زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند
سرخط خبرها

عبور از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی بدون یک ریال استقراض

  • کد خبر: ۱۸۰۹۹۲
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
عبور از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی بدون یک ریال استقراض
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته کسری داشتیم، اما اکنون بدون یک ریال استقراض از مشکلات عبور کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید صولت مرتضوی سهم تعاون را براساس آمار ۵ الی ۶ درصد از اقتصاد دانست و گفت: هدف‌گذاری سهم ۲۵ درصدی برای بخش تعاون حداقلی است و دولت و مجلس عزم جدی برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به مردم دارند. براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بخش تعاون رکن اساسی اقتصاد کشور باید باشد.

وی با اشاره به قوانین بسیاری که در حوزه تعاون وجود دارد، گفت: صرفاً نیازمندیم عزم خود را برای اجرای قوانین حوزه تعاون به‌ویژه در حوزه صندوق‌ها جزم کنیم.

وزیر تعان، کار و رفا اجتماعی اضافه کرد: در دوسالانه‌ای که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، اقدامات برجسته‌ای در وزارت تعاون صورت گرفته است و همگان مستحضر هستید که در این وزارتخانه به موضوع صندوق‌های بازنشستگی توجه جدی می‌شود.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۲۱۰ همت از مطالبات معوقات صندوق‌های بازنشستگی با مصوبه مجلس شورای اسلامی پرداخت شد، عنوان کرد: تا سال گذشته، صندوق ما تقریباً ۴ تا ۶ همت کسری داشت، اما اکنون که پنجمین ماه سال ۱۴۰۲ را پشت‌سر گذاشته‌ایم، بدون یک ریال استقراض و مازاد برداشت، از مشکلات موجود عبور کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت هلدینگ‌های اقتصادی گفت: طبق آمار، بخش زیادی از این هلدینگ‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت کار توانسته‌اند به سوددهی قابل‌توجهی برسند. از سوی دیگر یکی از معضلات سال گذشته در حوزه تأمین دارو بود که امروز تأمین سرم و آنتی‌بیوتیک برطرف شده است.

وزیر کار با اشاره به بازدید اخیر خود از استان کرمان و کارخانه لاستیک بارز گفت: با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب تلاش کردیم در عرصه فعالیت‌های خود به رشد برسیم که تا پایان سال ۱۴۰۵ به رشد ۹۵ درصدی خواهیم رسید.

وی گفت: تعاونی‌هایی که با هیئت مدیره مجزا مدیریت می‌شوند شامل تعاونی‌های مسکن، تعاونی‌های اعتبار، تعاونی‌های خانگی و ... است که صرفاً ۵ تا حدود ۶ درصد است، این در حالی است که صندوق‌های کشور به‌صورت بالفعل حدود ۱۴ میلیون نفر سهامدار دارد که این رقم در حالت بالقوه به میزان بسیار بیشتری می‌رسد.

همچنین مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تعاون و حکمرانی مردم در مدار قانون با ارائه گزارشی از عملکرد بخش تعاون در دولت سیزدهم ارائه کرد و از تعدادی از مدیران شرکت‌های تعاونی کشور خواست پیشنهادات، ظرفیت‌ها، دستاورد‌ها و چالش‌های خود را در این حوزه مطرح کنند.

وی با ابراز اینکه "بزرگ‌ترین سرمایه‌های بخش تعاون عزیزان تعاونگران هستند که از کارگران خود و از مردم حمایت می‌کنند لذا این ظرفیت نیازمند حمایت شماست" گفت: یک نفر از تعاونگران فعال حوزه آموزشگاهی‌داری در این نشست با بیان اینکه ۳۸ سال است به امر مدرسه‌داری به‌عنوان تعاونی پرداخته است، گفت: اکنون ۲۳۰ نفر عضو تعاونی هستند و ۲۵۰۰ دانش‌آموز داریم که می‌توان گفت از این طریق اشتغال پایدار ایجاد شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->