به گزارش شهرآرانیوز، پیش از آنکه بوگانی به امپراطوری فولکس واگن ملحق شود، این خودروساز فرانسوی در مالکیت Romano Artioli قرار داشت که وی از جورجتو گویجارو درخواست کرد تا یک مدل ۴ درب را برای بوگاتی طراحی کند. نتیجه این درخواست مدلای بی ۱۱۲ بود که با تلاشهای انجام شده به نمایشگاه خودروی ژنو سال ۱۹۹۳ رسید و آنجا معرفی شد.
به دلیل بی ثباتی و بحران مالی، بوگاتی تنها موفق به تولید ۳ نمونه از این سوپر سدان شد. نمونه اول توسط پینین فارینا تولید شد و سپس بوگاتی تصمیم گرفت مونتاژ ۲ دستگاه دیگر را در تشکیلات خود واقع در کامپوجالیانو انجام دهد، اما پس از واگذاری به فولکس واگن در نهایت کار ۲ پروتوتایپ دیگر توسط موناکو ریسینگ تیم تکمیل شد.ای بی ۱۱۲ با شماره شاسی ۳۹۰۰۲ # هم اکنون در کیلومترشمار خود عدد واقعی ۳۹۰۰ کیلومتر را نشان میدهد. خودرو در وضعیت بسیار مطلوبی نگهداری شده است. تمامی بخشهای خودرو در وضعیت سلامت کامل قرار دارند. براساس اطلاعات موجود، این خودرو در ۲۷ آوریل ۱۹۹۳ ثبت سفارش شده، اما به علت وضعیت متزلزل بوگاتی در دهه ۹۰ میلادی، سرانجام در فوریه ۲۰۰۰ تحویل شده و تاکنون تغییر مالکیت دیگری نداشته است.
در بخش پیشرانه از نمونه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری با ۴۵۰ اسب بخار خروجی استفاده شده که با جعبه دنده ۵ سرعته دستی هماهنگ شده است. خودرو طی ۴.۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد.
عدد پایه برای حراج هنوز مشخص نیست.
منبع: عصر ایران