکریم که در هوایی تنفس می‌کنیم که شما، شهید شما و شهیدان تنفس کرده اند. ما لیاقت شهادت را نداشتیم، اما دوستدار و خاک پای شهیدان و خانواده شهدا هستیم و امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای از دینی را که شهیدان به گردن ما گذاشته اند با خدمت به مردم ادا کنیم.

ارجائی همچنین در حاشیه این دیدار و در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه شهدا مظهر قدرت ملت ما هستند، گفت: این قدرت با هیچ قدرتی مقایسه پذیر نیست؛ نه قدرت سیاسی، نه تسلیحاتی و نه اقتصادی. هیچ انگیزه‌ای نمی‌تواند به اندازه انگیزه‌های دینی محرک در دفاع از وطن و دفاع از حرم باشد.

شهردار مشهد ادامه داد: عزیزانی که در راه دفاع از حرم و ارزش‌های اسلامی جان خود را فدا کرده اند، بهترین‌های ملت ما بوده اند و ما مدیون این عزیزان هستیم و خدمت صادقانه به مردم تنها راهی است که می‌توان با آن گوشه‌ای از دین شهدا را ادا کرد.

شهید خزایی، مصداق بارز جوان انقلابی

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: ۱۰ سال در زاهدان خدمت کرده ام و در این شهر با شهید خزایی ارتباط داشتم. شهید خزایی در فعالیت‌های مختلفی که انجام می‌داد پر از انرژی بود و پس از اینکه جریان سلفی در سوریه شکل گرفت، راهی کشور سوریه شد.

محسن نصرپور با بیان اینکه شهید خزایی دغدغه اهل بیت (ع) داشت، تصریح کرد: این شهید والا مقام دارای دو صفت ویژه بود؛ نخست اینکه رهبری و ولایت خط قرمز ایشان بود؛ همچنین عشق به اهل بیت (ع) دومین صفت بارز این شهید بزرگوار بود.

وی افزود: شهید خزایی با انرژی و خستگی ناپذیر بود و مشخصه‌های یک جوان انقلابی را به طور کامل داشت.

ویژگی ولایت مداری و مسئولیت پذیری

همچنین همسر شهید خزایی در این دیدار گفت: همسر شهیدم فردی مسئولیت پذیر، ولایت مدار، بسیجی و درباره محرومان و فقرا دغدغه‌مند بود.

مریم رخشانی با بیان اینکه این شهید علاوه بر فعالیت‌های مختلف فرهنگی حس مسئولیت پذیری زیادی به شغل خبرنگاری داشت، افزود: ایشان علاقه شدیدی به اهل بیت (ع) داشت و هر جا که فرصتی پیش می‌آمد روضه خوان اهل بیت (ع) می‌شد و این عشق و علاقه شهید خزایی را به سمت سوریه کشاند تا هم خادم اهل بیت (ع) در آنجا باشد و هم کار‌های خبری خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهید خزایی حتی در زمانی که به مرخصی هم می‌آمد بیکار نمی‌نشست گفت: ایشان وقتی به مرخصی می‌آمد دوست داشت سریع به سوریه برگردد و آن قدر عشق و علاقه به اهل بیت (ع) داشت که اعلام کرد که دیگر تمایلی به برگشت ندارد و در این راه خون خود را فدای اهل بیت (ع) کرد.

مهدی خزایی، فرزند شهید محسن خزایی، نیز در این دیدار گفت: در زمان شهادت پدرم من سن زیادی نداشتم و حال که به فعالیت‌های پدرم می‌نگرم خوشحالم که پدرم به گونه‌ای از این دنیا رفت که سبب افتخار کشورش شد و در بالاترین مرتبه به دیدار حق شتافت. وی ادامه داد: من هم پسر همان پدرم و دوست دارم مسیر پدر را ادامه دهم و سبب افتخار کشورم شوم.

عضو شورای چهارم شهر مشهد هم که در این دیدار شهردار مشهد را همراهی می‌کرد گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اشاره کرده اند، زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست و به طور قطع این زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان وظیفه همه ماست.

محمدحسین جهانبخش افزود: از شورای ششم شهر مشهد و مدیریت شهری تقاضا می‌کنم که یکی از خیابان ها، میدان‌ها یا بولوار‌ها را به نام شهید خزایی در شهر مشهد نام گذاری کنند. در این دیدار که با حضور حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد، همراه بود، شهردار مشهد با اهدای لوح و هدیه‌ای به خانواده شهید خزایی، یاد این شهید را گرامی داشت.

شهید خبرنگار محسن خزایی در ۲۲ آبان ۱۳۹۵ در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->