پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟
سرخط خبرها

اواخر هفته؛ بارش برف و باران در خراسان رضوی (١١ بهمن ١۴٠٢)

  • کد خبر: ۲۰۹۳۵۲
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
اواخر هفته؛ بارش برف و باران در خراسان رضوی (١١ بهمن ١۴٠٢)
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر جمعه شاهد بارش برف و باران در سطح استان خواهیم بود.

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز با عبور موج ناپایدار از ناحیه شمالی استان شاهد افزایش ابرناکی در این ناحیه و بارش‌های پراکنده باران به‌ویژه در شهر‌های نواحی شمالی و شمال شرق استان خواهیم بود.

وی افزود: فردا در طی روز وضعیت جوی پایدار، اما به تدریج از نواحی غربی شاهد گسترش سامانه ناپایدار جوی و بارش‌زا خواهیم بود که سبب افزایش ابرناکی و شدت وزش باد در سطح استان خواهد شد؛ لذا از روز جمعه انتظار داریم بارش باران و برف در سطح استان آغاز شود.

رضایی‌پور تاکید کرد: براساس مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر جمعه بر حجم بارش‌ها افزوده شده که پیش‌بینی می‌شود بیشترین بارش در فاصله زمانی جمعه شب و در طی روز شنبه هفته آتی رخ دهد. با توجه به نفوذ جریانات سرد طی این سامانه بارش‌ها به شکل برف، کولاک، تشکیل مه و کاهش میدان دید است و دما به شکل محسوسی بین ۶ تا ٨ درجه کاهش می‌یابد و هوای سردتر اواسط هفته در سطح استان ماندگار است.

به گفته وی از اواخر وقت روز جمعه و طی روز شنبه در مشهد شاهد بارش برف خواهیم بود.

براین اساس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر و اعلام کرده است که به علت وقوع بارش‌های رگباری احتمال آبگرفتگی در نواحی مستعد استان وجود دارد. بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید و کولاک برف، لغزندگی محور‌ها و معابر و اختلال در سیستم حمل و نقل استان تشکیل مه و کاهش میدان دید است؛ لذا توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود، از سفر‌ها و تردد‌های غیرضروری در محور‌های استان به‌ویژه محور‌های برف‌گیر طی فعالیت این سامانه تا حد امکان پرهیز کنند، تمهیدات لازم درخصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد اندیشیده شود، همچنین از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و تمهیدات لازم درخصوص جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از کاهش محسوس دما درنظر گرفته شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١ و ٧ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٧ درجه و در سردترین ساعات به منفی ٢ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، فریمان با منفی ۴ درجه و مه‌ولات با ١٢ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین شدت وزش باد از شهرستان بردسکن با ۴٧ کیلومتر بر ساعت و بیشترین میزان بارش باران از شهرستان‌های کاشمر و رشتخوار به میزان ٧دهم میلیمتر گزارش شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->