وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع) کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان تبلور اندیشه‌های شریعتی، فراتر از ایران گفتاری از دکتر علیرضا واسعی در تحلیل وضعیت اجتماعی و سیاسی دوران امام علی‌النقی(ع) برپایی ایستگاه‌های نقاشی غدیر ویژه کودکان در حرم مطهر رضوی برگزاری ۵۰۰ جشن غدیر با همکاری مردم در مشهد بازگشت زائران بدحال از عربستان با اولین پرواز‌ها (یکم تیر ۱۴۰۳) چیستی عید غدیرخم در  تبیین پیامبراکرم‌(ص) بررسی شبهات مرتبط با «غدیر» | تلاش شکست خورده برای تحریف تاریخ میهمانی غدیر در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل نذر عید ولایت شدند فضاآرایی ویژه حرم مطهر امام‌رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم میراثبان نفائس خطی حرم رضوی | یادی از مرحوم میرزا مهدی ولایی، فهرست‌نگار کتابخانه حرم حرص پسندیده و ناپسند در اخلاق رضوی
سرخط خبرها

مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۲۸۲۵۲
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد
مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت چمران پاکستان، شهید دکتر «سید محمدعلی نقوی» امشب در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت چمران پاکستان، شهید دکتر «سید محمدعلی نقوی» با حضور جمعی از اتباع پاکستان و مردم مشهد، امشب (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در تالار شهر مشهد برگزار شد.

این مراسم با اجرای سرود ملی ایران و پاکستان آغاز شد و پس از آن، حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در سخنانی ضمن ادای خیرمقدم به حاضران در مراسم، به بیان برخی از ویژگی‌های شخصیت و خدمات شهید دکتر سید محمدعلی نقوی پرداخت و او را لایق شهادت دانست.

در ادامه مراسم، «مهدی ناصحی» عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در سخنان کوتاهی ضمن بزرگداشت نام و یاد شهدا، از شهید نقوی به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در صدور نهضت امام خمینی (ره) به پاکستان یاد کرد.



این مراسم با سخنان حجت‌الاسلام نقوی فرزند شهید نقوی ادامه یافت و وی نیز ضمن بیان خاطراتی از شهید نقوی در برگزاری کنفرانس قرآن و سنت در پاکستان خاطرنشان کرد: شهید نقوی به خدا تکیه داشت و به او توکل می‌کرد. او انسانی دقیق بود و فعالیت‌های خود را با برنامه ریزی انجام می‌داد.

حجت‌الاسلام نقوی تاکید کرد: شهید نقوی از هر فرصتی استفاده می‌کرد و جوانان را به علم و دانش تشویق می‌کرد و علم آموزی را از مهمترین آموزه‌های نبوی به می‌دانست.

در ادامه این مراسم دکتر «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایراد سخنرانی پرداخت.

در پایان این مراسم نیز از کتاب «مون‌سون» مشتمل بر سرگذشت داستانی شهید دکتر سید محمدعلی نقوی رونمایی شد. کتابی که به کوشش «محمدرضا کمیلی» و به همت واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، توسط نشر راه یار روانه بازار نشر شده است.

گفتنی است شهید دکتر «سید محمدعلی نقوی» بنیانگذار بزرگترین سازمان دانشجویی شیعه پاکستان موسوم به «سازمان دانشجویان امامیه» با حدود ۵ میلیون عضو بود. وی مروج گفتمان انقلاب اسلامی در پاکستان بود و در زمان حضور مرحوم امام (ره) در نجف، معرف امام خمینی و ولایت فقیه به مردم پاکستان بود.

حضور در دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی و طبابت در جبهه‌ها، از جمله خدمات این شهید گرانقدر به رزمندگان ایران بود.
وی در سال ۱۳۷۳ توسط تروریست‌های تکفیری و با شلیک بیش از ۲۰ گلوله به شهادت رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->