شهردار مشهد: محور کار ما در مدیریت شهری ارتقای محیط زیست است ترافیک سنگین و پرحجم در مسیر‌های خروجی مشهد (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) | پلیس: مردم از رانندگی شتاب‌زده پرهیز کنند سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد در روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) لغو رویداد «نورنما» در میدان شهدا مشهد در پی بارش باران(۱۲ فروردین ۱۴۰۴) اطلاعیه پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد مشهد برای روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ویدئو| تجربه دل‌انگیز زیارت امام رضا(ع) در جشنواره گل ره باغ رضوان ۲۱۵ بازرس بهداشت محیط در مشهد، آماده نظارت ویژه در روز طبیعت آمادگی مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز طبیعت پروژه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز | مشهد در زمینه فضای سبز پیشرو است پیش بینی حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به مراکز تفرجگاهی مشهد پایش لحظه‌ای ترافیک مشهد در ایام خاص با تجهیزات هوشمند پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۹۰۰ تن زباله در مشهد همزمان با روز طبیعت آماده‌باش نیروهای فضای سبز مشهد همزمان با روز طبیعت مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت آلودگی هوای مشهد در ۱۰ منطقه (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: تشکیل باشگاه حرفه‌ای برای ورزش مشهد اولویت است + فیلم
سرخط خبرها

خرید آسانسور برای خط یک در دستورکار قطار شهری

  • کد خبر: ۱۴۲۳۴۷
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
خرید آسانسور برای خط یک در دستورکار قطار شهری
 سر فاصله زمانی مترو در خط ۲ قطار شهری مشهد بین هشت تا ۱۰ دقیقه است وقتی هم که قطار با تأخیر می‌آید راهبر قطار، در ایستگاه میدان شهید کاوه از کابین راهبری پایین می‌آید و چند دقیقه منتظر می‌ماند تا به اصطلاح مسافران جمع شوند. این چه روشی است، پس فرق مترو با اتوبوس در چیست؟ چرا در خط یک، برخی از ایستگاه‌های قطار شهری آسانسور ندارد؟ این موضوع برای تردد معلولان بسیار طاقت فرساست. چرا در خط ۲ قطار شهری فق دو آسانسور وجود دارد؟

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز، یک آسانسور آن بیشتر اوقات خراب است آن یکی هم معمولا بیشتر از چهار پنج نفر ظرفیت ندارد. کاش به جای این همه پله برقی در مترو آسانسور تعبیه می‌شد. مسافران در ایستگاه شهید کاوه با سرعت از هم پیشی می‌گیرند تا اولین نفر به آسانسور برسند. «بار‌ها مشاهده شده آقایان در واگن خانم‌ها روی صندلی می‌نشینند و وقتی هم اعتراض می‌کنیم باعث بروز تنش در مترو می‌شود بهتر نیست مأموران روی سکو‌ها در بدو ورود آقایان به داخل واگن خانم‌ها تذکر دهند تا موجب تنش بین مسافران نشود؟»

اختصاص ۳۰ واگن جدید به خط ۲

به دنبال پیگیری پیام‌های رسیده مردم به تحریریه صدای مردم، مدیرعامل بهره برداری قطار شهری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد یکی از شرکت‌های پیشرو در مهندسی معکوس است، به طوری که از هزار قطعه مورد نیاز هدف گذاری شده در مترو، توانستیم ۲۵ درصد از قطعات وارداتی را با مهندسی معکوس و ساخت داخل به ثمر برسانیم.

مجتبی زمانیان می‌گوید: درمجموع ۱۲۲ آسانسور در خطوط ۱ و ۲ وجود دارد که سه آسانسور ایراد فنی دارد، به لحاظ اینکه قطعات آسانسور وارداتی هستند و در تحریم هستیم تعمیر این آسانسور‌ها با تأخیر انجام شده است، اما در تلاشیم از طریق تأمین قطعات توسط شرکت‌های دیگر یا مهندسی معکوس این مشکل را برطرف کنیم.
او ادامه می‌دهد: درباره کاهش سر فاصله زمانی خط ۲، درمجموع شش رام قطار درمجموع سی واگن در آینده نزدیک به سیر حرکت این خط اضافه خواهد شد که با این اتفاق شاهد کاهش سرفاصله زمانی خط ۲ خواهیم بود.

افزایش آسانسور خط یک در دستورکار

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد بیان می‌کند: در خط یک علاوه بر پله خشک، آسانسور هم فعال است و در خط ۲ علاوه بر دسترسی پله معمولی، پله برقی و آسانسور موجود است، ولی فعلا برنامه‌ای برای افزایش آسانسور‌ها در خطوط قطار شهری نداریم.

زمانیان بیان می‌کند: در خط یک ایستگاه‌هایی آسانسور ندارند که نبود آسانسور برای افراد معلول و کم توان بسیار سخت است، بنابراین با بررسی‌های صورت گرفته در صورت تأمین بودجه، برنامه خرید آسانسور در برنامه‌های ما خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->