شهرآرانیوز - سایت رسانه اجتماعی «لترباکسد» (LetterBoxd) که بر فیلم تمرکز دارد مالک جدیدی خواهد داشت. متیو بوکانن، یکی از بنیانگذاران این پلتفرم، روز جمعه اعلام کرد که تاینی، یک شرکت سرمایه گذاری، ۶۰ درصد از سهام این پلتفرم را خریداری کرده است. نیویورک تایمز گزارش داده که ارزش معامله Letterboxd بیش از ۵۰ میلیون دلار بوده است. بوکانن و کارل فون راندو، بنیانگذار دیگر، موقعیتهای خود را حفظ خواهند کرد و همچنان به رهبری شرکت ادامه میدهند، زیرا آنها اصرار دارند که «چیزهای بسیار کمی تغییر خواهد کرد.»
Letterboxd که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، یک شبکه اجتماعی منحصربهفرد و مستقل است. در طول همهگیری کرونا رشد زیادی کرد، زیرا کاربران خانهنشین به دنبال فیلمهای جدید و جمعهایی برای گپ زدن درباره آنها بودند. این وبسایت و اپلیکیشن شلوغی IMDb را ندارد، و به همین دلیل پناهگاهی برای علاقهمندان به سینما فراهم کرد که نقد بنویسند و بخوانند، به فیلمها امتیاز بدهند، فهرستهای تماشا بسازند و با علاقهمندان دیگر معاشرت کنند.
بنیانگذاران Letterboxd فروش این پلتفرم را حرکتی برای ایجاد فرصت رشد توصیف کردهاند. بوکانان و فون راندو در بیانیهای نوشتهاند: «همکاری با Tiny نشاندهنده یک جهش رو به جلو برای ماست. ما این را بهعنوان یک پیروزی بزرگ برای جامعه خود میبینیم که به ما امکان میدهد آینده Letterboxd را با منابع اضافی بدون قربانیکردن دیانای چیزی که آن را خاص میکند، تثبیت کنیم.»
این سایت در حال حاضر از سریالهای تلویزیونی پشتیبانی نمیکند، اما بنیانگذاران میگویند که در حال کار روی راهی برای ارائه آن هستند. Letterboxd در اوایل سال جاری با Netflix همکاریهایی را آغاز کرد.
اندرو ویلکینسون، یکی از بنیانگذاران Letterboxd، گفته است: «ما مدتهاست که طرفداران و کاربران بزرگ Letterboxd بودهایم و نمیتوانیم برای پیوستن به نیروهای متیو، کارل، و سایر اعضای تیم هیجانزده نباشیم. اگر نمیدانید چه فیلمی تماشا کنید، به این دلیل است که هنوز از Letterboxd استفاده نکرده اید.»