قیمت امروز پرفروش‌ترین مدل‌های اپل، سامسونگ و شیائومی (۳ تیر ۱۴۰۳) خروج دوباره پول حقیقی از بازار سهام | گزارش وضعیت بورس (۳ تیر ۱۴۰۳) ارسال بیش از ۷۰۰۰ گزارش و شکایت فساد از سطح خراسان رضوی به بازرسی کل استان در سال ۱۴۰۲ رشد حدود یک‌درصدی قیمت طلا در بازار مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) حدود ۸ هزار مجوز صنایع‌دستی در خراسان‌رضوی صادر شده است صعود قیمت طلای ۱۸عیار | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، بیت‌کوین (۳ تیر ۱۴۰۳) پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن ملی به اقشار کم‌درآمد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ تیر ۱۴۰۳) | هیوندای توسان ۴.۵ میلیارد تومان گران‌فروشی بلیت هواپیما با یارانه نجومی | فروش بلیت تهران-مشهد، ۵۰ تا ۱۳۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب با سوخت یارانه‌ای قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش قیمت در اردوگاه داخلی‌ها قیمت هندوانه کاهش یافت | قیمت امروز انواع میوه، صیفی‌جات و سبزیجات در مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) فروش اقساطی محصول پرطرفدار کرمان موتور با تحویل فوری + جزئیات جزئیاتی جدید از ۹برابرشدن رقم یارانه نقدی جذب سرمایه صنفی برای احداث ۵ شهرک صنفی در مشهد ناترازی انرژی، مانع توسعه صنعتی معاون وزیر صنعت: رکورد اشتغال صنعتی در دولت سیزدهم شکسته شد طلای ۱۸ عیار در مشهد بیش از ۳.۳ میلیون تومان (۲ تیر ۱۴۰۳) تنوع موبایل با قیمت کمتر از ۲۰ میلیون تومان | قیمت امروز انواع موبایل (۲ تیر ۱۴۰۳) ۷۲۰۰ واحد صنفی املاک در مشهد به سامانه تعیین اجاره‌بها مجهز شد واگذاری معادن گوهرسنگ به کارگاه‌های فعال تراش معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بورسی در سال ۱۴۰۳ حذف نمی‌شود بورس مثبت، اما کم توان | گزارش وضعیت بازار سهام (۲ تیر ۱۴۰۳) نرخ سود بین‌بانکی رکوردشکنی کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲ تیر ۱۴۰۳) | صعود دوباره دلار به کانال ۵۹ هزار تومان زمان حراج بعدی سکه اعلام شد + شرایط
سرخط خبرها

تحرکات صندوق‌های طلا چه سیگنالی به بازار داد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۷۸۲۴
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
تحرکات صندوق‌های طلا چه سیگنالی به بازار داد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
روند نزول بازار ارز و سکه به روز دوشنبه رسید و قیمت دلار و سکه یک کانال دیگر را از دست دادند. قیمت دلار هرات وارد کانال ۵۸ هزار تومان شد و قیمت سکه هم با کاهش به کانال ۴۰ میلیون رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، در پشت خط یکشنبه‌شب صحبت‌های برجامی امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، مورد توجه بود که گفته در صورت موافقت همه طرف‌ها برای بازگشت به توافق ۲۰۱۵ میلادی و مشاهده اقدام عملی از سوی طرف‌های مقابل، آمادگی داریم همچنان در مسیر توافق به تعهدات خود ادامه دهیم.

در روز دوشنبه انتشار اخبار مثبت برجامی در بازار زیاد شد و سخنگوی وزارت خارجه هم گفته بود گفتگوهای دیپلماتیک ما با طرف آمریکایی از طریق واسطه‌ها در جریان است.

از منظر فعالان بازار، اگر واقعاً اتفاق خاصی در این رابطه بیفتد و عملی شود، قطعاً سیگنال مثبتی برای بازار خواهد بود، اما این دست خبر‌های برجامی از زمان ریاست‌جمهوری رئیسی دارد می‌آید و فعلاً که نتیجه خاصی نداشته است.

در بازار دوشنبه، خط‌ونشان رئیس‌کل بانک مرکزی هم مورد توجه بازار بود. فرزین در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی از چند محور صحبت کرد. یک اینکه با گشایش‌های به‌وجود‌آمده دسترسی ارز در سال جاری بیشتر شده است. به عقیده بازار، این گشایش‌ها همان دسترسی بازارساز به بازار ارز سلیمانیه است. محور دوم صحبت‌های رئیس‌کل این بود که نرخ ارز باز هم کاهشی خواهد بود.

محور سوم درمورد سامانه ارز اشخاص در مرکز مبادله بود. همان‌طوری‌که محمد آرام، معاون ارزی بانک مرکزی، به آن اشاره کرده افزایش استفاده از ارز اشخاص در تامین ارز مورد نیاز واردات، یکی از سیاست‌های اصلی بانک مرکزی در سال جاری است.

در نهایت هم در این نشست، رئیس اتاق بازرگانی از فرزین برای آرامش بازار ارز در بحران‌های اخیر منطقه تقدیر کرد.

در مجموع اخبار مثبت در بازار زیاد شده و همین موضوع باعث شده که گارد بازار رو به نزول باشد.

قیمت دلار هرات در ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان دوشنبه را شروع کرد و در ابتدا و قبل از نرخ‌دهی درهم تا ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت. اما در ادامه با نرخ‌دهی درهم و روند نزول در این بازار، قیمت دلار هرات هم با کاهش کانال ۵۹ هزار تومان را از دست داد.

قیمت درهم امارات در ۱۶ هزار و ۲۸۰ تومان بازگشایی کرد و با کاهش به ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومان رسید. معامله‌گران به دو دلیل معتقدند بازارساز درحال تزریق درهم است. یک اینکه روند نزول درهم، لیدر بازار است و اینکه قیمت دلار در تهران بالاتر از برابری درهم در معامله است.

قیمت سکه در روز دوشنبه از دو متغیر بنیادی خودش یعنی اونس طلا و قیمت دلار سیگنال کاهش دریافت کرد و کانال ۴۱ میلیون را از دست داد. قیمت سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز گذشته به ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. حباب سکه بر خلاف کاهشش، افزایشی و بیش از ۱۹ درصد است.

دو بحث داغ بازار، ریزش بورس و تعطیلی طلافروشی‌ها بود. بازار سهام طی ۱۴ روز گذشته بدون توقف ریزش داشته است. جدا از اینکه فعالان بازار در حال صحبت درمورد اولویت اول رئیس‌جمهور در زمان انتخاب‌شدنش بودند و اینکه بعد از تقریباً سه سال، بازار سهام از طلا و سکه و مسکن و ارز و تورم عقب افتاده است. یک‌سری از فعالان هم معتقد بودند که افزایش نرخ دلار نیما به ۵۰ هزار تومان، می‌تواند نور امید را در دل سهام‌دار‌ها روشن کند.

بحث دوم، تعطیلی سریالی طلافروشی‌ها بود. باوجود اینکه در شب گذشته، یک نامه از وزارت صمت به بازار رسید که در آن نوشته شده بود «ثبت موجودی طلا برای صادرات و واردات است و طلافروشی‌ها لازم نیست موجودی را ثبت کنند»، بازار طلا همچنان تعطیل است.

یک اطلاعیه هم در کانال‌های ارز و سکه دست‌به‌دست می‌شد که در آن نوشته شده با توجه به مسائل امنیتی پیش‌آمده، اتاق‌کار‌ها تا ساعت ۱۸ معاملاتشان را ببندند و اتاق تا یک هفته تعطیل است.

به عقیده تحلیلگران فنی بازار، ارز چراغ دلار ۵۷ هزارتومانی را روشن کرده و می‌تواند آرام‌آرام به آن سمت برود؛ البته اگر خبر خاصی نرسد. یک‌سری از فعالان بازار هم با اشاره به این موضوع که از ۸ اردیبهشت تا الان شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا بودیم و در مقابل در همین ۱۱ روز در بازار سهام خروج پول داشتیم، معتقدند که بازار طلا در سطوح فعلی برای یک پله خرید مناسب است.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->