قیمت جدید «ری را» تکذیب شد + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) بانک های کل کشور، پنجشنبه ۴ مرداد تعطیل شدند + ساعت کاری بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه قیمت انواع مدل‌های موبایل امروز چند؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) کدام اصناف مشهد از تعطیلی چهار ساعته مستثنی هستند؟ خراسان رضوی بیشترین تعداد آثار تاریخی منقول کشور را داراست اعلام نرخنامه مصوب ۱۴۰۳ آموزشگاه‌های رانندگی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) پرداخت ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عشایر خراسان رضوی قطعی شد تعطیلی ادارات مشهد؛ معطل تصمیم‌گیری مسئولان | مشهد رکورد مصرف برق را شکست درخواست شرکت توزیع برق مشهد از اصناف برای همکاری در زمینه تعطیلی چهارساعته حدود ۳۵۵ تُن پیله‌ تر در خراسان‌رضوی تولید شد افت ۲۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از امروز آغاز شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) پیش بینی صعود‌های پرقدرت در بازار کریپتو (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت ری‌را، محصول جدید ایران خودرو مشخص شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) چرا ثبت سفارش تلفن همراه متوقف شد؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز دلار، طلا، سکه، بیت کوین (۳ مرداد ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۵۸ هزار تومان پیش‌فروش ۳ محصول سایپا از امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ | مهلت ثبت‌نام تا پایان تکمیل ظرفیت خودرو‌ها + جدول آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از ۳ روز آینده | ستاد اربعین قیمت‌ها را اعلام می‌کند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | هیوندای اکسنت ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت داستان دنباله‌دار خروج منابع بانکی از خراسان رضوی| روند پرداخت تسهیلات بانکی در استان سختگیرانه است ادارات تهران فردا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تعطیل شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | تعطیلی ادارات و بانک‌های یک استان دیگر قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات اعلام شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) | زردآلو را امروز کیلویی ۱۵ هزار تومان بخرید خریداران طلا گوش به زنگ باشند | زلزله در بازار طلا (۳ مرداد ۱۴۰۳) اساسنامه منطقه آزاد سرخس تصویب شد
سرخط خبرها

معاون وزیر صمت: به دلیل برخی نارضایتی‌‌ها از فروش خودرو، فرایند نوبت‌دهی پیاده‌سازی شد

  • کد خبر: ۱۸۸۶۷۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
معاون وزیر صمت: به دلیل برخی نارضایتی‌‌ها از فروش خودرو، فرایند نوبت‌دهی پیاده‌سازی شد
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت تاکید کرد: هر چه فضای بازار بازتر شود و عرضه بیشتر از تقاضا باشد مردم می‌توانند حضور پررنگ‌تری داشته و خودشان ورود کنند.

به گزارش شهرآرانیوز منوچهر منطقی در رابطه با آخرین تصمیم‌گیری‌ها پیرامون عرضه خودرو از طریق سامانه تخصیص یکپارچه، اظهار کرد: سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، سامانه‌ای نظارتی برای کنترل بازار، کنترل مصرف سوخت و رضایت مشتریان است و با این هدف که عرضه و تقاضا تحت نظارت وزارت صمت، سازمان حمایت و شورای رقابت باشد، راه‌اندازی شد.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت ادامه داد: همچنین با توجه به نارضایتی‌های بسیاری که از شرایط قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو‌ها وجود داشت، فرآیند "نوبت‌دهی" جایگزین شد. نکته مهم‌تر نیز اینکه هر چه عرضه بر تقاضا فزونی پیدا کند و فضای بازار به سمت باز شدن حرکت کند، مردم بیشتر می‌توانند خودشان ورود کنند.

مصرف بالای بنزین نگران‌کننده است

منطقی در ادامه به موضوع خودرو‌های برقی پرداخت و ضمن اینکه وضعیت مصرف بالای بنزین در کشور نگران‌کننده است، گفت: از مهمترین دلایل جایگزینی خودرو‌های برقی، همین مصرف بالای بنزین در کشور است؛ بدین ترتیب حرکت به سمت خودرو‌های برقی موجب تعدیل مصرف بنزین طی پنج تا ۱۰ سال آینده خواهد شد.

وی ضمن یادآوری اینکه متخصصان از ۱۰ سال پیش، مطالعه پیرامون خودرو‌های برقی متناسب با ایران را شروع کرده و معاونت علم‌وفناوری و شرکت مپنا نیز تلاش‌های بسیاری در این زمینه داشته‌اند، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های صنعتی و تحقیقاتی خودرو‌های برقی از حدود یک دهه قبل آغاز شده و در بخش سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌ها نیز حدود شش سال پیش، دولت لایحه‌ای در این خصوص (برقی‌سازی خودروها) تدوین کرد؛ اما در نهایت، به علت عدم اعتقاد برخی نهاد‌های حاکمیتی به این موضوع، تصویب نشد.

ضرورت حمایت دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در برقی‌سازی خودرو

این معاون وزیر صمت تصریح کرد: بدین ترتیب به جرائت می‌توان گفت که در تصمیم‌گیری‌ها برای ورود به حوزه خودرو‌های برقی تاخیر وجود داشته؛ اما در بخش تحقیقاتی و صنعتی تأخیر و تعللی وجود نداشته است.

منطقی در گفتگو با رادیو ضمن تاکید بر اینکه جمع بزرگی از دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در حوزه خودرو‌های برقی به ایجاد زیرساخت‌ها و پشتیبانی پرداخته و حمایت‌های لازم را داشته باشند، گفت: آئین‌نامه خودرو‌های برقی شامل وظایف دستگاه‌های مختلف و تعریف مشوق‌ها، بایستی در هیئت دولت به تصویب برسد؛ علاوه بر وزارت صمت، سایر وزارتخانه‌ها نیز بایستی پای کار باشند؛ وزارت نفت باید مشوق‌هایی را ارائه کند، وزارت نیرو بایستی به تکمیل زیرساخت‌ها و وزارت علوم نیز به تغییر مفاد درسی و مباحث جدید بپردازد. همچنین معاونت علمی و فناوری هم بایستی بحث تکمیل زنجیره تأمین خودرو‌های برقی و طراحی‌ها و فناوری‌های جدید و پشتیبانی را دنبال کند.

یادآوری می‌شود که به تازگی معاون وزیر صمت از ورود خودرو‌های برقی به صورت ۱۰۰۰ دستگاهی از آبان ماه سال جاری به بعد و برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی با همکاری شهرداری‌ها خبر داد و گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خودروسازی و همکاری مشترک مجموعه‌های بین المللی تا افق ۱۴۰۴ به سمت طراحی و ساخت خودرو‌های بومی خواهیم رفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->