میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

اثرات سبک زندگی بر سلامت زنان و فرزندآوری در دانشگاه امام رضا (ع) بررسی شد

  • کد خبر: ۱۵۲۸۲۹
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
اثرات سبک زندگی بر سلامت زنان و فرزندآوری در دانشگاه امام رضا (ع) بررسی شد
نشست اثرات سبک زندگی بر سلامت زنان و فرزندآوری، به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نفیسه ثقفی مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و برنده جایزه جهانی گوهرشاد در این نشست که در ادامه سلسله نشست‌های «زنی که ستاره شد»، در سالن شهید سلیمانی واحد خواهران دانشگاه امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به خلق سرنوشت انسان با مجموعه اعمال، رفتار و کردار او در سراسر زندگی گفت: انسان برای بسیاری از مراحل سرنوشت ساز در حیات خود، تصمیم گیری و تصمیم سازی دارد و خود اوست که سرنوشتش را رقم می‌زند.

وی با بیان این که همه بزرگان علمی و برتر دنیا، دانشمندان بزرگی هستند که تلاش و زحمات آنان در سراسر زندگی، نام زرین شان را ماندگار کرده است، تصریح کرد: دانشجویان نیز باید بر زمان خود سرمایه گذاری درست داشته باشند.

ثقفی ضمن تبیین تعاریفی از واژه «خودمراقبتی»، خاطر نشان کرد: خودمراقبتی یعنی هر فرد از دانش و مهارت خود به‌عنوان منبع بهترین استفاده را داشته باشد و از آن نیز مطمئن باشد، اگر بخواهید آب بنوشید، باید از سلامت مطمئن باشید و اگر پله‌ای که می‌خواهید بالا بروید از عدم سقوط و استواری آن مطمئن باشید.

مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در راستای ایجاد خود مراقبتی می‌بایست روح انسان سالم باشد و روانپزشکی و روانکاوی را نباید عار دانست، ابراز کرد: درمان روح واجب و لازم است.

وی با بیان این که در سلامت روح بیش از جسم باید تدبر کرد زیراکه روح برجسم بیمار غالب می‌شود و توان جسمی را بالا می‌برد، ابراز کرد: روح انسان محصور شدنی نیست؛ همه امکانات دنیا برای همه وجود دارد و انسان باید آنقدر خودمراقبتی داشته باشد که از همه امکانات دنیا بتواند بدون تغییر منفی استفاده لازم و کافی را ببرد.

 ضرورت توکل بر خداوند در حیات طیبه

برنده جائزه جهانی گوهرشاد بر ضرورت توکل به خداوند در مسائل زندگی، در عین اهتمام به تلاش مضاعف گفت: در یک کشور غربی به دختر خانمی کمونیست چنین گفتم وقتی مشکلی برای تو در زندگی پیش می‌آید چه می‌گویی، او گفت خدا را می‌خوانیم؛ در واقع همه افراد در همه دنیا با شیوه‌های متفاوت خداوند را یاد می‌کنند. درواقع قرآن، کلام خدا باید در متن زندگی وارد شود و با عمق بیشتری در زندگی‌های روزمره، در آن تامل و تدبر کرد.

تغذیه مناسب؛ زمینه ساز سلامت جسم و روح انسان

ثقفی همچنین با اشاره به ضرورت تغذیه مناسب در سنین گوناگون زندگی و عدم حذف مواد غذایی دارای کالری و اصلی، بیان کرد: بسیاری از مواد پروتئینی در دسترس، دارای ارزش غذایی بیش از مواد لوکس هستند؛ پس در تغذیه خود به میزان ارزش غذایی، ترکیبات پروتئینی و کالری ترکیب در دسترس، نه لوکس بودن آن توجه داشته باشید.

مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ضرورت ورزش به‌ویژه برای زنان در سنین بارداری، تصریح کرد: این ورزش در راستای سلامت جسم و روح انسان لازم است، البته ورزش به معنای ورزش‌های سنگین، باشگاهی و. نیست بلکه حتی راه رفتن و پیاده روی همزمان با انجام کار‌های روزانه، می‌تواند به سبک زندگی سالم کمک فراوان نموده و اثرات موثر و کارآمد شایان توجهی را بر سلامت افراد و اشخاص بگذارد.

وی با بیان این که امروز در دهکده ارتباطات قرار داریم، اما نباید اینطور باشد که از وسائل ارتباط جمعی و فضای مجازی استفاده نادرست و آسیب رسان داشته باشیم، گفت: دسترسی به تکنولوژی آسان امروز در اختیار همه قرار دارد، بنابراین باید استفاده درست مبتنی برخودمراقبتی داشته باشید و نگذارید یک رفتار غلط، تبدیل به کردار آسیب رسان در زندگی شده، عملکرد مغز را مختل نموده و وسوسه‌های خیالی سلامتتان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

شایان ذکر است، سلسله نشست‌های زنی که ستاره شد به منظور ارج نهادن به مقام والای بانوان و معرفی توانمندی ها، موفقیت‌ها و افتخارات کسب شده توسط ایشان برگزار می‌گردد.  

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->