حسین مسگرانی سرپرست بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) شد توصیه‌های سرپرست حجاج ایرانی به قربانی‌کنندگان در ایام حج پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید در پی درگذشت مادر شهیدان «ابدام» تأکید رئیس جمهور بر ایجاد آرامش و رفاه کامل برای حجاج ایرانی رئیس بنیاد شهید: فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و شهدا استخدام رسمی می‌شوند آغاز بازگشت زائران حج تمتع ۱۴۰۴ سه روز زودتر از موعد ۶ زائر ایرانی در حج جان باختند | ۲۶ نفر بستری هستند (۱۲ خردادماه ۱۴۰۴) اجرایی‌شدن بیش از ۱۵ برنامه فرهنگی‌هنری در آستانه سی‌وششمین سالگرد ارتحال امام(ره) از سوی بسیج کشور ضرورت توسعه زیرساخت‌های زیارتی و فرهنگی از محل درآمد‌های وقفی آیات منتخب عیدسعید غدیر و محرم توسط نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» اعلام شد ایجاد پایگاه‌های قرآنی برای ۲۰۰ مسجد مشهد تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ کاروان‌های ۳ روزه عتبات ویژه ایام عرفه راه اندازی شد اربعین ماموریتی فراتر از زیارت است شکافتن حصار جهل با تیغ علم | سبک علمی امام باقر(ع) نسخه‌ای برای تمدن‌سازی امروز آغاز برنامه‌های دهه ولایت و امامت در مشهد از روز عرفه ۱۴۰۴ | برپایی «سفره‌های علوی» و هزار ایستگاه صلواتی
سرخط خبرها

تشرف سالانه ۵ تا ۷ میلیون زائر غیرایرانی به حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۸۹۹۹۶
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
تشرف سالانه ۵ تا ۷ میلیون زائر غیرایرانی به حرم مطهر رضوی
مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه سالانه بین ۵ تا ۷ میلیون زائر غیرایرانی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، گفت: ۲۵نوع خدمت متفاوت به این گروه از زائران در حرم مطهر رضوی ارائه می‌شود.
رضا نوایی
خبرنگار رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد ذوالفقاری به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، رویکرد و خدمات مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی پرداخت و گفت: خدمت‌رسانی به زائر در مسیر تحقق زیارت با معرفت برای زائر امام رضا(ع) از رویکرد‌های این اداره است.

به گفته وی در واقع زائران در سفر به مشهد مقدس و تشرف به حرم مطهر رضوی با مسائلی مواجه می‌شوند که بخش‌های مختلفی درصدد پاسخ به نیاز‌های آنان است. بخش‌عمده‌ای از نیاز‌های زائران در حوزه‌های معرفتی و مرتبط به زیارت است که مدیریت زائران غیرایرانی در کنار سایر بخش‌های حرم مطهر همچون معاونت خدمات زائران، اماکن متبرکه حرم مطهر و... تلاش می‌کند رویکرد خدمت رسانی برای تحقق زیارت متعالی زائران را محقق کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالفقاری همچنین به اهداف این مدیریت اشاره کرد و افزود: هدف ما این است که زائر یک زیارت به یادماندنی، روح‌بخش و همراه با توشه معنوی داشته باشد. در همین راستا مأموریت ما تمشیت امور فرهنگی، تبلیغی، دانش افزایی، راهنمایی و نرم افزاری سفر زائر امام رضا(ع) در حرم مطهر است.

وی با بیان اینکه خدماتی که به زائران ارائه می‌دهیم نزدیک به ۲۵ نوع خدمت است، گفت: این خدمات در صحن غدیر ویژه زائران غیرایرانی عرب زبان، در رواق غدیر ویژه زائران اردوزبان و در رواق دارالرحمه نیز ویژه زائران عرب زبان و آذری زبان ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در ایام سرد سال نیز در رواق دارالرحمه مراسمی ویژه عرب زبانان برگزار می‌شود و همچنین در طول سال نیز پذیرای هزاران کاروان از زائران غیرایرانی هستیم و خدماتی همچون برنامه‌های حرم شناسی را برای آنان اجرا می‌کنیم.

به گفته وی تعداد ۷۰۰ خدمه خواهر و برادر فرهیخته به صورت ۲۴ ساعته مشغول به خدمت‌رسانی به این گروه از زائران هستند و ویژگی این خادمان، داشتن تحصیلات بالا، مسلط بودن به یک زبان خارجی است و اغلب از اساتید دانشگاه‌ها یا کسانی هستند که سابقه فعالیت در سفارتخانه‌ها را دارند یا رایزن فرهنگی خانه‌های فرهنگ مراکز ایران و.. هستند.

وی با بیان اینکه ما در این مدیریت ۱۴ زبان را پوشش می‌دهیم، گفت: سالانه بین ۵ تا ۷ میلیون زائر غیرایرانی به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند که از این تعداد ۶۵درصد از کشور‌های عربی، ۲۵درصد از کشور‌های شبه قاره هند و ۱۰درصد از کشور‌های آذربایجان، ترکیه، اروپا و آمریکا هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->