«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

انهدام باند زنان سارق در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۵۳۷۶
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
  • ۱
انهدام باند زنان سارق در مشهد
عاملان ارتکاب ۲۱ فقره سرقت تیزدستانه در مجتمع‌های تجاری شهر، ۳ زن جوان بودند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ بررسی دوربین‌های چند مغازه حقیقت سرقت‌های تیزدستانه در چند مجتمع تجاری را فاش کرد. عاملان، سه زن جوان بودند که در زمان شلوغی این مجتمع‌های تجاری نقشه مجرمانه خود را عملی می‌کردند.
موضوع پیگیری این پرونده برای شناسایی و دستگیری مجرمان در دستور کار زنان پلیس در کلانتری بانوان قرار گرفت. مأموران دایره تجسس این کلانتری ابتدا به جمع آوری سرنخ‌های به‌جامانده از متهمان این پرونده پرداختند و تحقیقات خود را در محل‌های ارتکاب جرم جلو بردند.

چهره‌زنی متهمان

پیگیری‌های ضابطان قضایی در کلانتری بانوان مشهد ادامه داشت که چند گزارش مشابه دیگر به این مجموعه انتظامی ارجاع داده شد. در این پرونده‌ها نیز چند شهروند مشهدی در زمان خرید، پول‌های نقد و گوشی‌های تلفن همراهشان به سرقت رفته بود.
حساسیت این پرونده موجب شد تا مأموران به صورت شبانه‌روزی تلاش خود را برای به دام انداختند مجرمان پرونده ادامه دهند. بررسی مستندات و سرنخ‌های به دست آمده از این افراد در نهایت منجر به چهره‌زنی آن‌ها شد و زنان پلیس برای اینکه مانع از ارتکاب جرم‌های سریالی این افراد شوند تصاویر آن‌ها را در اختیار دیگر تیم‌های گشتی پلیس قرار دادند.

دستگیری متهمان در بازار فردوسی

زمانی که مأموران مشغول رصد چند مجتمع تجاری بودند که هدف سرقت‌های این تیم سارق قرار داشت، هم‌زمان خبر سرقت از زنی جوان در مجتمع تجاری فردوسی واقع در منطقه طلاب مشهد در بیسیم‌های مأموران پیچید. تیم بررسی‌کننده با این احتمال که متهمان حالا این مجموعه تجاری را انتخاب کرده باشند ظرف کمتر از ۱۵ دقیقه خود را به محل رساندند.

مال‌باخته در رویارویی با مجریان قانون مدعی شد که مشغول خرید بوده است که گوشی تلفن همراه او را از داخل کیفش زدند. زنان پلیس که احتمال می‌دادند متهمان هنوز از این مرکز تجاری خارج نشده‌اند، ضمن اعلام موضوع به نیرو‌های حراست بازار پایش میدانی خود را برای شناسایی و دستگیری این افراد آغاز کردند.
زمانی نگذشت که زنان سارق در قاب یکی از دوربین‌های مداربسته بازار مشاهده شدند و درست زمانی که آن‌ها در تدارک نقشه دیگری برای سرقت از یک مغازه لباس‌فروشی بودند، النگو‌های قانون بر دستشان حلقه زد و این افراد قبل از اینکه بتوانند فرار کنند جلب مأموران پلیس شدند.

کشف اموال سرقتی از سارقان

متهمان همان سارقانی بودند که مأموران کلانتری بانوان در پی یافتنشان بودند و فرضیه زنان پلیس با دستگیری آن‌ها حالا درست از آب درآمده بود. این افراد با علم به اینکه فهمیده بودند مجتمع‌های تجاری قبلی لو رفته است، دامنه ارتکاب جرم خود را تغییر داده و به بازار فردوسی زده بودند.
این افراد ابتدا حاضر به همکاری با مأموران نبودند و با ایجاد سر و صدا و مظلوم‌نمایی تصمیم داشتند تا از چنگ قانون بگریزند، اما پس از انتقال آن‌ها به کلانتری حقیقت ماجرا روشن شد. بانوان پلیس در بازرسی بدنی این افراد تعداد پنج دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند به همراه تعداد زیادی البسه زنانه، ۱۰۰‌میلیون ریال ارز خارجی و وجه ایرانی که همگی به تازگی سرقت شده بودند را کشف و ضبط کردند.

اعتراف به سرقت‌های سریالی

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: در بررسی‌های پلیسی همکارانم در کلانتری بانوان مشهد مشخص شد که یکی از سارقان دستگیر شده تبعه خارجی است که از چندی پیش با دو متهم دیگر همکاری داشته است.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: متهمان ابتدا حاضر به همکاری با مأموران ما نبودند، اما در رویارویی با ادله کافی، مستندات موجود در پرونده و تصاویر ضبط شده از آن‌ها به ناچار لب به بیان حقیقت گشوده و راز سرقت‌هایشان از مجتمع‌های تجاری، اماکن عمومی شلوغ و پر رفت‌و‌آمد را برملا کردند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: سه متهم دستگیر شده تاکنون به ۲۱ فقره سرقت تیزدستانه از شهروندان اعتراف کرده‌اند. این افراد همچنین در اظهارات خود مدعی شدند که اموال سرقتی شامل گوشی‌های تلفن همراه، لوازم قیمتی، ارز‌های خارجی و... را به چند مال‌خر اموال مسروقه فروخته‌اند که تحقیقات مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان برای شناسایی و دستگیری این افراد ادامه دارد.
سرهنگ نگهبان بیان کرد: با توجه به گزارش سرقت‌های مشابه و احتمال افزایش جرائم، متهمان با دستور و هماهنگی قضایی در اختیار مأموران ما قرار گرفتند و پیگیری‌های پلیسی در این باره ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
0
0
ایده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->