ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود
سرخط خبرها

اولتیماتوم «مقتدی صدر» برای تشکیل دولت جدید

  • کد خبر: ۱۰۷۳۷۱
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
اولتیماتوم «مقتدی صدر» برای تشکیل دولت جدید
رهبر جریان صدر عراق به نیروهای مستقل ۱۵ روز فرصت داد تا دولت جدید را تشکیل دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از نیرو‌های مستقل خواست که ظرف ۱۵ روز دولت جدید را در در این کشور تشکیل دهند.

وی افزود که ائتلاف سه جانبه به این دولت رأی می‌دهد، اما جریان صدر در آن مشارکت نخواهد داشت.

اولتیماتوم «مقتدی صدر» برای تشکیل دولت جدید

به گزارش میدل ایست نیوز، مقتدی صدر در اولین اظهار نظر سیاسی بعد از «روزه سکوت» خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بعد از مشورت با متحدان خود در ائتلاف «انقاذ وطن» راهکار تازه‌ای را مطرح می‌کند.

او تأکید کرد که فرایند سیاسی عراق سه ضلع دارد که اولین آن‌ها ائتلاف «نجات میهن» (صدر، بارزانی، الحلبوسی) است که از تشکیل دولت اکثریت ملی حمایت می‌کند، اما به علت حکم دستگاه قضائی درباره فعالیت یک‌سوم معطل تاکنون تشکیل دولت اکثریت به تأخیر افتاده است.

وی افزود که ضلع دوم چارچوب هماهنگی است که در پی تشکیل دولت توافقی است و با وجود مهلت چهل روزه برای تشکیل دولت مورد نظرش، در این باره شکست خورده است.

صدر تأکید کرد که ضلع سوم نمایندگان مستقل هستند و از آنان خواست که «فراکسیون مستقلی» تشکیل دهند که از حداقل ۴۰ کرسی تشکیل شود و هیچ عضو چارچوب هماهنگی در آن حضور نداشته باشد.

او از این افراد مستقل خواست که به «فراکسیون اکثریت» یعنی ائتلاف «نجات میهن» بپیوندند و دولت مستقلی تشکیل دهند که «بعدا جزئیات آن را خواهیم گفت».

صدر تأکید کرد که ائتلاف نجات میهن به دولت پیشنهادی این فراکسیون مستقل رأی خواهد داد و جریان صدر در آن مشارکت نخواهد کرد.

او به این نیرو‌های مستقل ۱۵ روز فرصت داد که این هدف را عملی کنند و افزود که این مهلت برای تسریع در پایان دادن به مشکلات مردم تعیین شده است.

صدر افزود: از «کسانی در چارچوب هماهنگی که به آنان حسن ظن داریم» می‌خواهیم که به ائتلاف با جریان صدر بپیوندند و منافع ملی را بر منافع دیگر اولویت دهند و از تلاش  برای کشاندن کشور به بن‌بست سیاسی خارج شوند.

در این بیانیه تأکید شده که صدر آن را در ۲۷ ماه رمضان (جمعه گذشته) نوشته است.

 چارچوب هماهنگی سیاسی شیعی امروز چهارشنبه ابتکار جدیدی برای خروج عراق از بن بست سیاسی و تشکیل دولت جدید ارائه کرد.

در بیانیه چارچوب هماهنگی شیعی عراق آمده است: با توجه به احساس مسئولیت قانونی و اخلاقی ما این طرح جامع را برای خروج از بحران و بن بست سیاسی اعلام می‌کنیم که از زمان اعلام نتایج انتخابات شروع شده است. با توجه به منفعت کشورمان چارچوب هماهنگی و گروه‌ها و شخصیت‌های هم پیمان برای تفاهم و مذاکره با تمام گروه‌ها و شخصیت‌های مستقل برای خروج از بحران تلاش می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: این ابتکار شامل ۹ بند و تعهداتی می‌شود که همگان باید به اجرای آن متعهد شوند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->