مجیدی نگران وضعیت ژستد و یامگا| خارجی‌های استقلال مقابل صنعت نفت بازی می‌کنند؟ مجیدی: سازمان لیگ با استقلال لجباری می‌کند| از ما انتقام گرفتند دو چالش عجیب و خودساخته برای والیبالی ها|پرسش‌های تلمبار شده! رقابت بسکتبالی‌ها با بحرین، تیم درجه دو آسیا و ۱۰۲ جهان جزیده:بازی در مقابل تیم عطایی برای من سخت بود|متوجه ضعف‌ها و قوت هایمان شده ایم ترین های هفته نهم لیگ برتر والیبال بازی استقلال و نساجی ۳ بر صفر نمی‌شود مهدوی؛ آدم‌هایی بهتر از " شرافت‌ها " در ورزش ندیدم | معروف بزودی راهی چین می شود بیانیه سازمان لیگ علیه باشگاه استقلال| جمع آوری تبلیغات محیطی غیرقانونی است کاپیتان پرسپولیس قبل از بازی با نفت به بازیکنان چه گفت؟ استقلالی‌ها برای انتقاد از درودگر به سراغ یک پرسپولیسی رفتند| رد پای علی کریمی! کارگزار جدید پرسپولیس چطور ۶۵۰ میلیارد تعهدش را انجام می‌دهد؟ مبدا پرداخت پول کالدرون از سوی پرسپولیس مشخص شد استقلال دنبال کدام یک از بازیکنان تیم ملی بود؟ نقش مسئول سابق سازمان لیگ در استقلال چیست؟| معمای فتاحی! بیرانوند رکورددار گینس شد وعده افشاگری وریا غفوری| مشکل کاپیتان استقلال چیست؟ تقاضای باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ: کارت زرد مهدی ترابی پاک شود روشن: نگفتم بازیکنان استقلال در حد لیگ یک هستند برای سرمربی سابق منچستریونایتد: گودبای اوله!
خبر فوری
علم و ورزش

فواید بدن‌سازی برای خانم‌ها چیست؟

  • کد خبر: ۱۴۳۸۵
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
فواید بدن‌سازی برای خانم‌ها چیست؟
محققان دلایل متقاعدکننده فراوانی در رابطه با فواید بدن‌سازی برای خانم‌ها یافته‌اند. اغلب خانم‌های ورزشکار، بیشتر وقتشان را در باشگاه با تمرین‌های هوازی سپری می‌کنند و زمان کمی به بدن‌سازی که بدن را به چالشی واقعی می‌کشد، اختصاص می‌دهند. البته لازم نیست که تمرین با وزنه به شیوه‌ای مردانه و با استفاده از وسایل و تجهیزاتی خاص انجام شود.

کاهش چربی بدن
اگر یک خانم با بدنی معمولی، به‌مدت ۲ ماه، هفته‌ای دو‌سه جلسه وزنه بزند، کمتر از یک کیلوگرم عضله اضافه می‌کند و حدود ۱.۵کیلوگرم چربی از دست می‌دهد. با افزایش توده عضلانی، سوخت‌وساز بدن هم در هنگام استراحت افزایش می‌یابد و در طول شبانه‌روز، کالری بیشتری خواهید سوزاند. به‌طور‌کلی با افزایش حدود ۴۵۰گرم عضله، روزانه ۳۵ تا ۵۰ کالری بیشتر سوزانده می‌شود.

افزایش قدرت بدون افزایش حجم
زنان برخلاف مردان از وزنه‌زدن حجیم نمی‌شوند، زیرا میزان هورمون‌های عضله‌ساز بدنشان، ۱۰ تا ۳۰ برابر کمتر از مردان است. بااین‌حال، بدنشان شکیل و تراشیده خواهد شد.

کاهش خطر پوکی استخوان
محققان دریافته‌اند که ۶ ماه وزنه‌زدن می‌تواند تراکم مواد معدنی ستون مهره‌ها را تا ۱۳درصد افزایش دهد و درنتیجه موجب بهبود شکل استخوان‌ها شود. این‌گونه ورزش در کنار مقدار کافی کلسیم روزانه، بهترین دفاع خانم‌ها دربرابر پوکی استخوان است.

کاهش خطر آسیب، کمردرد و آرتریت
وزنه‌زدن، نه‌تن‌ها عضلات را تقویت می‌کند، باعث تقویت و استحکام مفاصل هم می‌شود. تقویت مفاصل به پیشگیری از آسیب‌دیدگی کمک می‌کند. یک تحقیق دوازده ساله که اخیرا به پایان رسید، نشان داد که تقویت عضلات کمر، به میزان ۸۰درصد، باعث کاهش یا تخفیف کمردرد می‌شود. مطالعات دیگر، حاکی از تخفیف درد آرتریت استخوان و تقویت مفاصل در اثر وزنه‌زدن هستند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه
هر ورزشی به طور چشم‌گیری خطر ابتلا به سرطان سینه را که رایج‌ترین نوع سرطان در بین زنان است، کاهش می‌دهد. بدن‌سازی قدرتی موجب می‌شود بدن هورمونی به نام «آیریزین» را تولید کند. کاهش هورمون استروژن و تولید هورمون آیریزین از فواید تمرین با وزنه است که در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه نقش اساسی دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}