حراج سکه ضرب ۱۴۰۳ مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود (۳ دی ۱۴۰۳) صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی مشکوک فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۳ + جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات (۳ دی ۱۴۰۳) | سیب امروز در مشهد چند؟ نرخ تورم آذر ۱۴۰۳ اعلام شد | کاهش نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های ایرانی آغاز فروش خودرو لاماری ایما از ظهر امروز (۳ دی ۱۴۰۳) + شرایط پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳)| قله نوردی شاخص بورس ادامه دارد؟ تکذیب گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین (۲ دی ۱۴۰۳) برای خرید آهن‌آلات در مشهد چه باید کرد؟ انبوه‌سازان لاکچری‌ساز بلای جان بازار مسکن ماجرای برنج‌های وارداتی آلوده چیست؟ نقد‌های مردمی به عرضه روغن‌موتور‌های بی‌کیفیت در مشهد قیمت خودرو‌های خارجی رشد ۳ تا ۳۵ میلیون تومانی پیدا کرد (۲ دی ۱۴۰۳) قیمت خودرو‌های داخلی در مسیر کاهش (۲ دی ۱۴۰۳) | پژو ۲۰۷ اتوماتیک یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان موتور بورس با بزرگان بازار روشن ماند | گزارش وضعیت بازار سهام (۲ دی ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در مشهد (۲ دی ۱۴۰۳) حجم مخازن سد‌های خراسان رضوی، فقط ۱۴ درصد! اداره کل صمت خراسان رضوی طی ۸ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ رتبه سوم کشور در تعداد پرونده کشف کالای قاچاق را کسب کرده است ۹ مزرعه ماهی خاویاری در خراسان رضوی فعال است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲ دی ۱۴۰۳) | ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا آغاز عرضه سنگین دلار، تتر و درهم از فردا (۳ دی ۱۴۰۳) قانون پیش فروش مسکن اصلاح می‌شود جلسه مجلس با همتی و فرزین برای بررسی افزایش قیمت ارز، سه‌شنبه (۴ دی ۱۴۰۳) برگزار می‌شود کدام آپارتمان‌ها در وضعیت رکود بازار مسکن خریدار دارند؟ (۲ دی ۱۴۰۳) ویدئو | عبده تبریزی: قیمت پایین برق و گاز اقتصاد ایران را آشفته کرده است دلار حواله از ۶۳ هزار تومان عبور کرد (۲ دی ۱۴۰۳) ویدئو | قالیباف: گرانی‌های قیمت ارز و کمبود برق و گاز این روزها مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است زیان ۲۵۰ همتی صنایع درپی قطعی برق
سرخط خبرها

علت نوسان قیمت لاستیک سواری چیست؟

  • کد خبر: ۱۸۵۷۰۴
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
علت نوسان قیمت لاستیک سواری چیست؟
علت نوسان قیمت لاستیک سواری مشخص شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان قزوین با بیان اینکه موضوع لاستیک خودرو در ۲ حوزه خودرو‌های سبک و سنگین قابل بررسی و واکاوی است، بیان کرد: بخش اول به لاستیک خودرو‌های سنگین و مسافربری مربوط می‌شود که هم بخش حساس‌تری است و هم قیمت بیشتری دارد.

اسد تیرگان اضافه کرد: خوشبختانه در این بخش نوسان قیمت چشمگیر و نگران‌کننده‌ای نداریم؛ چرا که، چون در این بخش ۲۰ درصد نیاز بازار را از طریق شرکت‌های داخلی تأمین می‌کنیم و ۸۰ درصد لاستیک خودرو‌های سنگین هم وارد می‌شود که در این حوزه واردات کار خودش را می‌کند و فعلاً مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد لاستیک خودرو‌های سنگین از طریق یک شرکت داخلی تولید و تأمین می‌شود، تصریح کرد: البته، چون قیمت محصولات داخلی از نوع خارجی پایین‌تر است، نوسانی در بازار دارد که به همین خاطر مدیران این شرکت تصمیم گرفتند هر ۶ ماه به هر خودروی سنگین یک جفت لاستیک ایرانی بدهند.

وی با اشاره به اختلاف قیمت لاستیک ایرانی خودرو‌های سنگین در بازار و سامانه جامع تجارت ادامه داد: با این حال، چون ۸۰ درصد لاستیک‌های خودرو‌های سنگین و اتوبوس وارداتی است، این اختلاف قیمت اثر چندانی بر بازار لاستیک و تایر خودرو‌های سنگین اعم از تریلی، کامیون، کامیونت، کانتینر و اتوبوس ندارد.

رئیس اتحادیه صنفی لاستیک‌فروشان قزوین مشکل اصلی بازار لاستیک را مربوط به بخش تایر‌های سواری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های ایرانی ادعا می‌کنند که می‌توانند در عرض ۲ هفته ۱۰۰ درصد نیاز بازار را تأمین کنند، و به همین خاطر دولت واردات این محصولات را ممنوع کرد و همین موجب نوسان قیمت لاستیک سواری در کشور شد.

تیرگار با بیان اینکه نوسان قیمت لاستیک سواری به خاطر انحصار داخلی است، افزود: به خاطر همین انحصاری هم شرکت‌های داخلی مدت‌هاست که دنبال افزایش قیمت هستند که گاهی با چراغ قرمز سازمان حمایت و گاهی هم با چراغ سبز این سازمان روبه‌رو می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه در تابستان بیشترین مصرف لاستیک خودرو‌های سواری و سبک اتفاق می‌افتد، ادامه داد: با این حال شاهدیم که شرکت‌های داخلی تولیدکننده لاستیک اقدام به فروش سبدی این محصولات می‌کنند و بعضاً این سبد‌ها را هم با تأخیر به بازار ارائه می‌دهند و همین عقب‌انداختن‌ها در مقاطعی بازار را خالی می‌کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->