«خداداد عزیزی»؛ اسطوره‌ای جهانی و تکرارنشدنی | تکریم پیشکسوتان ورزشی را رسالت خود می‌دانیم ماندگاری زائر در مشهد ۲.۲ روز است | مدیریت شهری در حوزه ماندگاری زائر باید تغییر نگرش دهد ابعاد هویتی شهر شهردار منطقه ۹ مشهد منصوب شد گزارشی از پیگیری خیرخواهانه مأمور رفع سد معبر شهرداری و نیکوکاران محله پورسینا مشهد راه اندازی «ستاد عالی مشهد الرضا (ع)» بارویکرد ملی و فراملی هشدار؛ ۷۰ درصد سکونتگاه‌های خراسان رضوی در محدوده گسل هستند تدوین برنامه‌ای جامع برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد اصرار برای برگزاری کارگروه اضطرار آلودگی هوا در مشهد | مدارس ابتدایی تعطیل شدند ابراز تاسف عضو شورای شهر مشهد از نگهداری معتادان در سالن‌های ورزشی سرقت میلیونی روزانه اموال عمومی، تاسیسات و زیرساخت‌های شهری | افزایش نگران کننده آمار سرقت تجهیزات شهری در مشهد  استقبال شورای شهر مشهد از پایان‌نامه و پژوهش‌های حوزه شهری شهروند خبرنگار | درخواست بهسازی بافت فرسوده بلوار دستغیب مشهد + پاسخ مسئولان انجام تست رپید در فرودگاه بین المللی مشهد آیین تکریم موکب‌داران اعزامی استان خراسان رضوی به اربعین تشدید نظارت کرونایی در ورودی‌های خراسان رضوی | ۱۸ درصد دانش آموزان استان واکسن نزده اند فصل همکاری‌های مشترک مشهد - وین خط ۴ مترو مشهد در ردیف اعتباری دولت راه‌اندازی دبیرخانه پیوست رسانه‌ای در شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از سرعت اتوبوس ها در سطح شهر مشهد + پاسخ مسئولان
خبر فوری
افتتاح دستگاه وب کیوسک در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) مشهد
بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) به عنوان نخستین بیمارستان سیستم دولتی در کشور به صورت پایلوت استفاده از دستگاه وب کیوسک را به منظور رفاه حال بیماران آغاز کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه با استفاده از دستگاه وب کیوسک بیماران راحت‌تر و با امنیت بیشتر هزینه ویزیت را پرداخت می‌کنند و نیاز نیست در صف‌های طولانی وقت بگذرانند، اظهار کرد: بیمار در آرامش کامل و به اختیار خود مراحل پذیرش را انجام می‌دهد.

دکتر ملکی با بیان اینکه افزایش دستگاه وب کیوسک را تا ۵ دستگاه خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: در نظر داریم تا به مرور موضوع نوبت دهی و بیماران فالوآپ را با این دستگاه فعال کنیم.

وی تصریح کرد:: نصب و راه اندازی این دستگاه در ادامه بحث پرونده الکترونیک سلامت است، زیرا برای آسان و سریع شدن روند ارائه خدمت در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) نیاز به الکترونیک شدن فرآیندهاست.

مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه این بیمارستان خدمات مختلفی را به بیماران ارائه می‌کند، گفت: به صورت معمول در درمانگاه سرپایی ۳۰۰ هزار نفر و روزانه ۶۰۰ نفر به اورژانس مراجعه می‌کنند که ارائه خدمات به شکل الکترونیک روند کار را سرعت و دقت بیشتری می‌دهد.

دکتر ملکی با بیان اینکه در این بیمارستان ارسال اسناد بستری به صورت الکترونیک انجام می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه الکترونیک شدن جزو دانشگاه‌های برتر کشور است از همین رو انتظار داریم به مرور حتی آموزش مراقبت‌های بعد از عمل نیز به بیماران به صورت الکترونیکی داده شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲۲ هزار مورد بستری در این مرکز درمانی بوده که به طور میانگین ماهیانه سه هزار عمل جراحی انجام شده است.

علی صابری، رئیس اداره حسابداری و درآمد مدیریت امور مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برای اولین بار در کشور در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) این دستگاه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در هیچ بیمارستان دولتی در سراسر کشور هنوز این کار انجام نشده است، اظهار کرد: در فاز یک اجرای طرح صندوق حذف شد، زیرا در گذشته فرایند به این شکل بود که بیمار به پذیرش مراجعه می‌کرد و نوبت می‌گرفت و کارت بانکی را در اختیار متصدی صندوق قرار می‌داد، اما اکنون این دستگاه با سیستم his دانشگاه لینک شده است و مستقل عمل می‌کند و نقش صندوق دار حذف شده است.

رئیس اداره حسابداری و درآمد مدیریت امور مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر ارباب رجوع به این دستگاه مراجعه می‌کند و نام خود را در سیستم که ثبت شده انتخاب می‌کند و مبلغ روی دستگاه مشخص می‌شود و فرد با کارت خود و بدون دراختیار گذاشتن رمز کارت، هزینه ویزیت را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر کسی منصرف شد امکان استرداد مبلغ وجود دارد، گفت: حساب پشت این دستگاه مربوط به بانک مرکزی است و تراکنش به تراکنش به سبد بانک مرکزی جمهوری اسلامی واریز می‌شود و این اتفاق نیز برای اولین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ می‌دهد.

ساداتی، مدیر واحد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: نوبت دهی و ارزش افزوده دیگری از این کیوسک‌ها انتظار می‌رود چراکه باید ارائه خدمت به بیماران از شکل سنتی خارج و به شکل الکترونیکی در آید.

مدیر واحد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از ارائه اطلاعات تا گرفتن نوبت و فالو آپ بیماران نیز توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: استفاده از کیوسک‌ها در تمام سازمان‌ها در جهت صرفه جویی در منابع انسانی و سهولت ارائه خدمت است؛ لذا در مشهد به دلیل وجود زائران و مجاوران زیاد ارائه خدمت از حد بالایی برخوردار است و قطعا باید به سمتی حرکت کنیم که رضایت مخاطب و صرفه جویی در هزینه را داشته باشیم.

ساداتی با بیان اینکه استفاده از وب کیوسک که با کمک و به همت امور مالی دانشگاه و مدیریت بیمارستان خاتم (ص) به صورت پایلوت انجام شده است نیز در راستای ارائه خدمات به شکل الکترونیکی به بیماران است، گفت: با راه اندازی این وب کیوسک یک نفر نیروی انسانی صرفه جویی شده است و به کار دیگری سپرده شد که با توجه به کمبود نیروی انسانی در مراکز باید صرفه جویی انجام شود.

وی گفت: طبق برنامه زمان بندی، وب کیوسک‌های این بیمارستان تکمیل میشود و در مرحله بعدی بیمارستان امام رضا (ع) و سایر بیمارستان‌ها را با این طرح تجهیز می‌کنیم و هزینه اجرای این طرح در مقابل هزینه نیروی انسانی هزینه ناچیزی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}