اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

اولویت شورای ششم خدمت به مردم است و نه پرداختن به حواشی

  • کد خبر: ۹۸۲۸۹
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
اولویت شورای ششم خدمت به مردم است و نه پرداختن به حواشی
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به حواشی‌های پیش آمده گفت: شورای اسلامی شهر مشهد باید وقتش را برای رفع مشکلات مردم معطوف کند و به حاشیه‌های به وجود آمده در فضای مجازی توجه نکند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس ضمن تبریک حلول ماه رجب و دهه مبارک فجر، اظهارکرد: ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که لرزه بر اندام مستکبرین عالم انداخت و موجب سقوط دستگاه طاغوتی شاهنشاهی شد، مانوس با نام خمینی (ره) است.

موحدیان گفت: امروز در تمام دنیا، انقلاب اسلامی را با نام حضرت امام (ره) می‌شناسند و معرفی می‌‎کنند؛ شناخت شخصیت بزرگ امام‌راحل (ره) و شهدای انقلاب، یک وظیفه همگانی بوده و لازمه ماندگاری فرهنگ انقلاب و روحیه استکبارستیزی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه دهه مبارک فجر همیشه ما را یادآور الطاف خفیه الهی می‌اندازد، تصریح کرد: باید بدانیم که این انقلاب در پناه الطاف خداوند به بار نشست و هیچکس تصور نمی‌کرد که این انقلاب ظرف ۱۴ ماه به پیروزی برسد؛ امیدواریم دهه مبارک فجر، دهه تجدید پیمان ما با آرمان‌های انقلاب باشد.

موحدیان گفت: برخی رسانه‎‌های معاند در دهه فجر تلاش دارند که مسائل و مشکلات کشور را بیان کنند، وظیفه سنگینی به دوش ماست تا کم‌کاری‌هایمان سوژه‌ای برای رسانه‌های معاند که اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، نشود.

وی با گرامیداشت ۱۷ بهمن‌ماه، روز «تحکیم خانواده»، افزود: خانواده، اولین و مهمترین رکن اجتماع ماست؛ بقاء، دوام و سلامت جامعه در گرو استحکام نهاد خانواده است و نهاد‌های متولی باید به آسیب‌شناسی معضلات این نهاد اجتماعی بپردازند.

موحدیان تاکید کرد: شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این راستا از هیچ تلاش و اقدامی مضایقه نخواهد کرد و آماده تقویت و استحکام‌بخشی به نهاد خانواده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه با تبریک نوزده بهمن‌ماه که همافران به دیدار حضرت امام رفتند و با ایشان بیعت کردند، گفت: این اقدام کمر طاغوت را شکست.

موحدیان با اشاره به بی‌اخلاقی‌هایی که طی روز‌های اخیر علیه اعضای شورای شهر شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: همیشه خود را توصیه به صبر و بردباری کرده‌ایم و نباید پرداختن به حواشی موجب هدررفت وقتی شود که باید به خدمت مردم و حل گره آن‌ها اختصاص یابد.

وی افزود: شورای شششم برای خدمت به مردم عزم راسخ و قاطعانه دارد و حتی‌الامکان باید کاری کنیم مشکلی از مسائل شهروندان برطرف شود.

موحدیان در پایان یاد و خاطره شهید «علی اکبر رنجبر» مامور ناجا که به دست اشرار مسلح به مقام رفیع شهادت نائل آمد را گرامی داشت.

نطق پیش از دستور مجید دبیریان در بیست‌وششمین جلسه علنی شورای شهر

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر بود.
 مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر بود؛ متن نطق وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن و الرحیم، حسبنا الله و نعم الوکیل نعم‌المولی و نعم النصیر

در ابتدای سخن تبریک عرض می‌کنم حلول ماه مبارک رجب‌المرجب را و آرزومندم همه شیعیان امیرالمومنین، علی (ع) با توفیق بهره‌گیری از فیوضات ویژه این ماه عزیز را داشته باشند.

تبریک عرض می‌کنم ایام الله مبارک دهه فجر را که به راستی انفجار نور بود و امید که هرچه زودتر با طلوع آفتاب عالم تاب، ولی کامل مطلق حضرت صاحب الامر و الزمان (عج) همه ظلمت‌ها تبدیل به روشنایی شوند.

ـ ان الله یدافع عن الذین آمنوا ان الله لایحب کل خوان کفور

متاسفانه درخلال و پس از جلسه گذشته صحن علنی حاشیه‌هایی به وجود آمد که به زعم بنده موجب ظلمی عظیم به شخصیت همکار ارجمندمان جناب دکتر حاج شیخ حسن منصوریان، رئیس محترم کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری ورسانه گردید؛ لذا جهت تنویر افکار عمومی و احقاق حق، نکاتی را عرض می‌نمایم.

متاسفانه علت شروع این حواشی ذکر ناصحیح تعبیری از سخن ایشان بود که در همین راستا گله دارم از آن خبرگزاری محترمی که با عدم انعکاس درست و امانتدارانه مطلب، سبب این حواشی شد و انتظار می‌رفت پس از آنکه کاملا درجریان صحبت اصلی و تحریف نشده جناب آقای منصوریان قرار گرفتند، خبر منتشر شده را اصلاح نمایند که متاسفانه این امر تحقق نپذیرفته و انتظار اصلاح همچنان به قوت خود باقی است. یاد آور می‌شوم وقتی رسانه‌های معاند مانند: اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، فاکس نیوز و... مدام درحال تخریب و لجن‌پراکنی علیه نظام و خدمتگزاران مردم هستند، همراهی رسانه‌های داخلی با آن‌ها چه معنی دارد و چرا رسانه‌های داخلی باید آتش تهیه رسانه‌های دشمن را در این مسایل فراهم کنند؟ و پر واضح است آنجایی را که دشمن میکوبد نقطه قوت ماست و براساس نظرات امام همسویی با آنچه مورد تایید و توجه دشمن است دوری از راه و مسیر صحیح انقلاب است.

در نهایت ضمن آنکه از برادر ارجمندمان جناب آقای منصوریان حلالیت می‌طلبیم از اینکه با سعه صدر و اخلاق‌مدارانه در مقابل هجمه بوجود آمده صبر پیشه کرده و بدون توجه به حواشی به نحو احسن انجام وظیفه می‌نمایند، کمال تشکر و مسالت توفیق دارم.

در ادامه رویکرد اصلی کلامم را با یاد بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت روح الله (ره) و با نام امروز که در روزشمار ایام الله دهه فجر با عنوان "انقلاب اسلامی، عدالت محوری، فساد ستیزی" نام گذاری شده است پیوند می‌دهم، امام خمینی کبیر در بیان نورانی خویش با ذکر عدالت اسلامی و عدالت الهی از شاخص‌هایی سخن به میان می‌آورد که می‌شود آن‌ها را از رویکرد‌های ایشان در عدالت اجتماعی تعبیر نمود، برخورداری و تساوی مردم در برابر عدالت، اصل بودن قانون و مساوی بودن همه در پاسخ و عمل به آن، تلاش در برطرف کردن شکاف طبقاتی با توزیع عادلانه ثروت، عدم تبعیض در عمران و آبادانی مناطق مختلف، خادم و مردمی بودن مسئولان، نقد آزادانه عملکرد حکومت و ... از جمله این شاخص‌ها می‌باشد، وجه دیگر نامگذاری امروز نیز فسادستیزی است.

بی‌گمان یکی از پیشران‌ها و یا حداقل، محرک‌های تحقق عدالت و فساد ستیزی در جامعه وجود افراد و گروه‌های نقاد و مطالبه‌گر است. مادامی که نقد هر امری، مخصوصاً عملکرد مسئولین و صاحبان جایگاه‌های تصمیم‌گیری و اجرا در جامعه رویکردی منصفانه و اصلاح‌گرانه داشته باشد، موجب رشد و پویایی است و اگر خدای ناکرده تبدیل به تشکیک و طرح شبهات بدون مبنا و خراش بر چهره خدمتگزاران مردم انداختن، در یک کلام تخریب و زشت جلوه دادن زحمات باشد، نه تنها به رشد و پویایی جامعه و امور کمک نخواهد کرد بلکه موجب اصطکاک و صرف انرژی در مسیر‌های بدون اولویت و غیر ضروری خواهد شد که قطعا به نفع جامعه و مردم نخواهد بود.

اینجانب در اینجا به عنوان یکی از خدمتگزاران مردم مشهد مقدس در ششمین دوره شورای اسلامی اعلام می‌دارم که از هرگونه نقد استقبال نموده و اصولاً این موضوع را مجالی خوب برای تنویر افکار عمومی، ارائه گزارش عملکرد و تبیین رویکرد‌ها و زمینه ساز مفاهمه‌ی عمومی میدانم.

کسانی که با طرح مسائل مبهم، حاشیه‌ای، کذب و سطح پایین با مشوش نمودن افکار عمومی و نیز تخریب چهره‌ی خدمتگزاران مردم و با سوء استفاده از مجال موسع رسانه‌های امروزی به دنبال جریان سازی خاصی هستند، را به راستگویی و درستکاری و امانت داری دعوت می‌کنم و امیدوارم در دام ناپرهیزکاری و خدای ناکرده گناه تهمت و افترا و یا ایجاد سوء ظن بی مبنا نیافتند و بدیهی است اگر جداً دلسوز جامعه و خواهان مبارزه با فساد هستند می‌توانیم همراه و کمک کننده ایشان در بیان مشکلات واقعی و زمینه‌های فساد و تبعیض و سوء استفاده‌ها باشیم، و در این راه مثمر ثمر واقع شویم، باشد که خداوند به هر حرکتی در مسیر حق برکت دهد.

مشروح مصوبات بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت.
موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، در پایان بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهارکرد: در ابتدا، لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی سطح شهر به نام شهدای گرانقدر در دستورکار قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: براساس این لایحه مصوب، معبر فرعی مهرمادر ۱۵ واقع در بلوار خواجه‌ربیع با حفظ شماره به نام شهید «ابراهیم فاطمیان خبوشان»، معبر فرعی طبرسی شمالی ۲۲ واقع در بلوار طبرسی شمالی با حفظ شماره به نام شهید «صفرعلی مبارکی»، معبر فرعی شهید بابانظر ۴ واقع در بزرگراه شهید بابانظر با حفظ شماره به نام شهید «غلامحسین زمانی» و معبر فرعی شهید نقیبی فرد ۱۱ واقع در بلوار المهدی، المهدی ۶ با حفظ شماره به نام شهید «قاسم رضازاده» نامگذاری شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در ادامه این جلسه، لایحه رعایت الزام، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی در دستورکار قرار گرفت و به تصویب رسید، گفت: طبق مصوبه، شهرداری مشهد مقدس (سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی) مستند به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مکلف است با همکاری سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (مستند به مباحث ۳ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان ایران)، نسبت به بازدید رعایت الزامات، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی حداقل ۳۰۰ ساختمان با اهمیت خیلی زیاد و زیاد (منطبق بر گروه‌بندی ساختمان‌ها در مقررات ملی ساختمان) طی مدت حداکثر ۶ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه اقدام نمایند.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، باید اخطار و تذکرات کتبی لازم را در خصوص نواقص موجود در ساختمان‌های مذکور و راه حل‌های رفع آن را به مالکین، ابلاغ رسمی نمایند.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: فهرست ساختمان‌هایی که بعد از ابلاغ اخطار نسبت به رفع نواقص اقدام ننموده‌اند، باید توسط شهرداری مشهد و سازمان آتش‌‎نشانی و خدمات ایمنی منتشر و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مردم و دستگاه‌های نظارتی برسد.

وی افزود: تمامی اقدامات شهرداری مشهد مقدس در این زمینه نافی مسئولیت‌ها و وظایف سایر دستگاه‌های مرتبط نیست.

حاجی‌بگلو گفت: بررسی لایحه حمایت از مراکز نگهداری معتادین متجاهر، آخرین دستورکار بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس بود.

وی افزود: طبق مصوبه امروز اعضای شورای شهر، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد که پس از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی، نسبت به حمایت از مراکز نگهداری معتادین متجاهر مشهد مقدس، حداکثر به مبلغ یکصد میلیارد ریال با رعایت بند‌هایی اقدام نماید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در تشریح بند‌های مصوبه مذکور، اظهارکرد: شهرداری باید تفاهم نامه مذکور را به منظور انطباق با مصوبات شورای اسلامی شهر به کمیسیون مشترک فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه و برنامه، بودجه، فناوری، اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر ارسال نماید.

حاجی‌‎بگلو افزود: در بند دیگری شهرداری مکلف شده آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را درتفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان منعکس نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->