کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت اختراع دوربینی که شعر می‌سراید | Poetry Camera، عکاس و شاعر بیش از ۱۰۰ شرکت تسهیلات تولید موبایل گرفته‌اند | اعتبارات درست هزینه شده‌اند؟ چرا دیسکورد فیلتر شد؟ سونی به‌زودی از Xperia 1 IV رونمایی می‌کند مالک X: ممنوعیت TikTok خلاف آزادی بیان است آیا Discord مسدود شده است؟ گوشی تاشوِ BlackView HERO 10 ماه آینده می‌آید اندروید به‌زودی می‌تواند سلامت حافظه گوشی را نشان دهد مشکل عجیب صفحه‌نمایش‌، چند گوشی‌‌ دیگر سامسونگ را هم درگیر کرد + عکس وزارت اقتصاد از شروع فروش اینترنتی دارو از ماه آینده خبر داد هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند
سرخط خبرها
نگاهی به برخی حاشیه‌های پررنگ مجریان تلویزیون به بهانه بازگشت ظلی‌‎پور به صداوسیما

این مجریان جنجالی

  • کد خبر: ۱۰۳۴۸
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳
  • ۱
این مجریان جنجالی
ارژنگ حاتمی| یکی از جذابیت‌های بـرنـامـه‌هـای زنـده تـلـویـزیـونـی، پیش‌بینی‌ناپذیر بودنشان است؛ هرچند برخی مواقع پیش می‌آید که مجری تلویزیونی جوگیر شود و عنان از کف بدهد و آن چیزی شود که نباید؛ به‌همین خاطر تقریبا عادت کرده‌ایم هرچندوقت یک‌بار بشنویم که فلان مجری ممنوع‌التصویر شده است و بعد از مدتی دوباره شاهد بازگشتش به تلویزیون باشیم؛ البته در اکثر مواقع این ممنوع‌التصویری تکذیب می‌شود و می‌گویند طرف، برنامه‌اش ناگهان به اتمام رسیده است.

رک باش، اما نه این‌قدر
خیـلی از افـراد «آرش ظـلی‌پـور» را بعد از برنامه پرحاشیه‌اش با مسعود فراستی شناختند. او یار غار احسان علیخانی از ماه‌عسل تا سه‌ستاره بود و به‌نظر می‌رسد اعتمادبه‌نفس سرشارش را از علیخانی گرفته باشد. آن برنامه که در فضای مجازی بسیار دست‌به دست شد و کـاربران فضای مجازی هرکدام حق را به یک نفر می‌دادند، به آنجا منتهی شد که فراستی با قهر، برنامه زنده «من‌وشما» را تـرک کرد. بعد از آن چند ماهی خبری از ظلی‌پور نبود تا اینکه چند روز پیش، این مجری با اجرای «ورزش از نگاه دو» به تلویزیون بازگشت. شاید یکی از بهترین مثال‌ها برای ممنوع‌التصویری مجریان بعد از جروبحث با میهمان برنامه، فرزاد حسنی باشد. او در سال ۸۶ گفت‌وگوی بسیار صریحی با محوریت طرح امنیت اجتماعی با سردار رادان انجام داد. بعد از آن برنامه تا سال‌ها فرزاد حسنی فقط در رادیو فعالیت کرد و غیر از برنامه‌های شب عید، خبری از او در صداوسیما نبود.

 پیامک‌های دردسرساز
جالب است بدانید که برخی مواقع یک پیامک می‌تواند دردسرساز شود. علی درستکار در برنامه «این شب‌ها»، پیامک تندوتیز یکی از مخاطبانش را بدون سانسور خواند و به‌دنبال آن تذکراتی داد. فیلم این برنامه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و گردانندگان کانال‌های تلگرامی، بخشی از حقیقت را که پاسخ درستکار به این مخاطب بود، انتشار ندادند و برای این مجری حاشیه‌هایی ایجاد کردند.
یکی دیگر از قربانیان پیامک‌های مخاطبان، مینا نصیری، مجری «سیمای خانواده» بود. او پیامکی بدین شرح از مخاطب برنامه خواند: «سلام عزیزان، آهنگ‌های شاد زیاد پخش کنین، ممنون.» و بعد بار‌ها تاکید کرد که انتهای پیامک، کلمه‌ای است که نمی‌شود گفت. در ادامه شیطنت‌های علی مرادی، مجری دیگر برنامه، با این موضوع که مگر انتهای پیامک چه نوشته شده است، باعث رد شدن از خطوط صدا و سیما شد و ادامه ماجرا که می‌دانید.

وقتی برنامه زنده، خانه‌خاله می‌شود
برخی مواقع پیش می‌آید که مجری‌های صداوسیما، برنامه زنده را با خانه‌خاله اشتباه می‌گیرند. هر حرفی بخواهند، می‌زنند و عجیب آنکه چندان اتفاق خاصی هم برایشان نمی‌افتد. در مرداد ۹۵، مهدی توتونچی که از المپیک ریو ارتباطی زنده با شبکه ورزش برقرار کرده بود، ناگهان از شایعه مرگ احسان علیخانی گفت و همین باعث شد این خبر به‌سرعت در فضای مجازی قوت بگیرد و هیچ‌کس هم از توتونچی نپرسید شما از ریو چطور اطلاع داری که علیخانی در تهران فوت کرده است؟ برخی مجریان صداوسیما هم که گاه احساس خوشمزگی به آن‌ها دست می‌دهد، تفاوت طنز و هجو را نمی‌دانند. همین موضوع باعث شد در برنامه تلویزیونی «سلام صبح‌به‌خیر»، حسین کلهر در جملاتی به زعم خودش طنز، به علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان، توهین و او را استهزا کند. کلهر یک بار هم با حرف‌هایش درباره لوگو باشگاه استقلال به طرفداران این باشگاه توهین کرده بود.

ستاره‌نشو
بعضی مجری‌ها را هم صداوسیما به حاشیه می‌برد. به‌نظر می‌رسد قانونی نانوشته در تلویزیون وجود دارد که یک مجری نباید از اندازه‌ای بیشتر معروف یا محبوب شود. گویا صداوسیما با ستاره شدن مجری‌هایش مشکل دارد. اگر دقت کنید، برخی مجری‌ها هرازگاهی ممنوع‌التصویر می‌شوند و بعد از وقفه‌ای دوباره به صداوسیما بازمی‌گردند. بهترین نمونه از این دست، رشیدپور و شهیدی‌فرد هستند. شاید بتوان عادل فردوسی‌پور را هم درمیان همین دست از مجریان قرار داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا باقرپور
Germany
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
2
متأسف شدم از اینکه صدا و سیما، بار دیگر، هیچ ارزشی، به افکار عمومی قائل نشد. بعد از اون قضیه، انتقادهای زیادی از مردم و اهالی فرهنگ و هنر در فضاهای مختلف مجازی، مطرح شد و بیشترین انتقادها، به آقای ظلی پور وارد شد اما اکنون ما می بینیم ایشون باز پیداش شده؟ آیا گذشت زمان، موضوع رو حل می کند و حل کرده؟!! آیا ما با قحطی مجری مواجه هستیم؟ صدا و سیما باید این را بداند که ضرر چنین افرادی، بیش از نفع آنهاست و دلخوری ای که ایجاد می کنه تا مدت ها در ذهن بیننده می ماند. به نظرم، کمترین کاری که مسؤول و مدیر محترم شبکه و مسؤول بالادستی این مثلاً مجری می توانست انجام بدهد، اخراج دائمی این آقا از شبکه بود نه اینکه آب ها از آسیاب افتاد، دوباره برگردونن. این فرد، نه تنها ادبیات و شیوه دیالوگ با هنرمندان را نمی داند و مسبوق به سابقه است این رفتارش، در این مورد اخیر هم بیشرمانه تاخت و تاز کرد و حرف های بی ربط و کنایه آمیز و نیش داری به آقای فراستی زد که جایش حداقل آنجا و جلوی میلیون ها بیننده نبود. این مجری متأسفانه با برخورد غلطش آنهم در آنتن زنده به مخاطبان این برنامه هم اندک توجهی نکرده و درواقع حرکاتش توهین آمیز بود و نهایت بی اخلاقی و بداخلاقی بود آن رفتارش. من تعجب کردم از مسؤولانی که برای یک چنین برنامه های پرمحتوایی که مخاطبانش، اکثراً اصحاب فرهنگ و هنر هستند، چنین مجری های ضعیفی را انتخاب می کنن که کنترلی بر خودشان ندارند و همه را دلگیر می کنند؟! آیا مجری نیست؟ کمبود مجری داریم؟ با این برنامه ها چه چیزی را به مردم منتقل می کنیم؟ نوجوان و جوان ما چه چیزی از این نوع برنامه ها و برخوردها یاد خواهد گرفت؟ ما چرا غیرمستقیم و مستقیم بددهنی و خشونت را در جامعه رواج می دهیم؟! وقتی رجل، نداشته باشیم مجبوریم از شخصی که رشته تحصیلی غیرمرتبط دارد و مکانیک خونده و در روزنامه ورزشی خبرنگار بوده، برای چنین برنامه هایی که فرهنگی بوده و با مکانیک که یک کار خشنی است، هیچ ارتباطی هم ندارد، استفاده کنیم... کاش همه در جای خود قرار می گرفتند. امیدوارم در این برنامه جدید که آقای ظلی پور را با آن قیافه و تیپ متفاوتش! آورده اند، با فراست و دوراندیشی مسؤولان و مدیران شبکه، آخرین حضور این آقای آرش خان ظلی پور بوده باشد نه اینکه مثل بیشتر مواقع که معموله، باعث پیشرفتش هم بشه! این مجری، یکی از ضعیف ترین مجری هایی است که تا حالا دیده ام و این را تنها من نمی گویم بلکه با یه جستجو در فضاهای مجازی و سنجش افکار عمومی، این نتیجه حاصل می شود. آن روز، بعد رفتن مهمان برنامه، خودشو بدجوری گم کرد؛ انگار خودش هم فهمید که چه قدر خراب شده و به کارش صدمه زده و چه قدر خرد و تحقیر شده جلوی بینندگان. مدیران محترم صدا و سیما باور کنید این جور آدما و این تیپ آدما جاشون در صدا و سیما نیست؛ کی می خواهید به این نتیجه برسید؟!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->