نتایج هفته هفتم و جدول لیگ برتر فوتبال+ عکس| سپاهان، صدرنشین لیگ برتر بنیادی فر یا حیدری داور دربی ۹۷ شروع لیگ قهرمانان آسیا هم زمان با لیگ قهرمانان اروپا دو بازیکن والیبال نقره داغ شدند افروزی:بدن صابر دچار افت شده است|این بازیکن زمان برای تمرینات بدنسازی ندارد! گنبدی ها به جای میزبانی، مهمانی را انتخاب کردند! کارگزار مدنظر پرسپولیس کنسل شد! شانس بیشتر رضایی در مقابل حسینی| دردسر انتخاب گلر برای دربی بررسی عملکرد ملی پوشان بسکتبال مقابل بحرین| از آزادی عمل در حمله تا تغییر دفاع در زمان‌های مناسب موج نارضایتی‌ها علیه داوران لیگ برتری| عنایتی در صف شاکی‌ها ماجرای پیامک ۱۸۰ میلیاردی میثاقی به درودگر| افشاگری مرد پرحاشیه سازمان لیگ علیه مجری معروف شهرخودرو به دنبال پیروزی برابر فجرشهیدسپاسی| محکوم به پیروزی قاب خاطره | تیم فوتبال هواپیمایی نوستالژی| انتقام خراسانی‌ها از مازنی‌ها در لیگ سراسری قدس پیشنهاد شهردار مشهد در آیین قدردانی از خداداد عزیزی: ۸‌ آذر روز فوتبال خراسان صیادمنش هم‌بازی اوزیل می‌شود| سورپرایز ستاره سابق استقلال برای فوتبال ایران محمد بنا: کشتی‌گیران را از جوانی زیر‌نظر دارم داستان عجیب قهرمان لیگ فوتبال پرو دومین مربی خارجی برای تیم ملی والیبال بانوان| پیشنهاد ولاسکو!
خبر فوری
علم و ورزش

اشتباهات بزرگ بانوان در تمرینات ورزشی

  • کد خبر: ۱۵۲۰۴
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
اشتباهات بزرگ بانوان در تمرینات ورزشی
آگاهی از یک برنامه اصولی و همچنین دیدگاه‌های غلط و حاکم بر بدن‌سازی خانم‌ها به شما در بهترنتیجه‌گرفتن از بدن‌سازی کمک خواهد کرد.

تمرینات هوازی با سرعت یکنواخت
یکی از اشتباهات رایج که اتفاقا زیاد هم دیده می‌شود، زیاده‌روی در انجام تمرینات هوازی است؛ فقط دویدن، دویدن و دویدن روی تردمیل با سرعت یکنواخت و بدون تغییر جزئیات. کلید اصلی نتیجه‌گرفتن از ورزش، اضافه‌کردن تمرینات تناوبی و تمریناتی انفجاری با شدت بالا به برنامه تمرینی است.

نداشتن اهداف مشخص در بدن‌سازی خانم‌ها
بسیاری از خانم‌ها اهداف غیرواقعی دارند، مثلا خود را با دیگرانی که سخت‌تر، سریع‌تر یا بیشتر تمرین می‌کنند، مقایسه می‌کنند. بدن هر کسی با دیگری متفاوت است و مهم‌ترین مورد این است که روی خودتان و برنامه تمرینی که دارید، تمرکز کنید. بسیاری از خانم‌ها به خاطر اینکه خیلی سریع به اهداف خود نرسیده‌اند، تمرین را ترک کرده‌اند.

درازونشست زیاد برای نتیجه سریع‌تر
خیلی از ورزشکاران فکر می‌کنند هرچه درازونشست بیشتری انجام دهند، خیلی سریع به عضلات شکم دلخواه خود می‌رسند؛ اما زیاده‌روی در این حرکت موجب غفلت از عمق، قسمت میانی و کناری عضلات شکم می‌شود. پلانک بهترین حرکت برای جایگزینی با درازونشست است.

استفاده از وزنه‌های سبک یا استراحت زیاد
اگر از وزنه‌های سبکی که به‌راحتی می‌توانید یک ست از تکرار‌ها را انجام دهید، استفاده می‌کنید و بدون احساس خستگی به پایان تمرین می‌رسید یا در میان تمرین زیاد استراحت می‌کنید، باید بدانید شما عضلات بدن را به اندازه کافی به چالش نمی‌کشید و اگر تمرین را کمی سخت‌تر نکنید، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. در تمرینات مقاومتی تکرار‌های آخر هر ست نباید آسان باشد، درواقع شما باید احساس کنید که واقعا به‌سختی آن‌ها را انجام می‌دهید.

انجام‌ندادن تمرینات کششی
بسیاری از خانم‌ها وقتی به باشگاه ورزشی می‌روند، روی تردمیل رفته، می‌دوند و بعد از کمی وزنه‌زدن، باشگاه را ترک می‌کنند! اگر شما وقت می‌گذارید و تلاش می‌کنید، پس حداقل چند دقیقه بعد از تمرین بدن‌سازی را به حرکات کششی اختصاص دهید تا هم از آسیب‌های ورزشی پیشگیری کنید و هم بهره بیشتری از تمرین به دست بیاورید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}