اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

ساماندهی هزار کودک بدسرپرست و خیابانی به همت مجموعه «شوق زندگی» در مشهد

  • کد خبر: ۲۱۴۹۶۰
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
ساماندهی هزار کودک بدسرپرست و خیابانی به همت مجموعه «شوق زندگی» در مشهد
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به اینکه مجموعه شوق زندگی یکی از افتخارات بزرگ مشهد است، گفت: تاکنون نزدیک به هزار کودک بد سرپرست و کودکان خیابانی در این مجموعه ساماندهی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، هاشم دائمی با اشاره به این موضوع که مسائل شهری و آسیب‌های اجتماعی در شرح وظایف شهرداری‌ها نقش پررنگی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: موضوعات اجتماعی همچون معتادان متجاهر، کودکان بدسرپرست، کارتن‌خواب‌ها و ... جزو موضوعاتی هستند که همیشه انتظار می‌رود مدیریت شهری، شهرداری و دستگاه‌های حاکمیتی به آن توجه بیشتری داشته باشند. 

وی با اشاره به مجموعه شوق زندگی که یکی از افتخارات بزرگ مشهد است، افزود: راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای اولین بار در مشهد اتفاق افتاده است. این مجموعه در دل بوستان بهار واقع شده است. تاکنون نزدیک به هزار کودک بدسرپرست و کودک خیابانی در این مجموعه ساماندهی شدند. 

دائمی با اشاره به رویکرد شوق زندگی که اصطلاح و تربیت کودکان است، گفت: در این مجموعه دادگاه‌ها همانند دادگاه‌های عمومی و دارای قضات و وکلای برجسته است و تمامی آن‌ها به شرایط موجود در این مجموعه واقف هستند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مشارکت شورا و مدیریت شهری در این طرح ستودنی است، تاکید کرد: شورای شهر با تصویب مصوبه برای این طرح حمایت و پشتیبانی عمیق خود را از این طرح ابراز کرد و امروز شاهد اتفاقات خوب در مجموعه شوق زندگی هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه هنوز این مجموعه به صورت رسمی افتتاح نشده است، اما شاهد ساماندهی هزار کودک کار و فراهم شدن شرایط تحصیل برای سه هزار کودک هستیم.

دائمی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که ما هر چه در حوزه پیشگیری سرمایه‌گذاری کرده و از آسیب‌های احتمالی که به کودک و نوجوانان وارد می‌شود جلوگیری می‌کنیم، این امر سبب کاهش بزهکاری و تخلفات در جامعه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: امیدواریم شورای شهر ششم با سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری اثربخش در راستای تداوم این موضوعات از جمله کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان، خانواده و ... گام‌های موثری بردارد و سبب ارتقای سطح سلامت جامعه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->