افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) خبر مهم وزیر کار برای حقوق کارگران (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ادامه جلسه شورای عالی کار برای مزد۱۴۰۳ به بعد از افطار موکول شد
سرخط خبرها

اینفلوئنسر کیست و کسب در آمد از اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟

  • کد خبر: ۹۶۰۲۰
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
اینفلوئنسر کیست و کسب در آمد از اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟
اینفلوئنسری از مشاغل جدید اینترنتی است که شاهد ورود کاربران زیادی به آن بوده ایم. در اینجا هر آنچه که برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر نیاز دارید خواهید آموخت.

گزارش آگهی

اینفلوئنسری یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت است که این روزها موردتوجه بسیاری از کاربران پلتفرم‌های اجتماعی همچون اینستاگرام قرارگرفته است. مشاغل اینفلوئنسری و بلاگری از مشاغل اینترنتی پول‌ساز هستند که از راه تبلیغات به درآمدزایی می‌پردازند. درواقع، این ایده برای تولید محتوا است که منجر به دیده شدن بیشتر آن‌ها شده و به آن‌ها در کسب درآمد کمک می‌کند.

بنابراین با عضویت در شبکه‌های اجتماعی پربازده و پرمخاطب همچون اینستاگرام و فعالیت حرفه‌ای در آن می‌توان به درآمدزایی پرداخت. فقط کافی است عزم خود را جزم کرده و با اصول تبدیل‌شدن به اینفلوئنسر آشنا شوید. ما در تیم دایان افیلیت به شما عزیزان کمک می‌کنیم تا این اصول را یاد بگیرید و به یک منبع درآمد خوب دست‌یابید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اینفلوئنسری و بلاگری ادامه مطلب را از دست ندهید.

اینفلوئنسر کیست و کسب در آمد از اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟

منظور از اینفلوئنسری چیست؟

اینفلوئنسری (Influencer) به زبان فارسی به معنای تأثیرگذار است و در شبکه‌های اجتماعی، به اشخاصی گفته می‌شود که بر روی کاربران تأثیر زیادی گذاشته و می‌توانند آن‌ها را به دنبال کردن صفحات کسب‌وکارهای مختلف ترغیب کنند. بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که اینفلوئنسرها، سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند که تأثیر زیادی بر روی رفتار کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند.

بسیاری از اینفلوئنسرها نیز در دنیای خارج از شبکه‌های اجتماعی یک زندگی معمولی دارند و مردم آن‌ها را همچون بازیگران یا خوانندگان معروف نمی‌شناسند و معمولاً بیشتر در همان دنیای مجازی معروف هستند. همچنین یک اینفلوئنسر ممکن است در یک یا چند شبکه اجتماعی حضور داشته باشد و این اصطلاح به کاربران معروف اینستاگرام محدود نمی‌شود.

تاریخ شکل‌گیری اینفلوئنسری

شرکت گوگل، سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو در یوتیوب را در سال 2000 خریداری کرد و در همان سال نیز برخی از کاربران یوتیوب، شروع به ضبط و انتشار ویدئوهای پربازدید کردند؛ بنابراین اولین اینفلوئنسری تاریخ مربوط به یوتیوب است. این اینفلوئنسرهای تازه‌وارد با فعالیت حرفه‌ای خود در یوتیوب باعث شدند، کاربران بی‌شماری به تماشای کار آن‌ها بنشینند و آن‌ها را به اشتراک بگذارند. همچنین کاربران یوتیوب هرلحظه منتظر بودند تا ویدئو جدیدی توسط اینفلوئنسر محبوبشان منتشر شود و به مشاهده آن بپردازند.

موضوع این ویدئوهای پربازدید مواردی همچون مستند، آموزش، شوخی‌های غیرمعمول و اسکرین کست از گام‌های بازی‌های کامپیوتری بود. ضمن اینکه، برای نامیدن اشخاصی که در یوتیوب فعالیت حرفه‌ای می‌کنند به‌جای اینفلوئنسر از کلمه یوتیوبر استفاده می‌شود که همان فرد تأثیرگذار در دنیای یوتیوب است. بعد از گسترش سایر شبکه‌های اجتماعی نیز مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و... شاهد حضور و فعالیت اینفلوئنسرهای ایده پرداز در این شبکه‌های پرنفوذ هستیم. به‌هرحال، اینفلوئنسر در هر فضایی که حضور داشته باشد می‌تواند با دریافت تبلیغات به درآمدزایی بپردازد و به کسب‌وکارهای دیگر نیز کمک کند تا بیشتر دیده شوند و آن‌ها هم با کسب مخاطب بیشتر به درآمد قابل‌توجهی دست‌یابند.

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که اینفلوئنسری همان بلاگری است، درصورتی‌که این‌گونه نیست. درواقع، اینفلوئنسر و بلاگر شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. هر دو آن‌ها از طریق فعالیت حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و با داشتن ایده برای تولید محتوا موفق به کسب درآمد نجومی شده‌اند و تشخیص آن‌ها کمی سخت است.

بلاگر، نامی است که از وبلاگ گرفته‌شده و به‌نوعی، کوتاه شده عبارت وبلاگ نویس است. بلاگرهای شبکه‌های اجتماعی با انتشار محتواهای تخصصی در یک زمینه خاص یا برحسب تجربه و علایق خود موفق به کسب شهرت در فضای مجازی شده‌اند و بلاگری به یک شغل پول‌ساز برای آن‌ها تبدیل‌شده است.

اصطلاح بلاگری، مربوط به هر کاربری که حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی دارد و پست‌های پربازدید می‌گذارد، نمی‌شود و مربوط به کاربرانی است که در یک حوزه خاص تبحر داشته و در آن حوزه فعالیت می‌کنند؛ اما اینفلوئنسری این‌گونه نیست و به هر کاربری که با فعالیت حرفه‌ای خود موفق به کسب شهرت زیادی شده است اینفلوئنسر گفته می‌شود.

اینفلوئنسر کیست و کسب در آمد از اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟

اکنون تفاوت اینفلوئنسری و بلاگری را با یک مثال واضح توضیح می‌دهیم تا بهتر متوجه تفاوت‌ بین آن‌ها شوید. اگر یک تبلیغ در زمینه گوشی‌های موبایل را به یک اینفلوئنسر بدهند بدون اینکه از کیفیت آن باخبر باشد یا اینکه آن محصول را نقد و بررسی کند، شروع به تبلیغ کرده و به دنبال کنندگان خود توصیه می‌کند از این برند خرید کنند؛ اما بلاگرهای حوزه موبایل این‌گونه رفتار نمی‌کنند.

آن‌ها بعد از بررسی تمام زوایای موبایل و نقد و بررسی تخصصی آن به انجام تبلیغات می‌پردازند. به همین خاطر در زمینه تبلیغاتی، این بلاگرها هستند که قابل‌اعتمادتر بوده و سخنان آن‌ها به واقعیت نزدیک‌ است. بلاگرهای محبوب اینستاگرام نیز عبارت‌اند از بلاگرهای گردشگری، گیمر، طراح، آشپز، بیوتی بلاگر و... که در شاخه فعالیت خود کاملاً تخصصی و حرفه‌ای عمل می‌کنند.

آموزش مراحل تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر در اینستاگرام

برای اینکه از یک کاربر ساده به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید، لازم است با اصول این کار آشنا شوید و به آن‌ها عمل کنید. در زیر به مراحل تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر را شرح داده‌ایم:

·        ایجاد یک اکانت حرفه‌ای

اولین مرحله جهت تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر این است که اکانت خود را به یک اکانت حرفه‌ای تبدیل کنید. برای ایجاد یک اکانت حرفه‌ای نیز بایستی به چندین نکته توجه داشته باشید. اولین نکته این است که نام اکانت خود را با توجه به حوزه فعالیتتان انتخاب کنید و از گذاشتن نام‌های طولانی و بدون معنا اجتناب کنید.

بعد از انتخاب نام کاربری کوتاه و با مفهوم به صورتی که در ذهن مخاطب باقی بماند به سراغ تنظیم حرفه‌ای قسمت بایو اکانت خود بروید. در این قسمت، باید با یک متن کوتاه و جذاب به معرفی خود بپردازید. قسمت بایو اولین قسمتی است که کاربر به‌محض وارد شدن به اکانت شما به آن توجه می‌کند. به همین خاطر بایستی در نگارش آن، حساسیت زیادی به خرج دهید. قطعاً با کمی تفکر و ایده‌پردازی می‌توانید یک متن باارزش برای قسمت بایو انتخاب کنید.

تبدیل اکانت خود به یک اکانت تجاری یکی دیگر از گام‌هایی است که جهت حرفه‌ای شدن اکانت‌های اینستاگرام برداشته می‌شود. برای تبدیل اکانت به اکانت تجاری فقط کافی است به بخش تنظیمات رفته و در بخش Account شروع به تجاری‌سازی اکانت خود کنید. اکانت‌های تجاری مزایای بسیاری دارند ازجمله اینکه اطلاعات آماری صفحه را به شما نشان می‌دهند. مثلاً اینکه هر پست چند بار به اشتراک گذاشته شده است یا اینکه پست‌های برتر در چه ساعات و روزهایی منتشرشده‌اند و سایر اطلاعات مفید که باعث بهبود عملکرد اینفلوئنسر می‌شوند.

·        انتشار محتواهای خاص و جذاب

بدون انتشار محتواهای جذاب نمی‌توان به یک اینفلوئنسر تبدیل شد. منظور از محتوای جذاب، انتشار تصاویر و ویدئوهای باکیفیت است. سعی کنید خودتان تولیدکننده محتوا باشید و از کپی کردن اجتناب کنید. همچنین لازم است تصویر منتشرشده با سایر تصاویر موجود در اکانت، هماهنگ باشد و از نمای دور یک تصویر بصری زیبا ایجاد کند؛ بنابراین به تم کلی صفحه هم توجه داشته باشید.

·        کپشن‌نویسی صحیح و جذاب

یک اینفلوئنسر باید بتواند کپشن‌های جذابی را بنویسد و با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارد. درواقع، اینفلوئنسرهای حرفه‌ای از طریق نوشتن کپشن با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند؛ زیرا تصاویر به‌تنهایی قادر به انتقال پیام اصلی نیستند، به همین خاطر اینستاگرام با ایجاد قسمت کپشن به افراد کمک کرده است تا پیام خود را به مخاطبانشان برسانند. اینفلوئنسرهای زیادی با کپشن‌نویسی موفق به جذب فالور شده‌اند. البته کپشن‌نویسی هم قواعد و اصول مختص به خود را دارد. توجه داشته باشید که کپشن تنها به متن محدود نمی‌شود و شما در این قسمت که در زیر پست قرار می‌گیرد، می‌توانید از موارد دیگری همچون ایموجی، هشتگ و منشن هم استفاده کنید و با این امکانات جذاب یک کپشن قوی و کاربرپسند بنویسید.

برای نوشتن کپشن‌ می‌توان از شگردهای مختلفی استفاده کرد. برای مثال، با پرسیدن یک سؤال، ذهن مخاطبان خود را درگیر کرد و این‌گونه، آن‌ها را به کامنت گذاری تشویق کرد. همچنین سعی کنید متن‌هایتان را به 2 الی 3 سطر خلاصه کنید تا کاربر حوصله خواندن آن را داشته باشد. لحن کپشن نیز بایستی اعتدال داشته باشد، نه آن‌قدر صمیمی که مخاطب با خواندن آن حس خوبی نداشته باشد و نه آن‌قدر جدی که نتوانید مخاطب را جذب کنید؛ بنابراین بهتر است از یک لحن محترمانه و تا حدودی صمیمی برای نوشتن کپشن پست‌های خود استفاده کرد.

·        تعامل با اینفلوئنسرهای محبوب

اینفلوئنسر کیست و کسب در آمد از اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟

برای اینکه بتوانید به جمع اینفلوئنسرهای موفق اینستاگرام بپیوندید، لازم است با سایر اینفلوئنسرهای فعال در این پلتفرم ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها تعامل سازنده‌ای داشته باشید. در حال حاضر که تعداد اینفلوئنسرهای اینستاگرام بسیار زیاد شده است، رسیدن به یک جایگاه خوب، کار سختی شده و به انرژی و زمان بسیار زیادی نیاز دارد؛ اما اگر بتوانید با یک یا چند تا از اینفلوئنسرهای موفق حوزه خود به تعامل بپردازید، قطعاً در جذب فالور و رسیدن به یک جایگاه خود موفق‌ خواهید بود.

البته برای تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر نباید به هر کاربری اعتماد کنید. سعی کنید با آن دسته از اینفلوئنسرهایی که محبوب هستند دوست شوید و با کمک آن‌ها، بازدید اکانت خود را افزایش دهید. برای ارتباط برقرار کردن با اینفلوئنسرهای مطرح نیز ابتدا باید مدتی را بر روی اکانت خود کار کنید و بعدازاینکه، تعداد فالورهای شما هم به یک حد مناسب رسید به سراغ اینفلوئنسرهای دیگر بروید. قطعاً اینفلوئنسرهای مطرح، پاسخگوی اکانت‌های معمولی نخواهند بود و آن‌ها نیز تمایل دارند با پیج‌های بزرگ‌تر کار کنند.

·        استفاده از قابلیت‌های مختلف اینستاگرام

اینستاگرام به‌غیراز پست‌گذاری دارای قابلیت‌های جذاب دیگری هم است که عبارت‌اند از استوری و پخش زنده. به گفته کارشناسان، بخش استوری یکی از قدرتمندترین ابزارهای حال حاضر جهت جذب فالور است. برای اینکه به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید، لازم است هرروز، شروع به استوری گذاشتن کنید. کیفیت مطالبی هم که در استوری منتشر می‌کنید باید در سطح خوبی قرار داشته باشد. استفاده از لایو نیز برای بخشی از کاربران اینستاگرام جذاب است به همین خاطر استفاده از آن را فراموش نکنید.

·        تعامل خوب با کاربران اینستاگرام

برای دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی بایستی رفتار اجتماعی هم داشت. در این شبکه‌های جذاب، همان‌طور که از نامشان مشخص است، بایستی اجتماعی بود و تعامل خوبی با سایر کاربران داشت و به نظرات و خواست آن‌ها توجه کرد. تعامل سازنده و خوب با کاربران و مخاطبان خود این‌گونه است که کامنت‌های اکانت را باز گذاشته و به نظرات یا انتقادات آن‌ها پاسخ دهیم.

استفاده از نظرسنجی در بخش استوری و پست نیز فکر خوبی است و کاربر را به تعامل با شما تشویق می‌کند. هرچقدر بهتر بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، به همان میزان به محبوبیت دست‌ خواهید یافت و سریع‌تر به هدف خود که جذب فالور زیاد و دریافت تبلیغات است می‌رسید. دنبال کردن اکانت‌های شبیه به خودتان را هم فراموش نکنید. سعی کنید دایره دوستان خود را گسترش دهید و با اکانت‌های زیادی، تعامل داشته باشید.

·        برگزاری مسابقات جذاب

برگزاری مسابقات متنوع نیز یکی از ابزارهای لازم جهت تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر است. سعی کنید هرچند وقت یک‌بار از بین دنبال‌کنندگان خود و افرادی که پست‌های شما را لایک می‌کنند یک مسابقه ترتیب داده و جوایزی را به نفرات برتر اهدا کنید. این ترفند باعث تبدیل بسیاری از کاربران معمولی به اینفلوئنسر شده است. شما هم می‌توانید با این‌چنین ترفندهایی به جذب فالور بپردازید و فالورهای خود را به‌صورت ارگانیک افزایش دهید.

نتیجه‌گیری

اصطلاحات «اینفلوئنسری» و بلاگری از اصطلاحات رایج در دنیای مجازی است که آن‌ها را زیاد شنیده‌ایم. درواقع، اینفلوئنسر به کاربرانی گفته می‌شود که با انتشار روزانه پست و استوری و همین‌طور با استفاده از ترفندهای مختلف جذب مخاطب موفق به کسب شهرت زیاد در شبکه‌های اجتماعی شده‌اند و می‌توانند تأثیر زیادی بر روی رفتار کاربران بگذارند. بلاگر نیز مانند اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی، فعال است با این تفاوت که بلاگر در یک زمینه تخصصی به فعالیت می‌پردازد و مانند اینفلوئنسر در تمام زمینه‌های موجود فعالیت ندارد.

از بلاگرهای محبوب در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به بیوتی بلاگرها، بلاگرهای سفر و گردشگری، بلاگرهای دیزاین و... اشاره کرد. هر دو آن‌ها نیز با داشتن ایده برای تولید محتوا و انتشار منظم محتواهای باکیفیت، موفق به جذب فالور شده‌اند و به دلیل فالور زیاد خود نیز تبلیغات مختلفی از سوی برندهای کوچک و بزرگ دریافت می‌کنند؛ بنابراین درآمد آن‌ها با تبلیغات برای کسب‌وکارهای مختلف به دست می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->