اجرای طرح «قرار زیارت» در ۴۸۰ مسجد سطح شهر مشهد بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و بیمارستان در حال احداث نیشابور دیدار سرکنسول جمهوری پاکستان با شهردار مشهدمقدس (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | آمادگی مشهد برای انتقال تجربیات در حوزه خدمات شهری، فنی و مهندسی به شهر‌های پاکستان شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بوستان تندیس مشهد + پاسخ ترافیک سنگین در پل جهاد، سه‌راه خیام و تقاطع خیام در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بوستان برکت؛ بستری برای کشاورزی شهروندان مشهدی هوای کلانشهر مشهد امروز «سالم» است (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف
سرخط خبرها
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نفوذ دگراندیشان خارجی و داخلی:

دانشجویان مرزبانان فرهنگی کشور هستند

  • کد خبر: ۹۷۷۷
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۲
دانشجویان مرزبانان فرهنگی کشور هستند
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جمهوری اسلامی ایران نماد واقعی مردم سالاری دینی است و دانشجویان بسیجی مرزبان فرهنگ اسلامی در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه دشمن هستند.
به گزارش ایرنا، آیت ا... سید احمد علم الهدی در دیدار با استادان و جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی افزود: بسیج یک نهاد مقدس است که مردم سالاری دینی را با نمادی شفاف به دنیا نشان می‌دهد.
وی اظهار کرد: بسیج به عنوان نماد مردم سالاری دینی در عرصه‌های مدیریتی دینی کشور نمود پیدا کرد و اکنون عرصه فعالیت بسیج منحصر به زمینه‌های نظامی و دفاعی نیست بلکه این نهاد مقدس در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور ایفای نقش می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دموکراسی و مردم سالاری فقط در مردم سالاری دینی قابل اجراست و در دیگر موارد مصداق عینی ندارد و شعاری است. امام جمعه مشهد افزود: حقوق مردم، حاکمیت و مالکیت مردم به سرنوشت جامعه فقط در مردم سالاری دینی قابل تحقق است.
وی با اشاره به نقش بسیج دانشجویی بیان کرد: مرزبانی اندیشه، فکر و اصول انقلاب از وظایف اصلی بسیج دانشجویی و طلاب است تا آن را از افکار منحرف مصون بدارد. نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز خطر حمله دگراندیشان منحرف به آرمان‌ها و اصول انقلاب حتی در کانون‌های تعلیم و تربیت احساس می‌شود؛ لذا باید تلاش کنیم انقلابی بودن و پایبندی به اصول و آرمان‌ها را از راه پرورش افکار و اندیشه‌ها حفظ کنیم. آیت ا... علم الهدی افزود: امروز در دنیایی نیستیم که مردم با زور و تحکم انقلابی شوند و بتوانند از آرمان‌های انقلاب پاسداری کنند. انقلاب باید با کارکرد‌های فرهنگی قدرت نفوذ در اندیشه و افکار اقشار مختلف را داشته باشد. اگر توانستیم اندیشه انقلابی را در افکار وارد کنیم، جامعه به خودی خود انقلابی می‌شود. وی ادامه داد: امروز دنیای استکبار خود را در میدان جدید مقابله با فرهنگ ایرانی اسلامی و انقلابی می‌بیند که دیگر قدرت مالی نمی‌تواند آن را در این میدان پیروز کند و آن میدان رقابت فرهنگی است. در میدان تقابل فرهنگ ها، فرهنگی پیروز می‌شود که گرایش آن به خصلت‌های پاک فطری و انسانی بیشتر باشد و اینجاست که فرهنگ غرب در مقابل فرهنگ مردم سالاری دینی ایران اسلامی احساس شکست می‌کند. امام جمعه مشهد گفت: در چنین شرایطی، مجامع بین المللی و کنوانسیون‌ها بر اساس حفظ منافع استکبار و تحمیل منافع آن‌ها بر ملت‌های مستضعف جهان فعالیت می‌کنند. یونسکو نیز یکی از همین مجامع است که در راستای اهداف جنگ تمدن‌ها و تأمین منافع کشور‌های استکباری فعالیت می‌کند.
آیت ا... علم الهدی افزود: یونسکو بار بخش فرهنگی جنگ تمدن‌های استکبار را بر دوش دارد. فعالیت یونسکو بر مبنای براندازی فرهنگ و تمدن‌های دیگر که با اصول استکباری در تعارض هستند معنی می‌شود و این نهاد تلاش می‌کند با ترویج و گسترش دگراندیشی نسل‌ها و نماد‌های فرهنگی و ارزشی جوامع را به نفع استکبار عوض کند؛ لذا وظیفه دانشجویان بسیجی است که با هوشیاری و بصیرت به عنوان مرزبانان فرهنگی کشور، نگذارند جریان منحرف دگراندیشی استکباری در اندیشه و فرهنگ ما نفوذ کند. وی بیان کرد: دانشجویان مرزبانان فرهنگی کشور هستند که باید جلو نفوذ دگراندیشان خارجی و داخلی را بگیرند. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند دانشجویان باید پای آرمان‌های انقلاب بایستند و از هیچ چیز نترسند و احساس مسئولیت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->