بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس چرا مردان نباید مجرد بمانند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه ٢٧ تیر ١۴٠٣) | بارش رگباری باران در نیمه شمالی استان در اواخر هفته مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها می‌تواند برای بدن مضر باشد وزارت بهداشت: طی ۲ سال گذشته، ۲ هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شدند خبر جدید از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تأخیر چهارساعته پرواز مشهد_کیش (۲۶ تیر ۱۴۰۳) در روز‌های گرم تابستان چند لیوان آب بنوشیم؟ پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها طی ۵ روز آینده (۲۷ تیر ۱۴۰۳) کدام نان‌ها ماندگارتر هستند؟ آیا نگهداری نان در فریزر کار درستی است؟ ۷۰ درصد مادران باردار مراقبت بهنگام دریافت کرده‌اند  احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه زمانی صادر می‌شود؟ ویدئو| ورود کامیون به میان جمعیت عزاداری در شهر نکا زلزله ۴.۶ ریشتری سالند در استان خوزستان را به لرزه درآورد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) عبور ۱۵۲ هزار زائر عتبات از مرز مهران تا صبح عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) مصرف سالانه ۶ کیلو نمک توسط هر ایرانی‌ ادامه آتش سوزی در جنگل اولنگ| ۵ هکتار دیگر سوخت
سرخط خبرها

کدام نان‌ها ماندگارتر هستند؟ آیا نگهداری نان در فریزر کار درستی است؟

  • کد خبر: ۲۳۹۴۱۷
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
کدام نان‌ها ماندگارتر هستند؟ آیا نگهداری نان در فریزر کار درستی است؟
زمانی که نان زیاد در یخچال یا فضای بیرون می‌ماند کپک می‌زند و باید آن را دور ریخت. از همین رو بسیاری از خود می‌پرسند کدام نان‌ها ماندگارتر هستند و اساسا معیار ماندگاری نان چیست؟ نان مرغوب به احتمال زیاد ماندگاری زیادی دارد، اما مشکل این است که بسیاری از ما هنوز با انواع نان‌های مرغوب آشنایی نداریم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر خدیجه رحمانی متخصص تغذیه درباره انواع نان، نان‌های مرغوب و شیوه نگهداری از نان برای بالا بردن ماندگاری آن می‌گوید: نان‌های صنعتی مشکلی ندارند، تاریخ تولید و انقضاء روی آنها درج شده، به خوبی بسته بندی شده و ویژگی‌های مشخصی دارند. آن دسته از نان‌های صنعتی که روی بسته آنها درج شده نان کامل، بهترین نان‌ها هستند. شرایط این نوع نان‌ها از نظر سلامت و نگهداری مشخص است. 

او درباره شیوه پخت و ماندگاری نان‌های سنتی نظر دیگری دارد و بیان می‌کند: شیوه یکسان و مدونی برای پخت و ماندگاری نان‌های سنتی اجرا نمی‌شود. آرد خیلی از این نان‌ها مناسب نیست، به همین دلیل برخی از نان‌های سنتی واقعا کیفیت ندارند. اگر نان سنتی مصرف می‌کنید توصیه این است که ترجیحا از سنگک استفاده کنید. گاهی نیز می‌توانید از بربری استفاده کنید، در مورد تافتون و لواش توصیه بر این است که در صورتی که خود نان سبوس دار باشد، مصرف شود.

این متخصص تغذیه درباره ویژگی‌های نان سبوس دار توضیح می‌دهد: البته این سبوسی که پشت نان‌ها می‌زنند منظور نیست. اگر پشت نان سبوس داشت این تصور نباید ایجاد شود که به عنوان نان سبوس دار قابل مصرف است، در واقع این سبوسی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد غذای دام است. در اینجا زمانی که به بهترین نان اشاره می‌کنیم، منظور نان‌هایی هستند که خود سبوس گندم در آنها وجود داشته باشد. زمانی که گندم را آسیاب می‌کنند باید در آن سبوس باشد. طبق اصول پخت، سنگک به عنوان بهترین نان باید سبوس بیشتری داشته باشد، اما اینکه واقعا سبوس بیشتری نسبت به سایر نان‌ها دارد یا خیر بحث دیگری است. این به کنترل کیفیت و کار مسوولان اجرایی بر می‌گردد، ما درباره کنترل کیفیت نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم و این کار را تنها مسوولان نظارت بر نانوایی‌ها می‌توانند انجام دهند.

رحمانی درباره بهترین نان‌ها و شیوه نگهداری آنها هم می‌گوید: نان‌هایی که از آرد سفید تهیه می‌شوند اعم از صنعتی یا سنتی هیچکدام برای سلامتی مناسب نیست، به همین دلیل باید حتما از نان‌هایی استفاده شود که دارای آرد سبوس دار هستند. نگهداری نان‌های سنتی هم با توجه به اینکه کیفیت آرد‌ها خیلی مناسب نیست، کار چندان ساده‌ای نیست، اگر خانواده‌ها برای مصرف هر روز نان می‌خواهند باید آن را بسته‌بندی کرده و فریز کنند، یا در واقع پس از بریدن نان آن را در کیسه و سپس در فریزر قرار دهند. یک یا دو ساعت قبل از مصرف نیز از فرایزر در ببیاورند و مصرف کنند.

او تاکید می‌کند: نان‌های سنتی ماندگاری خوبی ندارند و نمی‌توان دو یا سه روز در فریزر نگه داشت. به همین دلیل ایده‌آل‌ترین شیوه مصرف نان خرید آنها به صورت تازه و روزانه است. یعنی افراد هر روز نان تازه از نانوایی بگیرند که این به دلیل مشغله کاری زیاد شاید برای بسیاری از افراد مقدور نباشد.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->