میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: تربیت دینی کودکان و نوجوانان، ضامن صیانت از نسل آینده در برابر انحرافات است

  • کد خبر: ۱۰۸۰۰۰
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
تولیت آستان قدس رضوی: تربیت دینی کودکان و نوجوانان، ضامن صیانت از نسل آینده در برابر انحرافات است
تولیت آستان قدس رضوی تربیت مناسب دینی کودکان و نوجوانان را ضامن صیانت از نسل آینده در برابر انحرافات دانست و گفت: اگر پرورش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان به‌درستی انجام شود، باوجود همه طوفان‌های فکری و اعتقادی می‎توان آینده‌ای روشن را برای نسل آتی کشور برای ایستادگی در برابر انحرافات متصور بود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در حرم مطهر رضوی انجام شد، کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین اقشار جامعه و کار کانون پرورش فکری را جزو بااهمیت‌ترین فعالیت‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: دوران کودکی و نوجوانی بی‌تردید از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین سال‌های حیات آدمی است، زیرا در این دوران به‌تدریج پایه‌های شخصیت و تفکر انسان شکل می‎گیرد.
وی کودکی و نوجوانی را مهم‌ترین فصول زندگی انسان برای تربیت خواند و تصریح کرد: به هر میزان امروز برای تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان بکوشیم، سرمایه‌گذاری است که نتیجه آن در آینده کشور نمایان خواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشد و شکوفایی نسل آینده کشور، عنوان کرد: از نگاه معنوی و دینی تربیت انسان جزو ارزشمندترین و مقدس‌ترین اعمال است؛ اگر پرورش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان به‌درستی انجام شود، باوجود همه طوفان‌های فکری و اعتقادی می‎توان آینده‌ای روشن را برای نسل آتی کشور متصور بود، زیرا تربیت درست باعث می‌شود تا فرد بتواند خود را در برابر انحرافات حفظ کند.
وی اضافه کرد: جریان تفرعن، استکبار و صهیونیسم با تهاجم فرهنگی به‌ویژه از طریق فضای مجازی و تبلیغات و سرمایه‌گذاری‌های کلان به دنبال معنویت زدایی از جامعه بشری است و تلاش دارد با ترویج مادی‏گرایی و ترغیب انسان‌ها به معنویت‎های کاذب یا معنویت بی‌روح، دین زدایی و دوری از معنویت دینی را در جهان حاکم کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه به اهمیت فعالیت در حوزه تربیت دینی نسل نوجوان اشاره و اظهار کرد: کسانی که در جهت تربیت اسلامی نسل آینده کشور برگرفته از قرآن و سیره نبوی و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) می‎کوشند و تلاش دارند معنای باطنی آیات الهی و اعمال و افعال رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) را در جامعه ترویج کننده، کار بسیار ارزشمند و مقدسی را انجام می‌دهند.
وی ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از ابزار‌ها و فناوری‌های روز در تربیت کودکان و نوجوانان، به اهمیت ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به ارزیابی میزان اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی تأکید دارند و به‌طورکلی وجود نظام ارزیابی اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی از ملزومات مهم برای تمام دستگاه‌های فرهنگی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه کودک و نوجوان، عنوان کرد: کار کودک و نوجوان در آستان قدس امری جنبی و حاشیه‌ای نیست، بلکه کار اصلی و یکی از وظایف مهم بخش‌های فرهنگی است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اختصاص رواقی ویژه کودکان در حرم مطهر امام رضا (ع)، به فعالیت‌های مؤسسه جوانان آستان قدس اشاره و عنوان کرد: باید همکاری نزدیکی میان مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شکل بگیرد، ارتباطی تنگاتنگ و همیاری فعال که دو طرف بتوانند از تجربیات و ظرفیت‌های یکدیگر در جهت تربیت هرچه بهتر نسل آینده کشور استفاده کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده همکاری با آستان قدس است

همچنین در این دیدار مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این کانون ارائه و اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای ذیل وزارت آموزش‌وپرورش، اما با کارکردی متفاوت است، این مجموعه بیشتر در حوزه شناسایی استعداد‌ها و شکوفایی آن‎ها در کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری تلاش دارد زمینه بروز خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان را فراهم کند، گفت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از کمیت، کیفیت اهمیت دارد و در فضای مراکز این کانون کلیدواژه «ایمان» مورد تأکید است.
علی‌اکبرزاده با اشاره به فعالیت یک هزار و ۳۳ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور، اظهار کرد: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشاراتی شناخته شده و مورد اعتماد برای خانواده‌هاست، همچنین این کانون همه ساله فیلم‌های کوتاه و بلندی را در زمینه‌های مختلف تولید می‌کند که نه‌تن‌ها در سطح کشور بلکه در سطح دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمامی آن‌ها بار تربیتی دارند.
وی افزود: همچنین این کانون با برخورداری از شورای نظارت بر اسباب‌بازی، وظیفه هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی در کشور را بر عهده دارد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: کانون زبان ایران که یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های آموزش زبان‌های خارجی در کشور بوده، ذیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت دارد و ۹ زبان زنده دنیا را آموزش می‌دهد که در حال حاضر ۲۲۰ هزار زبان‌آموز در این مرکز مشغول تحصیل زبان‎های مختلف هستند.
علی‌اکبرزاده در بخش پایانی سخنان خود از آمادگی این کانون برای فعالیت در حوزه آموزش سبک و سیره رضوی و شناساندن حضرت رضا (ع) به کودکان و نوجوانان خبر داد و عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها و تعاملات با آستان قدس رضوی بوده و آماده است به‌عنوان سربازی فرهنگی در خدمت فعالیت‎های مرتبط با حضرت رضا (ع) باشد.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->