مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

«الندشت» در مدار خط ۲

  • کد خبر: ۹۳۷۵
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۸
«الندشت» در مدار خط ۲
ایستگاه الندشت خط ۲ قطارشهری مشهد با حضور استاندار و جمعی از مدیران شهری به بهره‌برداری رسید
زهرا اسکندریان - ساعت ۸ صبح دیروز پله‌های برقی ایستگاه قطارشهری الندشت در نهمین خیابان از کوهسنگی به راه افتاد تا برای نخستین‌بار به مسافران خط ۲ مترو در ۲۳ متری زیر زمین خدمت‌رسانی کند. خط ۲ قطارشهری مشهد ۱۸ مردادماه با حضور معاون‌اول رئیس‌جمهور تا ایستگاه شهید کاوه بهره‌برداری شد و با این حال ۲ ایستگاه کوهسنگی و الندشت از این خط هنوز در حال ساخت بودند. علت تأخیر در ساخت این ۲ ایستگاه این‌طور اعلام شده بود که قرار بوده تا ایستگاه‌های کوهسنگی و الندشت به‌صورت TOD اجرا شده و همراه با ایستگاه، مراکز تجاری نیز تعریف شود؛ اما با توجه به وضعیت اقتصادی و نگرانی از اینکه این مجموعه‌ها با موفقیت به نتیجه نرسند، ساخت ایستگاه‌ها از TOD جدا شده است. به همین دلیل ساخت این ایستگاه‌ها نسبت به راه‌اندازی خط ۲ با تأخیر شکل گرفت.
با این حال همان زمان هم اعلام شد که این ایستگاه‌ها تا پایان پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسند که همین‌طور هم شد و علاوه بر الندشت، هفته آینده ایستگاه مترو کوهسنگی هم به جمع ایستگاه‌های فعال خط ۲ اضافه می‌شود. رفاه حال شهروندان آن‌قدر برای مدیریت شهری اهمیت داشته که فعالیت ایستگاه الندشت را به بهره برداری از ایستگاه کوهسنگی در ۲ هفته آینده منوط نکرده است.
استاندار خراسان‌رضوی هرچند با کمی تأخیر دیروز رهسپار خیابان کوهسنگی شده بود، جزو اولین افرادی به حساب می‌آمد که از این ایستگاه سوار مترو شد. علیرضا رزم‌حسینی در میان جمعی از شهروندان مشهدی که برای بهره‌برداری از این پروژه ۱۲۰ میلیاردی به ایستگاه الندشت آمده بودند، به وضعیت این روز‌های شهر و کشور پرداخت و گفت: مردم نجیب و فهیم استان، مشهد و جوانان خردمند در ایامی که همه دشمنان خارجی و عده‌ای در داخل به دنبال این بودند تا انسجام، وحدت، امنیت و آبادانی کشور را بر هم بزنند، نشان دادند که در کشور الگو هستند.
وی با اشاره به اینکه خراسان‌رضوی این ایام در نظم و امنیت کامل قرار داشت، افزود: به‌عنوان خدمتگزار مردم از اصحاب رسانه و مردم شریف استان قدردانی و تشکر می‌کنم.

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو
استاندار خراسان‌رضوی در ادامه از اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به خطوط قطارشهری مشهد در امسال خبر داد و با بیان اینکه دولت به‌طور جدی از پروژه‌های شهری به‌خصوص خطوط مترو و قطارشهری حمایت می‌کند، گفت: ما آماده‌ایم از روند سازندگی شهر بزرگ مشهد بدون نگاه به گرایش‌های سیاسی پشتیبانی کنیم و به طور حتم شخص شهردار مشهد، خود پیش‌گام مبارزه با فساد بوده و هست.
رزم‌حسینی این را هم یادآور شد که به دلیل اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان، ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه‌های سرمایه‌گذاری امضا شده و جزئیات آن به‌صورت شفاف در سایت استانداری بارگذاری شده است.
او همچنین درباره حاشیه شهر مشهد وعده‌هایی داد و اضافه کرد: با اجرای برنامه‌هایی که در نظر داریم، امیدواریم سال آینده بخشی از حاشیه شهر مشهد به مناطق برخوردار تبدیل شود.

تلاش برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم
«یکی از سیاست‌های مدیـــریت‌شهری تسهیل رفت‌وآمد شهروندان است که امیدواریم ایستگاه الندشت مبارک مردم شهر مشهد باشد.» این را شهردار مشهد، در این مراسم اظهار کرد.
محمدرضا کلائی در ادامه افزود: با توجه به اینکه رفت‌وآمد آسان شهروندان بسیار اهمیت دارد، تلاش خود را بیشتر می‌کنیم تا به شهروندان در این حوزه خدمات بیشتری ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مدیریت‌شهری توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه حمل‌ونقل پاک مانند قطارشهری است، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی، ایستگاه کوهسنگی خط ۲ قطارشهری مشهد نیز به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید تا سرویس‌دهی این خط تقریبا کامل شود.

قطارشهری مانند اسکلت بدن برای شهر است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد هــــــم در آغاز بهره‌برداری از ایستگاه الندشت اظهار کرد: قبل از افزایش قیمت ارز، هزینه اجرای هر کیلومتر از خطوط قطارشهری در مشهد ۲۰۰ میلیارد تومان بود که با افزایش ارز، این هزینه تا بیش از ۳ برابر افزایش پیدا کرد و به ۶۵۰ میلیارد تومان رسید، اما این اتفاق هم باعث نشد که شورای شهر مشهد از توسعه خطوط قطارشهری منصرف شود. مقایسه وضعیت خطوط قطارشهری مشهد با دیگر کلان‌شهر‌ها نشان‌دهنده این موضوع است.
محمدهادی مهدی‌نیا با بیان اینکه شورای شهر مشهد فارغ از هر نوع نگاه جناحی و سیاسی، به اجرای پروژه قطارشهری پرداخته است، افزود: قطارشهری و پروژه‌های ریلی داخل شهر مانند اسکلت بدن انسان است که فعالیت آن همراه با ماهیچه‌ها میسر است؛ در این راستا اگر سیاست و برنامه‌ریزی بر توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل‌های پاک و ریلی نباشد، به هر میزان از طریق پروژه‌های نرم‌افزاری تلاش کنیم مردم را به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی ترغیب کنیم، موفق نخواهیم شد.
او همچنین در ادامه به اهمیت توجه به نگاه ویژه به حمل‌ونقل عمومی در طرح‌های تفصیلی نیز اشاره کرد.

جزئیات پروژه
معـــاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد هم درباره جزئیات این پروژه اظهار کرد: ایستگاه الندشت در خط ۲ قطارشهری به طول ۱۳۵ متر و عرض ۱۶ متر، ۲۳ متر زیر زمین احداث شده است.
خلیل‌ا... کاظمی این را هم گفت که در راستای تکمیل دومین خط مترویی مشهد، ایستگاه کوهسنگی نیز در روز‌های آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه هنگام احداث خط ۲ قطارشهری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان کمبود اعتبار ایجاد شد، اضافه کرد: به همین منظور از شورای شهر مشهد درخواست وام کردیم تا بتوانیم پروژه را سریع‌تر به بهره‌برداری برسانیم.
به گفته کاظمی، در ۶ ماه گذشته بیش از ۳۵۰۰ نفر برای اجرای پروژه‌های عمرانی ازجمله قطارشهری، تقاطع‌ها و سایر پروژه‌ها در مشهد به کارگیری شده اند.
او همچنین در ادامه از تحویل‌گیری ۷۰ دستگاه مینی‌بوس خبر داد و افزود: از ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس جدید ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد، ۳۰ دستگاه دیگر به‌زودی به ناوگان اضافه می‌شود و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز تا پایان امسال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تزریق خواهد شد.

افزایش ۱۵ درصدی مسافران مترو
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه با تزریق ۲ واگن جدید به خط یک قطارشهری مشهد، سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه از ۵ دقیقه به ۴.۵ دقیقه کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه هفته جاری ۱۵ درصد به تعداد مسافران قطارشهری مشهد اضافه شده است.
کاظمی درباره پروژه خط ۳ بی‌آرتی نیز اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل اجرای خط ویژه از میدان توحید تا میدان شهدا، سرعت اتوبوس از ۱۰ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر افزایش یافت. همچنین در گام بعدی، اجرای مسیر ویژه برای این خط از میدان توحید تا میدان استقلال باعث می‌شود تا سرفاصله زمانی از میدان استقلال تا حرم مطهر رضوی به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کاهش یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->