اپلیکیشن‌ها چگونه جاسوسی می‌کنند؟ هوش مصنوعی منابع انرژی را غارت می‌کند | زنگ خطر در مصرف برق و آب گوشی تاشوِ آیفون به‌زودی عرضه خواهد شد | باکیفیت و البته گران! بسته‌های اینترنت اپراتور همراه ایرانسل تا ۷۰ درصد گران شد! (۱۱ تیر ۱۴۰۴) نامه انجمن تجارت الکترونیک به وزیر ارتباطات درباره محدودیت پلتفرم‌ها مجیک V۵ آنر، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان + مشخصات و قیمت وزیر ارتباطات: اختلالات اینترنت ناشی از حملات خارجی است تحقیقات جدید: آلزایمر ممکن است یک بیماری مغزی نباشد مصوبه جدید دولت: پلتفرم‌های آنلاین طلا باید زیر نظر بورس بروند ماینرهای غیرمجاز، سالانه، بیش از ۲ میلیارد دلار به صنعت برق کشور خسارت می‌زنند آیا رابطه‌ای بین خوردن پنیر و کابوس‌دیدن وجود دارد؟ بازارها و خدمات مالی نوبیتکس به تدریج درحال بازگشایی است خستگی ناشی از هوش مصنوعی چیست و چطور با آن مقابله کنیم؟ مایکروسافت: هوش مصنوعی در تشخیص شرایط پیچیده بهتر از پزشکان عمل می‌کند دانشمندان می‌گویند مغز انسان نور تولید می‌کند کمیسیون اینترنت نصر تهران از دولت خواست از آسیب‌دیدگان دیجیتال جنگ هم حمایت کند سامسونگ: به فعال‌سازی ویژگی ضدسرقت گوشی اهمیت بدهید مجلس استفاده و حمل و خرید و فروش استارلینک را ممنوع کرد نمایشگر آیفون ۱۷ بزرگ‌تر از نمایشگر نسل‌های قبل خواهد بود جزئیات لیست شدن توکن بلوم (Blum) + قیمت و آموزش برداشت
سرخط خبرها

دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟

  • کد خبر: ۱۷۱۱۳۷
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟
از زمان ناپدیدشدن زیردریایی «تایتان» که برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک زیر آب رفته بود و بعد تأیید انفجار تراژیک آن درباره دلیل این اتفاق صحبت‌های زیادی شده است؛ یکی از قوی‌ترین دلایل را «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly، مطرح کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly که قرار بود با زیردریایی تایتان سفر کند، می‌گوید از مدیرعامل OceanGate شنیده بود که مواد فیبر کربن بدنه این زیردریایی را با یک تخفیف بزرگ از بوئینگ تهیه کرده؛ چون ظاهراً عمر مفید آن‌ها به پایان رسیده بود.

وایسمان می‌گوید «استاکتون راش»، مدیرعامل OceanGate، به او گفته بود که برای ساخت بدنه زیردریایی تایتان از فیبر کربن‌های بوئینگ استفاده کرده که عمر انباری آن‌ها به پایان رسیده بود. این اظهارات بخشی از مجموعه مطالب سردبیر مجله «تراول ویکلی» است که در طول هفته گذشته درباره تجربه او با OceanGate منتشر شده.

او که از کیفیت مواد موجود در بدنه تایتان نگران شده بود، می‌گوید از استاکتون راش دراین‌باره سؤال کرده بود. بااین‌حال، مدیرعامل OceanGate مدعی شده بود که به او گفته‌اند تاریخ عمر انباری این محصولات بسیار زودتر از آنچه که باید، ثبت شده است.

دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟

آیا بوئینگ در ساخت زیردریایی تایتان همکاری کرده است؟

بوئینگ در واکنش به این گزارش اعلام کرده است که هیچ گزارشی از فروش مواد به OceanGate یا مدیرعامل آن در پایگاه داده آن‌ها وجود ندارد. بااین‌حال، خبرگزاری بیزنس اینسایدر می‌گوید قبلاً در وب‌سایت OceanGate گفته شده بود که این زیردریایی با همکاری بوئینگ طراحی و مهندسی شده؛ اما بوئینگ همکاری در طراحی این زیردریایی را هم رد کرده است.

وایسمان مدعی است که او قرار بود در ماه مه با زیردریایی تایتان از لاشه کشتی تایتانیک بازدید کند، اما شرایط آب‌وهوایی این سفر را لغو کرد. ظاهراً بخت با او یار بود تا در این سفر فاجعه‌بار حاضر نشود و مانند این پنج گردشگر جان خود را از دست ندهد.

وایسمان می‌گوید در دیداری که با استاکتون راش داشته است، به نظرش رسیده که او تا حدی ازخودراضی بوده است. بااین‌حال، سردبیر تراول ویکلی باور دارد که راش مستحق این بود که چنین باوری نسبت به خود داشته باشد. از زمان انفجار زیردریایی تایتان بحث‌های زیادی درباره طراحی این زیردریایی مطرح شده است و خیلی‌ها وقوع این فاجعه را متوجه همین ایراد در مواد مورد استفاده در ساخت بدنه می‌دانند.

منیع: دیجیاتو به نقل از اینسایدر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->