بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و بیمارستان در حال احداث نیشابور دیدار سرکنسول جمهوری پاکستان با شهردار مشهدمقدس (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | آمادگی مشهد برای انتقال تجربیات در حوزه خدمات شهری، فنی و مهندسی به شهر‌های پاکستان شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بوستان تندیس مشهد + پاسخ ترافیک سنگین در پل جهاد، سه‌راه خیام و تقاطع خیام در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بوستان برکت؛ بستری برای کشاورزی شهروندان مشهدی هوای کلانشهر مشهد امروز «سالم» است (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد
سرخط خبرها

پیاده‌رو‌های محله اروند مشهد ساماندهی می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۲۴۴۰
  • ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
پیاده‌رو‌های محله اروند مشهد ساماندهی می‌شود
شهردار منطقه ۶  مشهد در  تریبون مردمی شهرآرا برای پایان پیاده رو‌های خاکی خبری خوش داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «محله اروند» محله‌ای با بافت قدیمی است که در همان وهله اول نیازش به بهسازی در همه لایه‌های شهری کاملا احساس می‌شود. بهسازی پیاده رو‌ها تا اواسط خیابان انجام شده، اما در بخش دیگری از محله رها شده است. کوچه‌ها کم عرض و باریک اند و البته بوی مشمئزکننده فاضلاب رهاشده در کوچه پس کوچه‌های خیابان اروند معضل دوم اهالی این محله است.

کوچه‌های فرعی چنان کم عرض اند که بی شک ورود خودرو‌های امدادی ازجمله آمبولانس و آتش نشانی به برخی از آن‌ها غیرممکن است و خطرات جانی به همراه دارد. عملیات عمرانی احداث طرح اگو هم در این محله مزید بر علت شده است.

در ادامه تریبون‌های مردمی با شهرداران مناطق، این هفته با همراهی شهردار منطقه ۶ مشهد همراه با اهالی از کوچه‌های این محله بازدید کردیم. ساعت قرار ما ۸ صبح با کاظم یزدان مهر، شهردار منطقه ۶ و اهالی محله است. در امتداد خیابان اروند حرکت می‌کنیم و اهالی یک به یک مشکلات را مطرح می‌کنند.

به محله اروند توجه کنید

جوشن، از کسبه محله، با بیان اینکه سال‌ها پیش قرار بود تقاطع خیابان اروند و بولوار حر به میدان تبدیل شود، توضیح می‌دهد: همان موقع شهرداری مطرح کرد که خیابان اروند نیز تعریض می‌شود، اما هیچ اتفاقی رخ نداد. هر سال هم شهرداری عوارض نوسازی از اهالی می‌گیرد. فقط به بولوار حر رسیدگی می‌شود، اما به خیابان‌های جانبی مثل اروند و پورسینا توجه نمی‌شود. او‌ می‌افزاید: بخشی از پیاده رو‌های سمت فرد خیابان اروند هنوز بهسازی نشده و خاکی است و نمای مناسبی ندارد.

روشنایی اندک و کمبود ون

خانم نجاتی، یکی دیگر از شهروندان، خطاب به شهردار می‌گوید: در انتهای خیابان اروند ۲۹ که شهروندان قصد رفت وآمد از بوستان امید را دارند، روشنایی وجود ندارد و امنیت خانواده‌ها در خطر است. شرکت برق هم می‌گوید آن محدوده زمین‌های آستان قدس است و ربطی به ما ندارد.

پیاده‌رو‌های محله اروند مشهد ساماندهی می‌شود

او ادامه می‌دهد: مشکل دیگر مربوط به کمبود ون‌های متعلق به سازمان اتوبوس رانی در محله است که کمبود تعداد آن‌ها محسوس است و سازمان اتوبوس رانی می‌گوید پانزده ون برای این محدوده داریم، اما به دلیل اینکه شهروندان هزینه بلیت ون‌ها را پرداخت نمی‌کنند، نمی‌توانیم ون جدید به این محله اضافه کنیم.

بن بست یکی از معابر در انتهای خیابان اروند

در ادامه به انتهای خیابان اروند می‌رویم که به بولوار مفتح شرقی منتهی می‌شود. کهندل، یکی دیگر از ساکنان محله، با اشاره به اینکه از ابتدای خیابان مفتح شرقی ۲۹ تا میدان اروند شانه خاکی دارد و آسفالت نشده است، بیان می‌کند: رفت وآمد ما از خیابان اروند ۶۸ است. باتوجه به وجود انبار‌های ما در این قسمت، امکان تردد کامیون وجود ندارد. او ادامه می‌دهد: لاین کندرو این محدوده زیرسازی شده و از طرفی خروجی این محدوده برای پیاده روسازی بسته شده است. کسبه دچار مشکل شده اند و از مسیر خاکی تردد می‌کنند. شهرداری منطقه ۵ نیز می‌گوید که پیاده رو‌های این محدوده در حوزه منطقه ۶ است و باید منطقه ۶ همکاری کند تا لاین کندرو احداث شود.

نبود نظارت‌های محلی در گذشته

در ادامه این تریبون مردمی، شهردار منطقه ۶ مشهد با بیان اینکه شهرک‌های شهید رجایی و باهنر از محلات قدیمی حاشیه شهر هستند، ادامه می‌دهد: این محلات جمعیتی بیش از ۱۵۰ هزار نفر دارند.

او توضیح می‌دهد: عمده مشکلات مردم مربوط به ترافیک محلات است، اما، چون در گذشته این محدوده روستا بوده و زیر نظر شهرداری نبوده است، نظارتی روی شبکه معابر و ساخت وساز‌های آن صورت نگرفته و حالا به معضل تبدیل شده است. بااین حال، در تلاشیم با آستان قدس توافق کنیم تا شهرداری در زمینه رفع مشکلات ترافیکی به مردم خدمت رسانی کند.

کاظم یزدان مهر می‌افزاید: کوچه‌های با عرض یکی دو متر معضل این محلات است، چراکه در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه، امکان امدادرسانی وجود ندارد. شهرداری برای جمع آوری آب‌های سطحی سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای احداث کانال در محلات پورسینا و بولوار حر هزینه کرد. امسال هم ۷۳ میلیارد تومان در ادامه این پروژه هزینه خواهیم کرد تا مشکل آب‌های سطحی شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر رفع شود.

۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی

شهردار منطقه ۶ مشهد درباره احداث میدان در ابتدای خیابان اروند بیان می‌کند: سازمان ترافیک شهرداری مشهد برای این تقاطع، سه راه تصویب کرده که اجرا شده است. سال گذشته نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی در منطقه ۶ به ویژه در شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر هزینه شد. امسال پیاده روسازی تا انتهای خیابان اروند انجام می‌شود.

مکاتبه با شرکت برق

شهردار منطقه ۶ مشهد درباره روشنایی معابر نیز بیان می‌کند: بیشتر معابر شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر، مشکل روشنایی دارند و حدفاصل این دو شهرک کاملا تاریک است. شرکت برق احتمالا برای تأمین روشنایی معابر محدودیت دارد و به دلیل تراکم جمعیت در محله، شرکت برق باید تدبیری بیندیشد.

آماده همکاری هستیم

یزدان مهر درباره مشکل کسبه انتهای خیابان اروند می‌گوید: در طرح تفصیلی جدید این معبر به عنوان گذر تشرف به حرم مطهررضوی لحاظ شده، چون این مسیر زائرخیز است و تعداد زیادی از شهروندان و زائران از جاده میامی برای تردد به مشهد استفاده می‌کنند. به دلیل رفت وآمد زیاد زائران، فضای سبز در این محدوده در نظر گرفته شده است. در آن محدوده طرح تفصیلی بیست متر فضای سبز لحاظ شده است.
او ادامه می‌دهد: این محدوده در حوزه منطقه ۵ است، اما شهرداری منطقه ۶ آماده همکاری برای اجرای لاین کندرو در این محدوده است. اداره ترافیک منطقه نیز خروجی برای این محدوده در نظر می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->