معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

صنعت به دلیل شرایط کنونی نمی‌تواند در زمینه انرژی سرمایه‌گذاری زیادی کند

  • کد خبر: ۱۴۸۰۹۵
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
صنعت به دلیل شرایط کنونی نمی‌تواند در زمینه انرژی سرمایه‌گذاری زیادی کند
رئیس کانون کارفرمایی صنایع و رئیس کارگروه انرژی ستاد تسهیل خراسان رضوی درباره وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش انرژی توسط صنایع استان گفت: به صورت تاثیرگذار اتفاقی در این خصوص رخ نداده چراکه شرایط صنعت در وضعیت کنونی بحرانی است و این بخش در سال ۱۴۰۱ با توجه به مسائلی نظیر تورم مشکلات عدیده داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله یزدان‌بخش در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اضافه کرد: باید توجه داشت سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های خاصی است که صنعت به تنهایی از پس آن بر نمی‌آید. در حال حاضر صنعت گرفتار پرداخت حقوق و خسارت‌های مختلف است. اگر قرار بود سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت می‌گرفت، باید از سال قبل این موضوع دنبال می‌شد. پیش از این کسی تصور این محدودیت‌ها را هم نداشت.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت دولت است که باید زیرساخت‌ها را تامین کند. حال اگر عده‌ای در این زمینه سرمایه گذاری می‌کنند، این موضوع خیلی تاثیرگذار نبوده است. در حقیقت یک سرمایه گذاری معقول و موثر در این زمینه انجام نشده که این مساله ناشی از مشکلات عدیده بخش صنعت بوده است.

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و رئیس کارگروه انرژی ستاد تسهیل خراسان رضوی با اشاره به برخی کمک‌های دولت به صنایع جهت تامین انرژی گفت: از واجبات کار دولت این است که وقتی چنین مشکلاتی به وجود می‌آید، برای صنایع تسهیلات و سوبسید در نظر بگیرد تا بخش صنعت بتواند به مرور روی این موضوعات کار کند.

یزدان‌بخش با اشاره به اینکه مشکلات بخش صنعت در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: در حال حاضر مشخص است که صنایع در شهرک‌های صنعتی طی تابستان و زمستان چقدر انرژی مصرف می‌کند. تامین امکانات تولید، انتقال و توزیع برق باید به عنوان یک مسئولیت دولتی برنامه ریزی شده باشد. وقتی چنین مساله‌ای انجام نشود، به صنعت گفته می‌شود خود در این زمینه‌ها سرمایه گذاری کند. چنین سیاستی دور از انصاف است. حداقل لازم است برای اینکه صنعت بتواند کاری در این زمینه کند، کمک‌هایی به آن شود. با توجه به شرایط تورم و تحریم‌ها بیش از این نمی‌شود از صنعت انتظار داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->