ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حرم مطهر رضوی روزانه میزبان ۴ هزارکودک در دهه آخر صفر خواهد بود

  • کد خبر: ۱۸۲۸۲۰
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
حرم مطهر رضوی روزانه میزبان ۴ هزارکودک در دهه آخر صفر خواهد بود
جانشین معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: بر اساس پیش بینی سال گذشته، انتظار می‌رود روزانه ۴ هزار کودک مخاطب برنامه‌های رواق کودک و پایگاه‌های سیار کودک حرم مطهر باشند.

حجت الاسلام علی بخشی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: همه مردم ایران و جهان به طور ویژه‌ای سعی می‌کنند در دهه پایانی صفر به حرم امام رضا (ع) مشرف شوند. ضروری است در راستای خدمت به زائران و اشاعه فرهنگ رضوی در میان خانواده‌ها و فرزندانشان این سنت حسنه را برای کودکان امروز نیز اجرا کنیم؛ به همین دلیل همزمان با فرا رسیدن شهادت امام رضا (ع) مراسم عزاداری ویژه کودکان به نام «هیات کبوتران» در رواق کودک حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام بخشی تصریح کرد: هیات کودکانه کبوتران رضوی با هدف فرهنگ سازی در حوزه زیارت متعالی و نهادینه کردن آن در میان کودکان از سال گذشته راه اندازی شده است که برنامه‌های آن شامل تلاوت قرآن، صلوات خاصه امام رضا (ع)، نمایش عروسکی، اجرای سرود، دکلمه خوانی و مراسم سینه زنی کودکانه است.

وی بیان کرد: رواق کودک خدمات خود را به دو صورت متمرکز و سیار به زائران کودک ارائه می‌دهد. در روز‌های عادی پذیرای ۱۰۰۰ کودک به صورت روزانه و در روز‌های خاص مانند شهادت و ولادت ائمه (ع) این تعداد به ۲۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول گفت: ایام دهه پایانی صفر این میزان مخاطب به طور ویژه‌ای افزایش می‌یابد و بر اساس پیش بینی و تجربه‌ای که سال گذشته وجود دارد، روزانه ۳ تا ۴ هزار کودک در این برنامه‌ها حضور خواهند داشت. پیش بینی ما این است امسال نیز همچون سال گذشته این میزان مخاطب را خواهیم داشت.

جانشین معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تاکید کرد: این ایام فرصتی برای اشاعه فرهنگ رضوی و ایجاد نگاه تربیتی و سبک زندگی رضوی در میان کودکان و خانواده هایشان است.

وی عنوان کرد: ارائه محصولات فرهنگی متناسب با هر یک از مناسبت‌های ملی و مذهبی را نیز به صورت کلی در طول سال داریم و این موضوع در ایام شهادت امام رضا (ع) به طور ویژه و با گستره بیشتری صورت می‌گیرد که شامل برگه‌های رنگ آمیزی، ماکت سازی و کتاب بر اساس رده سنی کودکان که به معرفی شخصیت امام رضا (ع) و داستان شهادت ایشان می‌پردازد از جمله خدمات رواق کودک در این ایام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->