سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید شد تا ۱۰ سال آینده، حدود ۵۰ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت خواهند کرد مدیر رادیو سراسری زیارت: رادیو زیارت در طی چند سال فعالیت خود احیای امر امامت را انجام داده است ثبت‌نام ۱۷۰ هزار نفر از خراسان رضوی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است تشرف جمعی از دانشجویان بوسنیایی به حرم امام رضا (ع) برپایی نمایشگاه آثار استاد «حسن آلینجا» از ترکیه در حرم مطهر رضوی مراقب ورودی‌های قلب باشیم روایت تاریخ از حضرت رقیه(س) دردانه سه ساله امام حسین(ع) ۵ هزار مشهدی مهمان سفره بزرگ حضرت رقیه(س) مجتمع آیه ها، میزبان نخستین یادواره ۶۳ کارمند شهید خراسان رضوی | اقتدار امروز ملت، ثمره مجاهدت شهداست ویدئو | ناگفته‌هایی از مبادله پیکر شهید حججی با داعش در اسارت جرم خبرنگاران از رزمنده‌ها بیشتر بود+ فیلم نخستین اجلاسیه «شهدای غریب اسارت» در مشهد برگزار شد (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) دومین دوره مدرسه علمی تابستانی «دارالعلم» در مشهد به کار خود پایان داد دست‌های پر از دعا آیت الله نکونام درگذشت (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) «مشایه»، نمایشگاه ملزومات سفر اربعین در حرم مطهر رضوی افتتاح شد مدیر کل اوقاف خراسان رضوی: با الگو گیری از اربعین؛ میزبان زائران در دهه آخر صفر باشیم
سرخط خبرها

مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است

  • کد خبر: ۲۴۴۲۰۹
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است
مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی گفت: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است که باید بخش مهمی از منابع فکری و بودجه‌ای نسبت به آن جهت‌گیری شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن نصرپور امروز، ۲۰ مردادماه، در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در صداوسیمای خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ورود به هفتمین سال افتتاح رادیو زیارت هستیم. یاد و خاطره شهید خدمت شهید آیت‌الله رئیسی را گرامی می‌دارم که در افتتاح آزمایشی و رسمی رادیو زیارت خدمت ایشان بودیم. رادیو زیارت یادگار رسانه شهید رئیسی در خدمت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با بیان اینکه جایگاه رادیو از چند بعد دارای اهمیت است، عنوان کرد: ضرورت گسترش فرهنگ زیارت و برجسته‌سازی جایگاه اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت‌رضا(ع) و تقویت پیوند معنوی مردم و مؤمنان با بارگاه و سایر اماکن مقدس از اهداف اصلی راه‌اندازی رادیو زیارت بوده است.

نصرپور افزود: با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و حضور زائران در مشهد، شبکه‌ای در حد تراز جمهوری اسلامی به عنوان رسانه معارف اهل‌بیت(ع) نیاز بود تا در استان و کشور راه‌اندازی شود که با موافقت رئیس سازمان، اتفاق افتاد. با توجه به حضور زائران فارسی‌زبان از کشور‌های هم‌جوار، فرصتی برای تعمیق باور‌های شیعه به فارسی‌زبانان فراهم بود که اثرات خوبی هم داشت.

مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی بیان کرد: یکی از مأموریت‌های جدی رادیو زیارت انعکاس برنامه‌های حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مقدس ازجمله حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت شاهچراغ(ع) بود که این مأموریت نیز به نحو احسن پوشش داده شد.

وی ادامه داد: باوجود کمبود فرستنده‌های اف‌ام در سراسر کشور و محدودبودن، رادیو زیارت شش شهر کشور شامل تهران، قم، شیراز، بجنورد، بیرجند و مشهد را پوشش داد. ظریب نفوذ رادیو زیارت بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال وقتی مسابقه‌ای برگزار می‌کنیم، از بیش‌از ۳۵۰ شهر پیامک داریم که نشان می‌دهد رادیو زیارت شنونده زیادی دارد.

نصرپور گفت: دکتر جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، فرمودند شما باید در رادیو زیارت و شبکه خراسان‌رضوی کاری کنید تا هویت ایران که حضرت‌رضا(ع) است، جاری و ساری شود. زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است که باید بخش مهمی از منابع فکری و بودجه‌ای نسبت به آن جهت‌گیری شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی اضافه کرد: گره‌زدن شئونات مختلف زندگی زائران و مجاوران به حرم امام‌رضا(ع) بیانگر این امیدآفرینی و منبع بزرگ سرمایه اجتماعی است که رادیو زیارت و اصحاب رسانه باید به آن توجه کنند. راهبرد‌ها باید از طریق اندیشکده‌ها تدوین شود که توسط معاونت زیارت استانداری در حال انجام بوده، چندین کتاب چاپ شده و خروجی خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای تدوین مناسب‌تر منظومه محتوایی زیارت لازم است در سه حوزه مطالعه دقیق صورت گیرد، تصریح کرد: اول، وظیفه اصحاب رسانه، دانشگاه و اهل علم و حوزه است که فهرستی از دانسته‌های مردم در خصوص حضرت‌رضا(ع) و زیارت تهیه کنند تا براساس این دانسته‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها عملیاتی شود.

نصرپور افزود: دوم، بررسی گزاره‌هایی بوده که از امام‌رضا(ع) در ذهن مردم تثبیت شده است. نکته سوم مطالعه در زمینه تغییر در رفتار و عمل زائر امام‌رضا(ع) است. در منظومه محتوایی، از ظرفیت میلیون‌ها زائر خارجی نباید غافل شد که سفیران انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل‌بیت(ع) خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->