اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حسین عبدالباقی کیست؟ + تصاویر

  • کد خبر: ۱۰۹۸۰۷
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
  • ۹
حسین عبدالباقی کیست؟ + تصاویر
ساعاتی پیش بخشی از برج متروپل آبادان که توسط هلدینگ عبدالباقی ساخته شده بود، فروریخت و تعدادی از هموطنانمان کشته و زخمی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، اما این برج مشکل دار را چه کسی ساخته است؟ به ویژه آن که متخصصان پیشتر درباره خطر ریزش این برج هشدارهایی داده بودند ولی برغم این، برج ساخته شد و این سوال تقویت می شود که چه کسی می تواند تا بدین حد تخلف کند و برجی لرزان بسازد و تحویل مردم دهد و فاجعه ای چنین بزرگ را رقم بزند؟!

آبادانی‌ها البته او را به خوبی می‌شناسند: حسین عبدالباقی، متولد ۱۳۶۰، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره  هلدینگ عبدالباقی  و البته فردی متنفذ در استان خوزستان.

حسین عبدالباقی کیست؟ + تصاویر

با مراجعه به سایت هولدینگ متوجه می شویم که او ارتباطات متعددی با مسوولان استانی دارد، به گونه ای که برای کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شخصی اش مسوولان رده بالای استانی هم حضور پیدا می کنند! مثلاً برای افتتاح همین برج "متروپل" شخص استاندار وقت نیز آمده بود. او حتی با ساختن کلانتری برای نیروی انتظامی توانسته است خود را به عنوان " خیّر امنیت ساز " معرفی کند و لوح تقدیر هم بگیرد.

حسین عبدالباقی کیست؟ + تصاویر

حسین عبدالباقی کیست؟ + تصاویر

جالب اینجاست درست در روزهایی که برج متروپل با آن وضعیت نابسامان و غیر اصولی ساخته می شد، عبدالباقی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت قبل به عنوان  چهره ماندگار صنعت ساختمان  معرفی شد و لوح تقدیر گرفت!

سال ۹۷ و در بحبوحه ساخت غیر اصولی برج متروپل، حسین عبدالباقی چهره ماندگار صنعت ساختمان شد.

حسین عبدالباقی کیست؟ + تصاویر

عنوان سازی همایش‌های بیهوده‌ در کشور بیداد می‌کنند، درباره عبدالباقی نیز صدق می‌کند و علاوه بر نامیده شدن او به عنوان چهره ماندگار صنعت ساختمان، در اجلاس مدیران پیشرو در دی ماه ۱۴۰۰ نیز عنوان مدیر منتخب به وی تعلق گرفت (۵ ماه قبل از فاجعه متروپل).

فارغ از پرداختن به مصداق ها، باید گفت که بسیاری از همایش ها، در واقع بدون آن که بار علمی داشته باشند، صرفاً محفلی برای زد و بند و اعطای عناوین در ازای دریافت پول یا رانت و ... هستند. کم نیستند افرادی که در همایش‌های مختلف القاب و الواح مدیر نمونه و برتر و ... گرفته اند و با آن عناوین، کاسبی می‌کنند یا دستکم عقده‌های فردی شان را پوشش می‌دهند.

نکته قابل توجه این که هلدینگ عبدالباقی، پروژه‌های متعددی را ساخته یا در دست احداث دارد.

حسین عبدالباقی کیست؟ + تصاویر
حسین عبدالباقی کیست؟ + تصاویرحسین عبدالباقی کیست؟ + تصاویر
طبق آنچه در سایت این هلدینگ آمده، برج‌های دو قلوی متروپل (شماره ۲)، برج مسکونی پرستیژ، برج‌های مسکونی پریمو، مجتمع تفریحی باکس پارک و مجتمع تجاری مهرگان پروژه‌های در دست احداث هستند و مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی الماس جنوب، مجتمع تجاری الماس اروند، شهرک خودرویی آبادان، مجتمع اداری وزرا، بازار سنتی فیدوس، مجتمع مسکونی والا و مجتمع مسکونی مینیاتور نیز قبلاً احداث و تحویل شده اند.

با توجه به حادثه اسفناک فرو ریختن برج متروپل، این پرسش باید به طور جدی درباره پروژه‌های ساخته شده یا در دست ساخت این هلدینگ مورد بررسی قرار بگیرد که آیا در این پروژه‌ها موازین و اصول ساختمان سازی رعایت شده اند یا همانند متروپل، بدون رعایت اصول ساخته شده اند و ممکن است هر کدام از آن‌ها آبستن حوادث تلخی، چون متروپل باشند؟
بررسی تخصصی این پروژه‌ها و تایید یا رد استحکام آن‌ها همراه با قبول مسؤولیت، یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که مسوولان پرونده رسیدگی به پرونده هلدینگ عبدالباقی باید بدان توجه لازم را بنمایند؛ شاید لازم باشد پروژه‌ای تخلیه یا مقاوم سازی یا متوقف شود تا جان انسان‌ها نجات یابد.

امید که قوه قضائیه بدون توجه به فشار‌ها و توصیه‌های احتمالی، پرونده "متروپل" را به گونه‌ای رسیدگی کند که ضمن اجرای عدالت در این پرونده، درسی به همگان داده شود که جرات نکنند این گونه با جان و مال مردم بازی کنند.

 

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

دادستان ویژه آبادان پس از ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل گفت: در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

 

تقدیر از حسین عبدالباقی به عنوان چهره ی ماندگار صنعت ساختمان

تعداد بازدید : 630

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کوروش کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
1
واقعا باید دید قوه قضائیه درباره پرونده این هلدینگ و موارد مشابه عدالت را اجرا خواهد کرد یا خیر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
1
البته ماندگاردرتقلب وفریب مردم ورانت خواری ومرگ دههاانسان براثر اهمال کاری ودغلکاری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
0
0
عبدالباقی همونطور که از اسمش پیداست نمرده،ایشون الان تو باستی هیلز کانادا مشغول عیش و نوشه،فرارش دادند
Face Face
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
0
1
نجاست وکسافت این رژیم عادی شده!! اینقد چندش آور بودید وهستید .. اگر روزی درباره شماها بگویند گوشت آدمی زاد هم میخوردین تعجب آور نیست!!!
جاهای که میشه پیداش کرد>> بصره دوبی دوحه ترکیه آخرشم سردرمیاره در کانادا
سیروس علیکردی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
0
0
باسلام و درودشهرداری و‌نظام‌مهندسی در این پروژه مقصر نمی باشن در این پروژه فقط وفقط ومخصوص محاسب سازه که نقشه سازه طراحی کرده باید تمام دقت و تلاش خود را انجام میداد و‌ناظر عمران پروژه قبل اجراع این پروژه درصورت که محاسب بر هر اساس با میل باطنی خود همچین جسارت و بی تجربی انجام داده بود وقتی میخوستهذبه عنوان ناظر پروه برسی میکرد و‌درصورتی که اشکالات داشته نقشه معرفی سده عز سوی مالک جناب اقای حسین عبدلباقی یا محاسب یا ناظر هماهنگ کننده باید برسی مینمد ودر صورت اشکالات کتبا به ساختمان نظام مهندسی استان شهر آبادن اعلام ‌تقاضا برسی توسط مهندسین معرفی شده از سوی نظام مهندسی استان مینمود ودرصورت تائید دوستان و مهندسین محترم نظام مهندسی بر اجراع کار دستور کار را صادر و ساختمان با این حجم زیر بنا باید توسط دونفر مهندس ناظر عمران ومحری پایه یک دائم ومقیم در کارگاه و‌نظارت خیلی ویژه و برسی تمام جوانب و در اجراع صحیح کار توسط پیمانکارمحترم وبعد اجازه ادامه کارا صادر مینمودن‌ مه فقط امضا فروشی مینمدن و چنین حادثه در استان آبادان رخ نده ‌صرفا بابت اسم شخص مبادرت به امضا می نمودو‌چنین حادثه‌ای در این شهری که ۸سال جنگ تحملی را میزبان بود و‌چند سالی هست گرد غبار کشور عراق میزبانی میکنه و بیشترین درد رنج از کشور این استان تحمل میکنه حق مردم خوزستان این نیست و‌بایدالان شهرداری چه تقصیری در این حادثه داره واین که چرا باید این اتفاق ها در ایران بیفتن چرا مهندسین نظارت صحیح از پروژه های به این متراژ را درست ندارن وترجیها در زمان حادثه تقصیر ها را به گردن همدیگر پاس می‌دهند مثل تو فوتبال واقعا چرا چرا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟حیف و صد حیف ف
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
0
سلام مگر با خاطیان و ناظرین و شهردار و کارکنان شهرداری بم و استانداری و نظام مهندسی استان کرمان و پینانکار و ناظرین بانک کشاورزی بم و..... درفاجعه زلزله بم که مدت کوتاهی از بهره برداری انها نگذشته بود چه برخورد بازدارنده ای شد که درس عبرت برای دیگزان شود و یا در بیمارستان اذربایجان در اثر زلزله و..... دیگر مشگل اساسی ماده ۹۹ و ماده ۱۰۰ که زمینه ساز فساد و رشوه و جریمه برای تخلف ها است باید حذف شوند و برای هر نوع ابنیه ای اعم از شخصی یا دولتی باید شناسنامه ایمنی که دارای قانون و ظوابط است و برای منافع برخی مفعول واقع شده باید الزام شود چطور میشود برای هر گونه اقدامی در زمینه خود رو که بعد کوچکی نسبت به ساختمانها و ابنیه فنی دارد بیمه اجباری است ولی برای ساختمانها پ ابنینه فنی که جان ومال جامعه را تهدید میکند نمیتواند اجباری شود؟؟؟
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
0
قابل توجه قوه قضاییه بفرموده شهید بزرگوار شهید بهشتی که در ابتدای سال 1359 فرمود ( ما برای کوچکترین موارد هم قانون داریم و......) حال باید منتظر ماند و اقدام فوری و ضربتی قوه قضائیه رابا همین قوانین موجود دید و منتظر پیشنهادات اصلاح قوانین برای اینده بمانیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
0
0
تابه کی دروغ اگر همین جور دروغ را ادامه بدی اعتماد مردم را از دست میدی
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
واقعاً نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->