تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد «غدیر» شناسنامه و هویت شیعه است | گفت‌و‌گوی شهرآرانیوز با سه کارشناس مسائل دینی درباره معارف عید غدیر شروع مهمانی کیلومتری غدیر تا ساعاتی دیگر در تهران (۵ تیر ۱۴۰۳) تصاویر زیبا از اهتزار پرچم غدیر در آسمان نجف اشرف فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است درباره میرزا احمد آشتیانی| واله‌ای در وادی دلدادگی علی (ع)، نامزدی از سوی خدا ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرط ورود به بهشت است غدیر یعنی خدا ما را رها نکرده است | بررسی فلسفه و عظمت غدیر در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی عیدا... الاکبر بزرگ‌ترین عید خدا وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی بخوان سرود ولایت که عید اهل ولاست | اعمال و آداب جشن روز عید غدیر مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع) کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان تبلور اندیشه‌های شریعتی، فراتر از ایران گفتاری از دکتر علیرضا واسعی در تحلیل وضعیت اجتماعی و سیاسی دوران امام علی‌النقی(ع)
سرخط خبرها

برای برگزاری هفت دوره دو سالانه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی شده است

  • کد خبر: ۲۲۸۰۳۳
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
برای برگزاری هفت دوره دو سالانه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی شده است
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: پس از بررسی و مطالعات همه‌جانبه در ادامه چهار کنگره قبلی، با رهنمود تولیت معزز به احیای کنگره برای هفت دوره دو سالانه برنامه‌ریزی شده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالحمید طالبی امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه، در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت امسال با استعانت از خداوند منان و انتخاب یکی از احادیث گوهربار حضرت رضا (ع) شعار امسال را با شما سربلندیم قرار دادیم که با آن ولایت‌مداری، مشارکت، همدلی اجتماعی، سربلندی و عزتمندی را در سایه امامت و ولایت سرلوحه کار خود در نظر گرفتیم.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت امسال پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) است که در سال ۶۲ با هدف آغاز حرکتی علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در زمینه شناختن و شناساندن ائمه به ویژه امام رضا (ع) پایه‌ریزی و چهار کنگره با پیام و سخنان مقام معظم رهبری، با شکوه و عظمت برگزار شد.

طالبی افزود: پس از بررسی و مطالعات همه‌جانبه در ادامه چهار کنگره قبلی، با رهنمود تولیت معزز به احیای کنگره با رویکردی نوین و با هدف امتداد بخشیدن به اندیشه‌های تمدن‌ساز حضرت رضا (ع) در سطح ملی و جهانی و در پاسخ به نیاز‌های اندیشه‌ای جامعه و محور قرار دادن موضوعاتی مانند عدالت و تبعیض، کرامت و حقوق انسانی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی و مساله حکمرانی نظامند الهی برای هفت دوره دو سالانه برنامه‌ریزی شده است.  

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: اهداف کلانی که در این دوره مد نظر قرار گرفته تحکیم و استمرار اندیشه تمدنی امام رضا (ع)، تقویت فرهنگ مقاومت اسلامی، ارایه خوانش جدید از اندیشه‌های امام رضا (ع) متناسب با نیاز‌های امروز، گسترش همگرایی، مشارکت و ارتباطات جهانی، اتحاد، مفاهمه و همگرایی در خصوص مفاهیمی، چون عدالت، حقیقت و کرامت در سطح جهان و دستیابی به راه حل‌های فرهنگی، آموزشی و علمی و مشارکت در حوزه مفاهیم تمدنی و اخلاقی در درون جهان اسلام است.

وی بیان کرد: دبیرخانه کنگره در دهه کرامت سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد و موضوع را عدالت برای همه و ظلم به هیچ کس قرار داد. تاکنون بیش از ۵۰ پیش‌نشست ملی و بین‌المللی را با همکاری موسسات و دانشگاه‌ها در سطح کشور و بین‌الملل برگزار کردیم. اولین اجلاسیه را در جمع اعضای مجمع جهانی اهل بیت با حضور اندیشمندانی از ۲۴ کشور در تابستان ۱۴۰۱ و دومین اجلاسیه را در سال گذشته در دهه کرامت ۱۴۰۲ برگزار کردیم. تمام این پیش‌نشست‌ها براساس نظام موضوعات کنگره طرح‌ریزی شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: امسال در جلسه و اجلاسیه نهایی از حضور ۴۲ نفر از مدعوین غیر ایرانی از ۲۴ کشور به صورت حضوری و ۸ کشور به صورت غیر حضوری استفاده کردیم و در این دو روز پنل‌ها و نشست‌های تخصصی برگزار شد. مراسم افتتاحیه روز گذشته با پیام مقام معظم رهبری در جمع اعضای منتخب کمیته علمی کار خود را آغاز کرد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه بزرگ ما معرفی ائمه به دنیا بوده و ضروری است در ابعاد ذیل بر روی زندگی معصومین از سه بعد کار شود، اول بیان جنبه قداست ائمه، دوم جنبه کلمات و درس‌های ایشان در زمینه‌های مختلف و سوم زمینه سیاست بوده که بهش مهمی است. ائمه معصومین هدف‌های بزرگی داشتند و هدف عمده آنها ایجاد جامعه اسلامی بود که ایجاد جامعه اسلامی بدون ایجاد حاکمیت اسلامی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ۲۰ نشست در این کنگره برگزار شد که ۳ نشست عمومی و ۱۷ نشست تخصصی بود. ۹۲ استاد از اساتید بین‌المللی و ۳۹ نفر از اساتید ملی مقاله داشته و ۲۰ تن از اساتید ریاست نشست‌ها را برعهده داشتند. موضوعات نشست‌های ۲۰گانه مبتنی بر تعالی رضوی، از روز گذشته تاکنون ادامه داشت. در این کنگره از کاغذ استفاده نکردیم. مجموعه مقالات زبان فارسی، مجموعه مقالات انگلیسی و دو جلد خلاصه مقالات عربی و فارسی در مجموع بیش از ۲۰۰ مقاله تهیه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->