تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

یک رژیم غذایی خاص برای توقف پیشرفت سرطان پوست

  • کد خبر: ۱۲۸۷۱۴
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
یک رژیم غذایی خاص برای توقف پیشرفت سرطان پوست
نتایج یک بررسی نشان می دهد: رعایت رژیم غذایی سرشار از خشکبار، روغن زیتون و حبوبات به مبارزه با سرطان پوست کمک می کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ متخصصان هلندی بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند رعایت رژیم غذایی که سرشار از چربی‌های سالم است میتواند برای مقابله با بیماری سرطان کمک کننده باشد. رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر مصرف روغن زیتون، خشکبار و ماهی و همچنین میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل تاکید دارد.

این نوع رژیم غذایی با مزایای بسیاری برای سلامتی از جمله پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی و طول عمر بیشتر مرتبط است.

اکنون کارشناسان هلندی در بررسی‌های خود نشان دادند که این نوع از رژیم غذایی میتواند اثربخشی ایمونوتراپی را در بین بیماران مبتلا به سرطان پوست افزایش دهد.

به گفته متخصصان، در بیمارانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را رعایت کرده و دارو دریافت کردند، احتمال زنده ماندن و توقف پیشرفت بیماری پس از ۱۲ ماه بیشتر بود.

نویسنده این مطالعه از مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن در هلند گفت: نتایج این مطالعه تایید کننده نقش راهکارهای رژیم غذایی برای بهبود اثربخشی روند درمان و افزایش طول عمر بیمار است.

متخصصان انگلیسی و مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن رژیم غذایی ۹۱ بیمار مبتلا به ملانوم پیشرفته را که از داروهای مهارکننده وارسی ایمنی (ICI) استفاده می کردند، تحت بررسی قرار دادند. این داروها به ویژه برای افراد مبتلا به ملانوم که جدی ترین نوع سرطان پوست است اثربخشی خوبی دارد.

متخصصان در بررسی‌های خود دریافتند: افرادی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را رعایت میکردند نه تنها به این نوع از داروها واکنش بهتری نشان دادند، بلکه وضعیت بیماری آنان یک سال بعد تشدید نشد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، مصرف بیشتر انواع میوه‌ها و ماهی و مصرف میزان کمتری از نوشیدنی‌های شیرین و تنقلات مهم ترین ویژگی رژیم غذایی مدیترانه ای است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->