یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید
سرخط خبرها

عید فطر ۱۴۰۲ چه تاریخی و چه روزی از هفته است؟

  • کد خبر: ۱۵۸۹۲۱
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
  • ۱
عید فطر ۱۴۰۲ چه تاریخی و چه روزی از هفته است؟
نخستین روز از ماه شوال مصادف با عید سعید فطر است.

به گزارش شهرآرانیوز، عید سعید فطر از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اعیاد اسلامی است. عید فطر اولین روز ماه شوال است که با رؤیت هلال ماه شوال در پایان روز ۲۹ ماه رمضان و یا گذشت ۳۰ روز از اول ماه رمضان، ثابت می‌شود. در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است. در کشور‌های اسلامی و در ایران عید فطر تعطیل است.

در کشور ما ۲ روز به مناسبت این عید بزرگ تعطیل رسمی است و در تقویم سال ۱۴۰۲ روز‌های شنبه ۲ اردیبهشت و یک شنبه ۳ اردیبهشت به مناسبت عید سعید فطر تعطیل می‌باشد.

تاریخ دقیق عید سعید فطر پس از تایید ستاد استهلال و مشخص شدن اینکه ماه رمضان امسال ۲۹ روزه یا ۳۰ روزه است، در یکی از روز‌های جمعه اول اردیبهشت و یا شنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

ستاد استهلال در پایان روز ۲۹ ماه مبارک رمضان (پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲) و یا با پایان روز سی‌ام ماه مبارک رمضان (جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) روز دقیق عید سعید فطر را اعلام می‌کند.

معیار‌های تقویم هجری قمری توسط فقیه تعیین می‌شود فقیه، معیار‌های اثبات آغاز ماه قمری را از «کتاب خدا، سنت، عقل و اجماع» استنباط می‌کند. در این موضوع مانند دیگر مباحث فقهی نظرات افق‌ها هم می‌تواند متفاوت باشد و این، نخستین عامل اختلاف در آغاز ماه قمری بین کشور‌ها و شهر‌های مختلف است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناامید وامونده
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
0
1
وقتی با عربستان سعودی شروع کردین.دیگه ستاد استهلال یعنی چی هزینه های هنگفت و لوس بازیا ‌.پولشو بدین چند تا ابرو دار سر پناه پیدا کنن نه توی چادر و گورستانها با زن و بچه زندگی کنن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->