ناترازی بانک آینده از جنس نقدینگی | فروش دارایی‌های پس از ارزش‌گذاری  پلمب دو واحد صنفی به دلیل به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در مشهد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) آخرین فرصت پرداخت عوارض خودرو با ۲۰ درصد تخفیف در مشهد اعلام شد تورم افسارگسیخته کالاهای اساسی | گزارش مرکز آمار از رشد قیمت ماهانه برنج، گوشت و تخم مرغ بانک مرکزی: تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو به ۹ میلیارد دلار رسید (۱۰ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | بازدهی هفتگی معاملات خودرو نرخ تورم مسکن در مهرماه ۱۴۰۴ اعلام شد هفتمین شرایط فروش محصولات بهمن موتور اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + لینک ثبت نام اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + اسامی برندگان کاهش برداشت، قیمت گل تازه زعفران را افزایش داد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت فروش مرغ بالاتر از قیمت مصوب در تهران | مرغ در مشهد کیلویی چند است؟ (۱۰ آبان ۱۴۰۴) زمان خرید عرضه اولیه امروز اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | نقدینگی موردنیاز برای خرید «پتوسعه» چقدر است؟ اصلاح بورس پشت مرز روانی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ آبان ۱۴۰۴) بررسی نرخ امروز دلار و یورو در بازار آزاد مشهد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) سقف وام کارکنان بانک‌ها معادل تسهیلات جهش مسکن شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) طلا در مشهد هفته دوم آبان را با چه رقمی آغاز کرد؟ (۱۰ آبان ۱۴۰۴) شوک قیمت نفت از اقدام نظامی آمریکا (۱۰ آبان ۱۴۰۴) اونس جهانی طلا در مرز ۴۰۰۰ دلار ایستاد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) چرا انحلال بانک آینده اقتصاد کشور را تهدید می‌کند؟ دست مافیای اقتصادی در پرونده واردات زغال‌سنگ مقایسه میزان مصرف بنزین در ایران و ترکیه نرخ امروز دینار عراق و افغانی افغانستان اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) یک «نیوفیس» نصفه‌نیمه | همه‌چیز درباره نسخه جدید «خاور» یا همان «بنز ۱۰ تن» قیمت امروز میوه اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | نرخ میوه در یک هفته اخیر چه تغییری کرد؟ جزئیات جدید از واریز کالابرگ آبان‌ماه | مبلغ کالابرگ افزایش یافت؟ ویدئو | تعرفه جدید پلکانی گاز خانگی اعلام شد پیش‌بینی بازار خودرو در هفته دوم آبان ماه ۱۴۰۴ تخم‌مرغ‌هایی که اصول و مبانی منطق تدریس می‌کنند!
سرخط خبرها

توسعه ترانزیت در گرو متولی واحد

  • کد خبر: ۱۴۱۸۳۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
توسعه ترانزیت در گرو متولی واحد
احمد زمانیان یزدی - رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق بازرگانی استان

بخش زیادی از مشکلات حوزه حمل ونقل مربوط به قوانین و مقررات دست وپاگیر است. شرکت‌های حمل ونقل برای انجام امور خود باید با یک سازمان طرف باشند، اما امروز ناگزیرند با بیش از ۲۰سازمان ارتباط برقرار کنند. ازسویی هر سازمان به نوبه خود، بخشنامه خاصی تدوین می‌کند که گاهی با بخشنامه و آیین نامه سازمان دیگر در تضاد است.

روان نبودن مرز‌ها و توقف کامیون‌ها در نقاط مرزی، یکی دیگر از مشکلات حوزه حمل ونقل و ترانزیت کشور است. تردد کامیون‌ها در بیشتر مرز‌ها روان نیست و شاهد توقف‌های طولانی هستیم. کامیون‌ها برای مدت زیادی در مرز‌ها متوقف می‌شوند و رانندگان از این موضوع ناراضی اند؛ چون این توقف ها، کرایه حمل در مبدأ را افزایش می‌دهد. کرایه حمل کالا مدام در نوسان است و شرکت نمی‌تواند حتی برای یک ماه، نرخ کرایه را ثابت درنظر بگیرد.

استقرار نداشتن نمایندگی برخی سازمان‌ها در مرز‌ها نیز، باعث پیچیدگی کار فعالان حوزه حمل ونقل شده است. به دلیل استقرار نداشتن نمایندگی سازمان‌ها در مرز، گاهی شرکت حمل ونقلی در موضوع استاندارد یا قرنطینه و... باید به تهران یا مرکز استان مراجعه کند. این موضوع، نارضایتی شرکت‌های حمل ونقل را به دنبال داشته و هزینه‌ها و زمان حمل را نیز به شدت افزایش داده است.

همه این محدودیت‌ها در حوزه حمل ونقل درحالی پیش روی شرکت‌های این حوزه قرار گرفته است که کشور ما بهترین مسیر ترانزیتی منطقه به شمار می‌رود. در وضعیت کنونی، ما سرعت ترانزیت را از دست داده ایم و هزینه آن نیز به شدت افزایش یافته است. ازطرفی، کشور‌های همسایه ما مسیر‌های جایگزین و موازی را برای ترانزیت کالا‌های خود تعیین کرده اند.

طبیعی است که صاحب کالای خارجی به دنبال بهترین مسیر ترانزیتی با سرعت حمل زیاد و هزینه کم است و باتوجه به اینکه ما این دو عامل مهم را از دست داده ایم، صاحبان کالا‌های خارجی هم مسیر‌هایی مثل پاکستان و آذربایجان و... را برای عبور کالا‌های خود امتحان می‌کنند. برای ترانزیت کشور افق ۲۰میلیون تن در سال۱۴۰۱ را درنظر گرفته اند، اما با وجود مشکلات بی شماری که شاهدیم و تلاشی نیز برای رفع آن‌ها نشده است، این چشم انداز هرگز تحقق یافتنی نیست.

دستگاه‌های متولی به طورکامل از مشکلات این عرصه آگاهند و امیدواریم قبل از اینکه تمام فرصت‌ها در این حوزه را از دست بدهیم، چاره و تدبیری برای رفع معضلات موجود بیندیشند تا بتوانیم از ظرفیت‌های فراوان صنعت ترانزیت و حمل ونقل استفاده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->