آیا اینستاگرام استوری‌های حاوی پرچم ایران را حذف می‌کند؟ وزارت علوم در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی و شهادت دانشمندان برجسته کشور بیانیه‌ای صادر کرد اطلاعیه وزارت ارتباطات درباره محدودیت‌های اینترنتی کشور بعد از حمله رژیم صهیونیستی (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) شهید فریدون عباسی، دانشمند هسته‌ای ایران که بود؟ اینترنت استارلینک روی گوشی‌های آیفون فعال شد نتیجه تحقیقات جدید: سیگارکشیدن بزرگ‌ترین عامل کاهش شناختی و زوال عقل است نیل دراکمن: تمرکز فصل سوم سریال The Last of Us بر شخصیت «ابی» خواهد بود هاوینگ بیت‌کوین چیست؟ روسیه برای مقابله با تلگرام و واتساپ پیام‌رسان بومی می‌سازد تصویری از ماه توت‌فرنگی در آسمان مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) اپل از iOS 26 رونمایی کرد + ویژگی‌ها و مشخصات قطعی گسترده هوش مصنوعی ChatGPT (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | سرویس OpenAI بار دیگر از دسترس خارج شد ویدئو | تریلر بازی Call of Duty: Black Ops 7 ترسناک‌ترین و انکارناپذیرترین واقعیت مدل‌های هوش مصنوعی چیست؟ احتمالا باتری سری گلکسی S۲۶ پیشرفت چندانی نخواهد داشت شاهکار دیگری از تلسکوپ جیمزوب: ثبت بزرگ‌ترین تصویر پانوراما از عالم اولیه + عکس تأثیر کافئین بر مغز حتی در زمان خواب هم باقی می‌ماند همه‌چیز درباره ماه کامل توت فرنگی (خرداد ۱۴۰۴) + زمان و راهنمای رصد و عکاسی با مزایای ترند جدید شبکه‌های اجتماعی یعنی «پیاده‌روی ژاپنی» آشنا شوید جنگ قدرت‌‌ها: نگاهی به اختلافات اخیر ایلان ماسک و دونالد ترامپ ویدئو | تست نینتندو سوییچ ۲ دربرابر آسیب‌پذیری و خط‌وخش
سرخط خبرها

دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟

  • کد خبر: ۱۷۱۱۳۷
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟
از زمان ناپدیدشدن زیردریایی «تایتان» که برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک زیر آب رفته بود و بعد تأیید انفجار تراژیک آن درباره دلیل این اتفاق صحبت‌های زیادی شده است؛ یکی از قوی‌ترین دلایل را «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly، مطرح کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly که قرار بود با زیردریایی تایتان سفر کند، می‌گوید از مدیرعامل OceanGate شنیده بود که مواد فیبر کربن بدنه این زیردریایی را با یک تخفیف بزرگ از بوئینگ تهیه کرده؛ چون ظاهراً عمر مفید آن‌ها به پایان رسیده بود.

وایسمان می‌گوید «استاکتون راش»، مدیرعامل OceanGate، به او گفته بود که برای ساخت بدنه زیردریایی تایتان از فیبر کربن‌های بوئینگ استفاده کرده که عمر انباری آن‌ها به پایان رسیده بود. این اظهارات بخشی از مجموعه مطالب سردبیر مجله «تراول ویکلی» است که در طول هفته گذشته درباره تجربه او با OceanGate منتشر شده.

او که از کیفیت مواد موجود در بدنه تایتان نگران شده بود، می‌گوید از استاکتون راش دراین‌باره سؤال کرده بود. بااین‌حال، مدیرعامل OceanGate مدعی شده بود که به او گفته‌اند تاریخ عمر انباری این محصولات بسیار زودتر از آنچه که باید، ثبت شده است.

دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟

آیا بوئینگ در ساخت زیردریایی تایتان همکاری کرده است؟

بوئینگ در واکنش به این گزارش اعلام کرده است که هیچ گزارشی از فروش مواد به OceanGate یا مدیرعامل آن در پایگاه داده آن‌ها وجود ندارد. بااین‌حال، خبرگزاری بیزنس اینسایدر می‌گوید قبلاً در وب‌سایت OceanGate گفته شده بود که این زیردریایی با همکاری بوئینگ طراحی و مهندسی شده؛ اما بوئینگ همکاری در طراحی این زیردریایی را هم رد کرده است.

وایسمان مدعی است که او قرار بود در ماه مه با زیردریایی تایتان از لاشه کشتی تایتانیک بازدید کند، اما شرایط آب‌وهوایی این سفر را لغو کرد. ظاهراً بخت با او یار بود تا در این سفر فاجعه‌بار حاضر نشود و مانند این پنج گردشگر جان خود را از دست ندهد.

وایسمان می‌گوید در دیداری که با استاکتون راش داشته است، به نظرش رسیده که او تا حدی ازخودراضی بوده است. بااین‌حال، سردبیر تراول ویکلی باور دارد که راش مستحق این بود که چنین باوری نسبت به خود داشته باشد. از زمان انفجار زیردریایی تایتان بحث‌های زیادی درباره طراحی این زیردریایی مطرح شده است و خیلی‌ها وقوع این فاجعه را متوجه همین ایراد در مواد مورد استفاده در ساخت بدنه می‌دانند.

منیع: دیجیاتو به نقل از اینسایدر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->