آدرس محل‌های برگزاری احیای شب‌های قدر در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| سیاه پوش شدن حرم مطهر رضوی همزمان با ایام شهادت امیرالمومنین(ع) اعمال شب ۱۹ ماه مبارک رمضان + ادعیه و نماز میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند
سرخط خبرها

کلانشهرمشهد، دومین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد شد

  • کد خبر: ۱۰۸۱۶۹
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
کلانشهرمشهد، دومین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد شد
طی برگزاری مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مشهد مقدس به عنوان دومین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی معرفی می‌شود؛ ضمن اینکه در بخش دیگری از این مراسم برگزیدگان سومین رویداد فهما نیز تقدیر می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، دو سال قبل بود که طی مراسمی شهر مقدس قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی (فهما) انتخاب شد.

انتخاب پایتخت فهما که هر دو سال براساس کارکرد و امتیاز کسب شده توسط استان‌های سراسر کشور در قالب ۱۲ رواق رویداد فهما انجام می‌شود، در دوره اول به نام قم مقدسه به ثبت رسید.

هدف برگزاری رویداد فهما تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نسبت به حضور جوانان در مساجد و تقویت فرهنگ مسجدی است. با چنین نگرش وسیعی نسبت به کارکرد‌های مسجد، طبیعتاً فعالیت در این عرصه باید مستمر و پویا باشد؛ هرچند که با توجه به شیوع کرونا در کشور، عملاً بسیاری از برنامه‌های مسجدی تعطیل شد، اما بچه‌های مسجد یکه‌تازانه و با مدد از فضای مجازی و از سوی دیگر در قالب فعالیت‌های مومنانه و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونایی این نهضت مسجدی را ادامه دادند و زمینه‌ساز گام‌های بلندی در تحقق رزمایش همدلی و مواسات و کمک‌های مومنانه شدند و اکنون پس از گذشت دوسال، با کمرنگ شدن ویروس کرونا این شرایط مهیا شده است تا از آنان در جریان برگزاری مراسمی که به منظور اعلام رسمی دومین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی (فهما) برگزار می‌شود، تقدیر به عمل آید.

کلانشهرمشهد، دومین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد شد

در این راستا طی مراسمی که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یعقوب‌علی نظری استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و تنی چند از مسئولان استانی برگزار می‌شود، شهر مشهد به عنوان دومین پایتخت فهما اعلام شده و از کانون‌های دارای رتبه برتر، شایسته تقدیر ویژه، شایسته تقدیر و همچنین تعدادی از کانون‌های فرهنگی هنری فعال در سومین رویداد فهما تجلیل به عمل می‌آید.

آیین معرفی رسمی دومین پایتخت فهما و همچنین تقدیر از برگزیدگان فهما ۱۴۰۰ روز جمعه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد مقدس برگزار می‌شود.

منبع: عقیق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->