ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟
سرخط خبرها

ادعای چین مبنی بر تولید یک سلاح ریلی الکترومغناطیسی که قابلیت شلیک مداوم گلوله‌های مافوق صوت دارد

  • کد خبر: ۱۹۹۶۱۵
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
ادعای چین مبنی بر تولید یک سلاح ریلی الکترومغناطیسی که قابلیت شلیک مداوم گلوله‌های مافوق صوت دارد
مهندسان نیروی دریایی چین مدعی هستند که یک سلاح ریلی الکترومغناطیسی ساخته‌اند که می‌تواند چندین گلوله را با سرعت مافوق صوت، بدون وارد ساختن هیچ آسیبی به ساختار خود، شلیک کند.

به گزارش شهرآرانیوز - سرعت گلوله‌های این سلاح ریلی ۶ ماخ یا ۲ کیلومتر بر ثانیه و برد فوق‌العاده آن نیز بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر است. در طول آزمایش، این سلاح با کمک هوش مصنوعی ۱۲۰ گلوله را بدون نقص شلیک کرد. چنین سلاحی می‌تواند توازن قدرت را در صحنه جهانی تغییر دهد.

براساس گزارش SCMP، مهندسان چینی موفق شده‌اند یک سلاح ریلی الکترومغناطیسی بسازند که پس از شلیک مداوم آسیبی نمی‌بیند. پیش‌ازاین، ایالات‌متحده با صرف هزینه‌های بسیار، موفق به ساخت چنین سلاحی نشده بود و در سال ۲۰۲۱ فرایند ساخت آن را لغو کرد. یکی از محققان این فناوری می‌گوید که این پیشرفت نشان‌دهنده تغییر پارادایم از انرژی شیمیایی به الکترومغناطیسی است. مهم‌ترین مزیت یک سلاح الکترومغناطیسی، شلیک مداوم است و چین با موفقیت به آن دست یافته است.

نیروی دریایی ایالات‌متحده بعد از دهه‌ها سرمایه‌گذاری هنگفت روی تحقیقات سلاح‌های ریلی، در سال ۲۰۲۱ این پروژه را رها کرد؛ زیرا مسائل مهندسی، فناوری و مالی مانع ادامه آن شد و درعوض این کشور تمرکز خود را به کار روی موشک‌های مافوق صوت تغییر داد. یکی از مشکلات اصلی ایالات‌متحده این بود که سلاح ریلی آن نمی‌توانست فشار و فرسودگی ناشی از شلیک مکرر را تحمل کند.

ادعای چین مبنی بر تولید یک سلاح ریلی الکترومغناطیسی که قابلیت شلیک مداوم گلوله‌های مافوق صوت دارد

حالا چین با سیستم اندازه‌گیری و تشخیص خود توانسته است بر این مشکل غلبه کند. این سیستم که قادر به تجزیه‌وتحلیل داده‌های بیش از ۱۰۰ هزار حسگر است، تقریباً ۱۰ برابر تعداد حسگر‌های موجود در یک هواپیمای مدرن، امکان شناسایی بلادرنگ و رفع مشکلات احتمالی را در عرض چند میلی‌ثانیه فراهم می‌کند. براساس گزارش‌ها، این فناوری با هوش مصنوعی چندین بار سلاح را از آسیب جدی نجات داده است که نقش مهم آن در تضمین طول عمر عملیاتی سلاح ریلی را نشان می‌دهد.

کاربرد‌های این فناوری پیشگام بسیار فراتر از جنگ دریایی است. این فناوری می‌تواند حمل‌ونقل پرسرعت را از طریق توسعه لوله‌های خلأ برای قطار‌ها متحول کند. این‌چنین حمل‌ونقل‌هایی می‌توانند از سرعت صوت فراتر روند. علاوه‌براین، این فناوری با تسهیل پرتاب موشک‌های ارزان‌تر و کارآمدتر می‌تواند سفر‌های فضایی را دگرگون کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->