ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

توییچ در ایران از دسترس خارج شد

  • کد خبر: ۱۰۰۵۶۷
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
  • ۴
توییچ در ایران از دسترس خارج شد
دسترسی کاربران داخل کشور به پلتفرم توییچ به عنوان بزرگترین سرویس استریم بازى‌هاى ویدیویی مسدود شده است. هنوز مشخص نیست که این موضوع به فیلترینگ این سرویس مربوط است یا شاید یک اختلال باشد،

به گزارش شهرآرانیوز - دسترسی کاربران داخل کشور به پلتفرم توییچ به عنوان بزرگترین سرویس استریم بازى‌هاى ویدیویی مسدود شده است. هنوز مشخص نیست که این موضوع به فیلترینگ این سرویس مربوط است یا شاید یک اختلال باشد، اما کاربران در فضای مجازی می‌گویند تنها با استفاده از ابزار‌های فیلترشکن می‌توانند وارد این سرویس شوند. برخی گمانه‌زنی‌ها هم مبنی بر اینست که شاید این سرویس کاربران ایرانی را تحریم کرده است.

طى چند وقت اخیر، بسیارى از استریمرهاى داخلى از توییچ به عنوان پلتفرم اصلى خود برای استریم بازی‌ها استفاده مى کردند. تا لحظه نگارش این خبر هنوز هیچ نهاد رسمی و یا بنیاد ملى بازى هاى رایانه اى به عنوان متولى اصلى بازى هاى ویدیویى در کشور پاسخى به این اختلال توییچ برای کاربران ایرانی نداده است و دلیل آن را مشخص نکرده است.

ذکر این نکته الزامی است که سرویس‌های توییچ و یا استیم از گذشته تا امروز هر از گاهی برای کاربران داخل کشور دچار اختلال می‌شوند، اما سرویس توییچ یک بار در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برای مدت زمانی کوتاه فیلتر و سپس رفع فیلتر شده بود.

کاربران ایرانی در شبکه‌های مجازی نظیر توییتر از عدم دسترسی خود بدون استفاده از ابزار‌های فیلترشکن به سرویس توییچ می‌گویند و نسبت به این موضوع اعتراض دارند. برخی از کاربران موضوع پیش آمده را بی‌مرتبط با طرحی موسوم به طرح صیانت نمی‌دانند هرچند همانطور که گفته شد شاید این موضوع تنها یک اختلال باشد و به زودی شاهد رفع آن باشیم.

توییچ یک سرویس آنلاین برای ویدئو‌های پخش زنده (Live) است که کاربران مختلف از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا به صورت زنده به پخش محتوای مورد نظر خود بپردازند؛ غالب این محتوا را مسائل گیمینگ، استریم زنده بازی کردن و گفتگوی برخط کاربران و استریمر تشکیل می‌دهد.

این سرویس اولین بار در سال ۲۰۱۱ از شرکت مادر خود یعنی جاستین. تی وی (Justin.tv) جدا شد تا فعالیت خود را به صورت مستقل و با محوریت ویدئو گیم ادامه دهد. خروجی فعالیت مستقل این مجموعه آن بود که ۳ سال بعد در ماه اوت ۲۰۱۴، آمازون مجموعه جدید را به مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار خریداری کرد و پایه‌های اولیه توییچ امروزی شکل گرفت.

چندی پیش دیگر ابزاری که گیمر‌ها از آن استفاده می‌کردند یعنی دیسکورد نیز ایرانیان را تحریم کرد و حالا فیلترینگ توییچ در کنار این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به این قشر از جامعه بزند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
همش فیلتر، همش تحریم؛ حالم داره از این کشور بهم میخوره. یه روزم از عمرم مونده باشه از این خراب شده میرم
Pooya
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
کاش اختلال باشه فقط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
ای من همین چرخو
ناشناس
United States of America
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
خوشم میاد یک نقطه هم اضافه کم نمیکنند بعضی سایتا 4 تا سایت عین هم متن زدن یکی زحمت بکشه بقیه نوش جان کنن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->