سازمان تامین‌اجتماعی برای پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی اعلام آمادگی کرد  شرایط حمایت از فرزندان ایتام و بدسرپرست تحت پوشش کمیته امداد اعلام شد + جزئیات ماندگاری هوای سرد و بارش پراکنده باران در خراسان رضوی (١۵ آذرماه ١۴٠١) مدارس لواسانات و رودبارقصران فردا سه شنبه (۱۵ آذر ۱۴۰۱) تعطیل شد مدارس فریمان فردا سه‌شنبه (۱۵ آذر ۱۴۰۱) تعطیل شد واکنش آموزش و پرورش فارس به فیلم تنبیه بدنی یک دانش آموز در مرودشت فردا سه شنبه (۱۵ آذر ۱۴۰۱) مدارس مشهد تعطیل است؟ مدارس سه شهر استان تهران فردا سه شنبه (۱۵ آذر ۱۴۰۱) تعطیل شد میزان پرداخت خسارت بدون کروکی پلیس چقدر است؟ تهران در ۲۴ ساعت گذشته شاهد چه میزان بارش بود؟ (۱۴ آذر ۱۴۰۱) افزایش نجومی هزینه ترخیص مدرک دانشگاهی + جدول ۵۴ پروژه در دستور کار آب و فاضلاب خراسان رضوی برای کاهش تنش آبی علائم قند خون چیست؟ آیا چای سبز برای کبد مضر است؟ اسراری تازه از قتل ۲ برادر در شهرک صنعتی تهران + جزئیات جزئیات و شرایط تبدیل وضعیت «دکترمعلم‌ها» اعلام شد ویدئو | درگیری سگ ژرمن شپرد با پلنگ وحشی اهدا عضو پس از مرگ کامل فرد در ایران انجام شد | برای اولین بار در خاورمیانه خبر جدید برای معلمان؛ زمان واریز معوقات فرهنگیان اعلام شد
خبر فوری

بهترین زمان‌ها برای نوشیدن آب

  • کد خبر: ۱۲۷۰۳۲
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
بهترین زمان‌ها برای نوشیدن آب
آب نیاز اساسی هر موجود زنده و تنها نوشیدنی خردبخش است که گذشته از زمان تشنگی در اوقات دیگری هم باید نوشیده شود تا سلامت و نشاط را بهبود دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، در اوقاتی که بدن بیشتر به آب نیاز دارد، نوشیدن آن به بدن و خلق و خوی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

۱. باید بعد از بیدار شدن از خواب آب نوشید، زیرا بدن در طول شب دچار کم آبی می‌شود، بنابراین، برای شارژ دوباره اندام‌ها، بلافاصله پس از بیدار شدن در صبح به یک لیوان آب نیاز دارد، این کار سیستم گوارشی و سیستم دفع را بهبود می‌بخشد و بدن را به سطحی سالم از هیدراته شدن می‌رساند.

۲. بعد از فعالیت بدنی و ورزش، ممکن است نوشیدن آب فراموش شود، اما این بی‌توجهی حتی در افراد سالم نیز می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند. مصرف آب قبل، بعد و در طول ورزش مهم است، زیرا در طول ورزش، مقدار زیادی آب بر اثر تعریق از دست می‌رود که باعث کم آبی و خستگی می‌شود.

همچنین پس از تمرین سنگین، توانایی بدن برای تنظیم ضربان قلب کم می‌شود که خطر آریتمی‌های کشنده و مرگ و میر قلبی عروقی را افزایش می‌دهد، اما مطالعات نشان می‌دهد یک لیوان آب بعد از یک تمرین سنگین به کند کردن ضربان قلب و کاهش گرفتگی عضلات کمک می‌کند.

۳. نوشیدن آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی به بهبود هضم غذا، کاهش وزن، بهبود خشکی پوست و افزایش متابولیسم کمک می‌کند؛ اما نوشیدن آب بعد از غذا روند هضم را کند می‌کند و مشکل‌آفرین است.

۴. قبل از حمام آب بنوشید تا فشار خون را کاهش دهد. این کار برای حفظ ضربان قلب سالم و تنظیم دمای بدن نیز مفید است.

۵. نوشیدن آب قبل از رفتن به رختخواب هم مفید است تا مایعات از دست رفته در طول شب را جبران کند؛ با این حال، اگر از مشکلات کلیوی یا قلبی رنج می‌برید، شاید این کار، فشار بیشتری بر کلیه‌ها وارد کند و آن‌ها را ضعیف کند پس با پزشک خود مشورت کنید.

۶. زمانی که احساس بیماری می‌کنید نوشیدن آب، به دفع سموم و باکتری‌ها از بدن شما کمک می‌کند و این توصیه پزشکان به بهبود بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند.

۷. زمانی که احساس خستگی می‌کنید هم آب بنوشید، زیرا بیشتر احساس خستگی از کم آبی بدن ماست. یک لیوان آب خنک بنوشید تا بدن فعال شود.

۸. هنگامی که در اطراف افراد آلوده و بیمار هستید آب بنوشید؛ در بیمارستان، مدرسه، محل کار یا هر مکان عمومی و شلوغ نوشیدن آب کمک کننده است. بدن خود را هیدراته نگه دارید تا میکروب‌ها، باکتری‌ها و سموم را از بدن دفع کنید.

از همه مهم‌تر لزوم نوشیدن آب در زمان تشنگی است؛ باید بدن را با این معجزه طبیعت سرحال نگه دارید.

منبع: صداوسیما

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}