افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی برای مراسم تحویل سال ۱۴۰۲ اعلام شد

  • کد خبر: ۱۵۵۱۴۹
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی برای مراسم تحویل سال ۱۴۰۲ اعلام شد
در نشست خبری مدیران حرم مطهر رضوی، ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی برای مراسم تحویل سال جدید و ماه رمضان اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «مصطفی فیضی» مدیر عالی حرم مطهر رضوی در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر برای مراسم تحویل سال جدید گفت: امسال پس از گذر از محدودیت‌های دوران شیوع کرونا، انتظار داریم که در خدمت حضور میلیونی زائران حرم مطهر رضوی باشیم. وی افزود: البته این زیارت و تشرف، هم افتخار و هم تعهدی است که برای ما و همکاران ما ایجاد می‌شود.

فیضی خاطرنشان کرد: همکاران ما همه امکانات لازم برای برگزاری خوب مراسم سال تحویل و عید نوروز را فراهم کرده اند. پیش‌بینی می‌شود از عصر دوشنبه تا بامداد سه شنبه و مراسم تحویل سال نو، پذیرای بیش از ۱.۵ میلیون زائر در حرم مطهر و مسیر‌های منتهی به حرم باشیم. برنامه‌های مفصل این آستان از عصر دوشنبه تا ساعت ۲ بامداد روز سه‌شنبه در حرم مطهر برگزار می‌شود که این برنامه‌ها از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی در سراسر کشور و منطقه قابل دسترسی خواهد بود.  

وی افزود: با توجه به تلفیق عید نوروز و ماه رمضان، خدمت ما یک جنبه دیگر نیز پیدا خواهد کرد. دستور تولیت محترم آستان قدس رضوی این است که ماه رمضان را با بهترین خدمات در حوزه برنامه‌ها و خدمات و سفره‌های اکرام و افطار در حرم مطهر و صحن‌های متبرک داشته باشیم.  

حضور ۱۰ هزار خادم و ۴۰ هزار خادمیار برای خدمت به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی

«امین بهنام» معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز در این نشست خبری گفت: حدود ۱۰ هزار خادم و ۴۰ هزار خادمیار برای خدمت به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در این آستان فعالیت می‌کنند.  

وی افزود: وظیفه خادمان و خادم یاران، برقراری زیارت آسان و و با آرامش و سلامت برای زائران است.  

بهنام خاطرنشان کرد: در مراسم تحویل سال نو، بنا بر این است که پس از تکمیل ۸۰ درصد از ظرفیت هر صحن، ورودی صحن بسته شود تا امکان مدیریت شرایط وجود داشته باشد. حدود ۱۰ هزار خادم و خادم یار نیز برای برای مراسم تحویل سال در حرم مطهر حضور خواهند داشت.  

ویژه برنامه‌های فرهنگی ایام سال نو و ماه رمضان در حرم مطهر رضوی

حجت الاسلام «حسین شریعتی نژاد» معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی نیز در این نشست خبری گفت: برنامه‌های نوروزی حرم مطهر از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و از ۴ فروردین و ورود به ماه مبارک رمضان نیز به صورت همزمان، ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان را خواهیم داشت.  

وی افزود: طی ۱۰ روز اول بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی شامل ۱۲۰ سخنرانی، مراسم قرائت دعا، مناجات و دعای نیمه شب، مدیحه‌سرایی، حلقه‌های معرفت، میز‌های پاسخگویی به مسائل شرعی در نظر گرفته شده است. برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان در ۶ نطقه از حرم مطهر پیش‌بینی شده است. رواق حضرت زهرا (س)، نجمه خاتون و حضرت معصومه (س) و بخش اختصاصی در شبستان سبزواری برای برای برنامه‌های خواهران در نظر گرفته شده است.  

حجت الاسلام شریعتی نژاد در ادامه گفت: ویژه برنامه‌های رسمی تحویل سال از ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۲۹ اسفند آغاز می‌شود. البته در بخش اول مراسم و از ساعت ۱۵:۳۰ تا ساعت ۲۰ نیز برنامه‌هایی برای زائران تدارک دیده شده است. برنامه پویش سراسری «قرار عاشقی» از ساعت ۲۰ و با زیارت خاصه حضرت رضا (ع) در اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه سراسر کشور آغاز می‌شود. برنامه‌های حرم مطهر تا ساعت ۲ بامداد روز سه شنبه ادامه دارد. سخنرانی حجج اسلام رفیعی و مرادی، مداحی ذاکران اهلبیت (ع) میرداماد، سروری و رسولی و رونمایی از ۳ سرود جدید نوروزی توسط گروه‌های مختلف سرود از جمله این برنامه‌ها است. ساعت ۲۴ و با نزدیک شدن به لحظه تحویل سال، اعتلای پرچم و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است. قرائت دعای تحویل سال نو، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری، نواختن نقاره خانه، قرائت زیارت امام رضا (ع) برای امام عصر (عج) از دیگر برنامه‌های این مراسم است.  

وی افزود: ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان نیز از ۴ فروردین در حرم مطهر آغاز می‌شود. برنامه‌های مناجات سحری حرم مطهر از شبکه قرآن و شبکه ۲ نیز پخش می‌شود. روزانه ۶ مراسم ترتیل جزء خوانی و ۴ برنامه تفسیر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. برای هر شب نیز یک مسابقه پیش بینی شده که سوالات آن، سحرگاه از طریق صدا و سیما به مخاطبان ارائه می‌شود.
گل آرایی و چراغانی حرم مطهر برای سال جدید 

«محمد شبان» سرپرست معاونت امور زائران حرم مطهر رضوی نیز در این نشست خبری گفت: ۱۵۳ هزار بوته و شاخه گل و ۲۰ تا ۲۴ المان نوری در حرم مطهر برای این ایام پیش بینی شده است.  

وی افزود: ۲۸ سری ریسه جدید چراغانی و نصب کتیبه‌های جدید ویژه سال نو نیز برای این ایان در دستور کار است.  

شبان خاطرنشان کرد: عطرآگین شدن فضای حرم مطهر با ۴۰۰ لیتر عطر مرغوب، مفروش شدن ۲۳۰ هزار متر مربع از فضای صحن ها، ارائه خدمت ۴ چایخانه حرم مطهر با ظرفیت روزانه ۱۹۰ هزار نفر، توزیع متبرکات، توزیع روزانه ۲۰ هزار وعده غذا از دیگر خدمات حرم مطهر در این ایام است. ضمن این که در مورد اسکان زائران نیز سالن‌های ورزشی، مدرسه عالی نواب و حسینیه‌های اطراف حرم تجهیز شده است.  

افزایش ظرفیت واحد‌های امانات زائران، فویت‌های پزشکی، و پیش بینی ۸۰ دستگاه ون برای انتقال زائران تا مبادی ورودی حرم مطهر، از دیگر خدمات این ایام است.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->