میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

مشهدالرضا؛ نورباران میلاد بزرگ بانوی کربلا حضرت زینب (س)

  • کد خبر: ۱۳۴۳۰
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
مشهدالرضا؛ نورباران میلاد بزرگ بانوی کربلا حضرت زینب (س)
در شب و روز میلاد بزرگ پرستار کربلا، اسوه صبر و بردباری، عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س)، شهر مشهد و بارگاه رضوی نورباران و چراغانی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با شب میلاد حضرت زینب (س) صحن‌های حرم مطهر و خیابان‌های منتهی به حرم رضوی آذین‌بندی شد  و زائران و مجاوران زیادی برای عرض تبریک به حضرت ثامن الائمه (ع) به بارگاه ملکوتی رضوی مشرف شدند.

در شب میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) طبق آیین هر ساله خادمان بارگاه منور رضوی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، نوای خوش و معنوی نقاره‌ها را در حرم مطهر رضوی طنین انداز بود  و این میلاد خجسته را به عموم عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) بشارت دادند.

از عصر روز گذشته جشن میلاد حضرت زینب (س) در حرم رضوی برپا شد و خادمان بارگاه منور رضوی با عود و اسپند به میزبانی زائران رفتند و آنها را برای بهرمندی از برنامه‌های جشن میلاد به رواق امام خمینی (ره) هدایت کردند.

شب گذشته صحن و سرای آستان ملائک پاسبان رضوی غرق نور و شادمانی بود و بوی عطر گلاب و عود در صحن و سرای آستان گسترده شد و مشام جان را نوازش داد.

ویژه برنامه شب میلاد حضرت زینب (س) طبق برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز شد، در این مراسم مداحان به مدیحه سرایی و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ایلخانی به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام ایلخانی با اشاره به اینکه نام حضرت زینب (س) از سوی پروردگار عالم انتخاب شده است، عنوان کرد: هنگام ولادت حضرت زینب (س)، حضرت فاطمه (س) از امام علی (ع) درخواست کرد که نامی برای فرزندشان انتخاب کند. حضرت نیز در جواب فرمودند که صبر می‌کنیم تا پیامبر از سفر برگردد.

وی ادامه داد:، چون حضرت محمد (ص) از سفر بازگشت و خبر ولادت نوزاد فاطمه (س) را از زبان حضرت علی (ع) شنید فرمودند که فرزندان فاطمه فرزندان من هستند، ولی خداوند در باره آنان تصمیم می‌گیرد. بعد از آن جبرئیل نازل شد و پیام آورد که خداوند سلام می‌رساند و می‌فرماید: نام این دختر را «زینب» بگذارید.

خطیب حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه والدین باید نام مناسب و مرتبط با شئونات اسلامی برای فرزندان خویش انتخاب کنند، گفت: اسلام به عنوان‌های پسندیده و نام‌های مناسب در نامگذاری‌ها توصیه کرده است پروردگار متعال در سوره حجرات از به کارگیری القاب ناپسند نهی فرموده و نام و عنوان ناپسند دادن را نتیجه سقوط اخلاقی و تباهی درونی دانسته است.

وی افزود: بعضی از خانواده‌ها تحت تاثیر فرهنگ جوامع خارجی برای کودکان اسم انتخاب می‌کنند و یا از اسامی بسیار قدیمی یا ترکیبی استفاده می‌کنند که بسیار نامانوس با فرهنگ اسلامی است.

گفتنی است در ادامه این مراسم دعای توسل به نفس مهدی سروری قرائت شد.

 

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->