سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی، باعث تسلط به ابزار هنر و ادب برای تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد نگاهی به فیلم‌سینمایی «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» اثر سیدعلی موسوی‌نژاد| درکی درست از بازخوانی تاریخ وحقیقت
سرخط خبرها

برگزاری بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد فاطمیه مشهد

  • کد خبر: ۱۴۳۱۸۰
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
برگزاری بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد فاطمیه مشهد
بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مردم متدین و انقلابی در مسجد فاطمیه مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز،  در آستانه فرارسیدن سومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم بزرگداشت سید شهیدان مقاومت و همرزمان وی و شهیدان مدافع امنیت با حضور جمعی از مردم متدین و انقلابی مشهد در مسجد فاطمیه بولوار امامت مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار «مرتضی عفتی» از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان کوتاهی از خاطرات وی پرداخت.

حاج قاسم در برابر دشمن و در میدان جنگ، همانند یک کوه بود

سردار «مرتضی عفتی» از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم گفت: حاج قاسم سلیمانی ویژگی هایی داشت که او را از دیگران متمایز می کند. با وجود آن که حاج قاسم سلیمانی فرمانده من بود، اما همواره با نیروهای خود با احترام و ارادت رفتار می کرد. او در مقابل مومنین، خاضع و متواضع بود. اما در برابر دشمن و در میدان جنگ، همانند یک کوه بود.

وی افزود: او حتی در زندگی خود، به مسئولان درس مذاکره داد و گفت که اگر قرار شد با دشمن مذاکره کنید، این مذاکره چگونه باشد و این مذاکره از روی ضعف نباشد.

سردار عفتی خاطرنشان کرد: حاج قاسم به ما یاد داد که جلوتر از رهبری حرکت نکنیم و در ضمن، فاصله ما با رهبری زیاد نباشد. او به ما آموخت که با قول و قراری که داده ایم، حتی اگر این قرار با دشمن هم باشد، پایبند باشیم.

وی تاکید کرد: حاج قاسم، هم راه مبارزه و هم تعهد و هم پیروی از رهبری را به ما آموخت. ضمن این که او به دنبال نام و نشان نبود.

این همرزم سردار شهید حاج قاسم سلمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز اگر سستی کنیم و به فرمایشات رهبری بی تفاوت باشیم، یقینا روزگار خوبی نخواهیم داشت.

اگر شهیدان نبودند، چیزی از مظاهر اسلام باقی نمی ماند

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدکاظم راشد یزدی» ضمن بزرگداشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بر خلاف بسیاری از مردم که یک تولد و یک مرگ دارند، برخی هستند که ۲ تولد دارند و این تولد دوم،آنها را تا ابدیت جاودانه می کند. این افراد، شهیدان هستند.

وی افزود: چنین تولدی مرگ ندارد. این، شهید است که در جوار رحمت حق قرار می گیرد. در سراسر عالم نام او بلند است. شهید است که ارزش های واقعی را به وجود می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی تاکید کرد: شهید فرهنگ ساز است. رفته است تا سازندگی و مهندسی زندگی بشر را ایجاد کند.

وی افزود: اگر شهیدان نبودند، چیزی از مظاهر اسلام باقی نمی ماند. عمامه ای که بر سر علما است و چادری که بر سر زنان است، به برکت خون شهدا است. این شهدا هستند که زنده هستند. شهیدان معلمان ما هستند.

کسانی از فتنه ها نگران می شوند که عمق آن را نمی بینند

حجت الاسلام راشد یزدی در بخش دیگی از سخنان خود خاطرنشان کرد: اکثر انقلاب ها و مکاتب بشری تداوم نداشته اند و از بین رفته اند. اما این انقلاب باقی ماند، چون بسیار گران تمام شد و خون های بسیاری برای آن ریخته شد و شهیدان، جان خود را فدای آن کردند.

وی افزود: برخی از حوادث و فتنه ها است که موجب دوام و بقای انقلاب می شود. اینها موجب واکسینه شدن انقلاب می شود. اما کسانی از فتنه ها نگران می شوند که عمق آن را نمی بینند.

حجت الاسلام راشد یزدی خاطرنشان کرد: در همین جریانات اخیر در خدمت مقام معظم رهبری نکاتی را بیان کردم. ایشان فرمودند ممکن است این جریانات مانند پتکی به ستون انقلاب بخورد. اما ستون انقلاب از جنس سنگ نیست که با این پتک تخریب شود و خدشه ای به آن وارد شود. این ستون جان دارد. ممکن است زخم بردارد. اما این زخم التیام پیدا می کند و واکسینه می شود.

شهید سلیمانی انسان جامعی بود

حجت الاسلام راشد یزدی در ادامه با بیان ویژگی هایی از شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی تا زمانی که زنده بود، جان خود را برای اسلام گذاشت و پس از شهادت نیز خون او برای اسلام برکت داشت.

وی افزود: روز تولد حاج قاسم سلیمانی، آن جمعه ای بود که خبر شهادت او منتشر شد.

حجت الاسلام راشد یزدی در ادامه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی انسان جامعی بود. نه نها سردار سرفراز اسلام، بلکه معلمی بسیار دلسوز بود. همسری نمونه و پدری نمونه در خانواده بود. از رنج دیگران رنج می برد و بی تفاوت نبود. الگو بود و به دست شقی ترین اشقیای عالم به شهادت رسید. درود خدا بر او و همه همرزمان او و بر همه افرادی باد که موجب بقای این انقلاب شدند.

در بخشی از این مراسم نیز شرکت کنندگان در مراسم با پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس که در عملیات «رمضان» و در شرق بصره به شهادت رسیده بود، وداع کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->