پیش‌بینی رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق شمالی کشور (۱۳ تیر ۱۴۰۳) پرستاران از دولت آتی چه مطالباتی دارند؟ اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ۱۶ تیرماه | امکان اعتراض تا ۲۰ تیر سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بزرگنمایی در ارائه آمار ورودی زائران و گردشگران

  • کد خبر: ۱۶۴۱۲۳
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
بزرگنمایی در ارائه آمار ورودی زائران و گردشگران
عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی گفت: دستگاه‌های اجرایی استانی به بیش‌ برآورد آمار گردشگران استان خود می‌پردازند و تصور می‌کنند گردشگران به تنهایی محرک اصلی توسعه یک مقصد گردشگر پذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، آرش قهرمان در خصوص چرایی بزرگنمایی آمار زائران و گردشگران اظهار کرد: یکی از دلایل این است که دستگاه‌های اجرایی استان‌ها و شهرستان‌ها در مسابقه‌ای نانوشته، به بیش برآورد آمار گردشگران استان یا شهرستان خود می‌پردازند و تصور می‌کنند تعداد گردشگران به تنهایی محرک اصلی توسعه و گردش مالی در یک مقصد گردشگرپذیر است.

وی اضافه کرد: توسعه گردشگری پایه در یک مقصد تابع ۵ متغیر است که صرفا یکی از آن‌ها تعداد گردشگران است و ۴ مورد دیگر شامل متوسط اقامت، قدرت خرید، سبک سفر و زمان سفر می‌شود.

قهرمان ادامه داد: به عبارت دیگر متوسط بالای اقامت، جذب گردشگران از دهک‌های برخوردار اقتصادی و قدرت خرید بالای آن‌ها، سبک سفر ِلذت جویانه که گردشگر را به خرید خدمات و سوغات سوق می دهد و سفر در ایام غیر پیک که باعث توزیع سفر در مقصد و ارائه خدمات با کیفیت بیشتر می‌شود، دیگر مولفه‌هایی هستند که به همراه تعداد گردشگران، توسعه گردشگری پایه را در یک مقصد رقم خواهند زد.

وی خاطرنشان کرد: البته این بزرگنمایی علت‌های دیگری نیز دارد و بزرگنمایی آمار گردشگر به ویژه در شهرهای مذهبی که خوشایند مسئولین رده بالاست و حمل بر تقید مذهبی بیشتر می‌شود یکی از آن‌ها است.

قهرمان عنوان کرد: همچنین بزرگنمایی ابزار مناسبی برای جذب اعتبار بیشتر است. البته به این واسطه برخی از نارسایی‌ها در خدمت‌رسانی به دلیل اعلام بالای گردشگر توجیه‌پذیر است و فعلا به آن نمی‌پردازیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->