تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

چالش ریزش «چاه» در مدارس

  • کد خبر: ۹۴۶۱۶
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
چالش ریزش «چاه» در مدارس
قصه پرغصه فرونشست زمین و ریزش چاه در مدارس مشهد به ویژه در حوزه آموزش وپرورش ناحیه ۵ این روز‌ها کارش از مسئله و معضل گذشته و تقریبا به بحران تبدیل شده است.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ قصه پرغصه فرونشست زمین و ریزش چاه در مدارس مشهد به ویژه در حوزه آموزش وپرورش ناحیه ۵ این روز‌ها کارش از مسئله و معضل گذشته و تقریبا به بحران تبدیل شده است.
دو روز قبل در گروه خیران برجسته مشهد، یکی از خیران از نشست چاه در یکی از دبستان‌های دخترانه مشهد خبر داد و در آن گروه مجازی از همه خیران مشهد درخواست کرد هرچه سریع‌تر برای پرکردن چاه این مدرسه کمک‌های مالی و ریالی جمع آوری کنند.

این روز‌ها ریزش چاه در مدارس ناحیه ۵ آموزش وپرورش مشهد به هنوز بیش از یک سال از نشست چاه در دبستان دخترانه فیاض بخش در این ناحیه نمی‌گذرد که حالا این قصه برای دبستان دخترانه «اشرفی اصفهانی» در خیابان حر ۱۲ تکرار شده است.

مدیریت مدرسه با آموزش وپرورش است

به استناد گزارش مطلعان حادثه، این دبستان دخترانه در ۲ نوبت اداره می‌شود و افزون بر این چاه، چاه دیگری نیز در این مدرسه وجود دارد که هر لحظه ممکن است ریزش کند و جان تعداد زیادی از دانش آموزان و معلمان را به خطر بیندازد.

بنت الهدی یاربی مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس خراسان رضوی، در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر آخرین وضعیت ریزش چاه در مدرسه اشرفی اصفهانی گفت: در بررسی ناظر این اداره کل مشخص شده که مدرسه اشرفی اصفهانی تحت مدیریت اداره آموزش وپرورش ناحیه ۵ مشهد است و، چون مدیریت این مدرسه با ناحیه ۵ آموزش وپرورش است، جزئیات این اتفاق را نیز باید آموزش وپرورش اطلاع رسانی کند.

مشکل مشترک بیشتر مدارس ناحیه ۵

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز به خبرنگار ما گفت: در ناحیه ۵ مشهد بیشتر مدارس چاه دارند.
مهدی مجیدی فر با اعلام اینکه چاه ریزش کرده در دبستان اشرفی اصفهانی نیز اکنون کامل پر و بی خطر شده است، افزود: بعد از اعلام ریزش چاه، اگر مدرسه تحت مدیریت آموزش وپرورش باشد، بلافاصله برای رفع مشکل اقدام و چاه پر می‌شود.

چاه پر شده است

مدیر دبستان دخترانه اشرفی اصفهانی نیز با تأیید بی خطرشدن این چاه گفت: در وقوع این گونه حوادث جان دانش آموزان اولویت دارد.
مبعوثی درباره چاه دیگر موجود در این مدرسه نیز افزود: چاه دیگر درحال پرشدن است.

پرکردن ۹۰ چاه مدرسه در ۲ سال در ناحیه ۵

دراین زمینه، منبعی آگاه در ناحیه ۵ آموزش وپرورش مشهد با بیان اینکه برای چاه‌های موجود در این ناحیه، آموزش وپرورش مشهد باید چاره‌اندیشی شود، افزود: در ۲ سال گذشته بیش از ۹۰ چاه در مدارس این ناحیه پر شده است.
وی افزود: خاک این ناحیه در اصطلاح خاک کوره است و با کمترین باران و برفی نشست می‌کند. این ناحیه مدرسه‌هایی دارد که دست کم دوسه چاه دارند و باید برای پرکردن چاه‌ها تمهیداتی مناسب اندیشیده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->