قهرمانی از تبار حاج قاسم | درباره شهید مرتضی حسین پور شلمانی صفر؛ ماه به بار نشستن قیام عاشورا مروری بر اثر تربیتی مناسک مذهبی بر کودکان اهدای ۱۹۰ ویلچر برقی به توان‌یابان در حرم مطهر رضوی ما شفایمان را از شهدا می‌گیریم آغاز به کار میزهای خدمت مشاوره حرم مطهر رضوی در ماه صفر   بوی شهادت هنوز در شهر می پیچد | هشتمین یادواره شهید "بابارجب" در مشهد برگزار شد  تولیت آستان قدس رضوی: امام خمینی(ره) نقطه عطفی در تاریخ تشیع است بررسی راه‌ها و آثار خوش‌اخلاقی در آموزه‌های دینی نحوه دریافت «زائر کارت» اربعین (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) شهید سلیمانی و شهید رئیسی ۲ معلم مسیر مبارزه و مقاومت بودند ثبت‌نام ۴۶۰ کاروان برای پیاده‌روی دهه پایانی صفر (۱۴۰۳) | تأمین آب و یخ، یکی از مشکلات کاروان‌ها رونمایی از درگاه جامع «اربعین» با تو‌ ای زیباترین! آیینه هم محرم نبود | روایتی کوتاه از سرگذشت شهید رجب محمدزاده اسناد اداری آستان‌قدس‌رضوی در دوره صفویه چطور در یونسکو ثبت شد؟ سجادی باشیم! محتوای خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پس از عاشورا چه بود؟ جایگاه علوم شناختی در دین‌شناسی قیام عاشورا، پوستین وارونه جاهلیت را از بین برد تشرف کودکان بی‌سرپرست زیارت‌اولی شاهرود به حرم امام‌رضا‌(ع)
سرخط خبرها

ما شفایمان را از شهدا می‌گیریم

  • کد خبر: ۲۴۳۴۳۲
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
ما شفایمان را از شهدا می‌گیریم
ما برکت زندگی‌مان را از شهدا می‌گیریم. به متر و معیار این و آن کار نداریم. به طول و عرض وجب دیگران، مساحت معرفتمان را اندازه نمی‌گیریم.

ما برکت زندگی‌مان را از شهدا می‌گیریم. به متر و معیار این و آن کار نداریم. به طول و عرض وجب دیگران، مساحت معرفتمان را اندازه نمی‌گیریم. سنجه خودمان را داریم و معیار خودمان را. با همان هم زندگی‌مان را تراز می‌کنیم. موفقیت‌هامان را به دعای شهدا گره می‌زنیم. ما حتی شفایمان را هم از شهدا می‌گیریم. اندیشه و دست و تلاش پزشکان، شرح آن شفاست.

آزموده‌ایم این را و به‌تجربه می‌گوییم خداوند بلندمرتبه به دعای عشق‌های خونین قبای زمینی خود، هزارمرتبه غیورتر است تا دعای آسمانیان. ما بن‌بست‌های زندگی‌مان را هم با شهدا باز می‌کنیم. آنان را -همان‌طور که امام روح‌ا... الموسوی‌الخمینی (ره) فرمود- امام‌زادگان عشق می‌دانیم و به صدای بلند می‌خوانیم. رابطه ما با امام‌زادگان چگونه است؟ همان را برای شهدا تکرار می‌کنیم. زیارتشان می‌کنیم. تلاشمان این است که زندگی را به سیره آنان نظام دهیم. مثل آنان به دنیا و مسیر ابدیت نگاه کنیم. 

هرجا هم که به مشکل برخوردیم، آنان را می‌خوانیم تا واسطه فیض الهی باشند. ما که دستمان را تهی و رویمان را خجل می‌بینیم. آنان، اما همه جانشان پر از خونی است که هر قطره‌اش نزد خدا محبوبیت ممتاز دارد. این کلام معیارِ رسول اعظم الهی است که: «مَا مِنْ قَطْرَه أَحَبَّ إِلَى ا... عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ قَطْرَه دَمٍ فِی سَبِیلِ‌ا...؛ هیچ قطره خونی نزد خدا محبوب‏‌تر از قطره خونی نیست که در راه خدا ریخته می‏‌شود». 

هر شهید هم به تعداد قطرات خونی که از او در راه خدا بر زمین ریخته است، شأنی آسمانی و توفیق شفاعت یافته است. همین است که در زندگی و مرگ به لطف لطیف یارانمان توجه می‌کنیم و التجا می‌بریم. آنها هم عنایتشان مثل باران، عام و همه‌شمول است. هرکه کاسه خود را زیر باران ببرد، خالی بازنمی‌گرداند. این ما هستیم که باید ظرفیت فهم و درک محضر شهید و بهره‌مندی از انوارش را در خویش ایجاد کنیم. 

خط شهید را بگیریم و خود را به سیدالشهدا (ع) برسانیم. آن وقت، هم زندگی ما به قرار می‌آید و هم قرار بهشت در ابدیت ما نوشته می‌شود. باری، ما زندگی‌مان را به نام و یاد شهدا متبرک می‌کنیم. همه برکت‌های مادی و معنوی حیات را در کرامت آنان می‌جوییم. هرکه هرچه می‌خواهد بگوید، ما راهمان را با شهدا ادامه می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->