آخرین جزئیات فروش بلیت پرواز‌های اربعین در ایرلاین‌های داخلی زائران پیاده اربعین پیگیر پیش‌بینی اوضاع جوی باشند یک مسئول بهداشتی: پایش بیماری‌ها در ایام اربعین اهمیت بسیاری دارد افزایش ۶۰ درصدی جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر اعلام نتایج نهایی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های پایه یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ ثبت نام یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زائر اربعین جزئیاتی از زمان برگزاری انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کمک‌هزینه شهریه دانشجویی زنان سرپرست‌خانوار افزایش یافت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | آسمان خراسان‌رضوی غبارآلود می‌شود سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق زورگیری ۲ موتورسوار در پوشش یگان امداد پلیس در مشهد + عکس هشدار سازمان غذا و دارو؛ مراقب تزریق ژل و فیلر‌های تقلبی و قاچاق باشید علائم ابتلا به ویروسی که این روز‌ها خیلی‌ها را گرفتار می‌کند، چیست؟ توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی زائران پیاده اربعین علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟ + بیوگرافی و سوابق مشاهده یوزپلنگ «هَرَب» با دو توله تغییرات محتوایی کدام کتب درسی اجرای آزمایشی می‌شود؟ رئیس کل سازمان نظام پرستاری: به اندازه نیمی از نیاز کشور پرستار داریم حسین سیمایی‌صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کیست؟ + بیوگرافی و سوابق خراسان‌رضوی؛ رتبه اول حمل‌ونقل مسافر در کشور | ۴۵۰ ناوگان اتوبوسی در دهه پایانی صفر کسری داریم
سرخط خبرها

تغییرات محتوایی کدام کتب درسی اجرای آزمایشی می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۴۴۴۶۲
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
تغییرات محتوایی کدام کتب درسی اجرای آزمایشی می‌شود؟
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال تغییرات محتوایی اندک است و فقط به مواردی اختصاص یافته که معلمان ارسال کرده‌اند. چند کتاب اجرای آزمایشی داریم مانند کتاب کار و فناوری پایه ششم و هفتم که سال گذشته اجرای آزمایشی بود، برای پایه ششم امسال گسترده‌تر است و چند استان آن را اجرا خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص توزیع کتاب‌های درسی اظهار کرد: امسال وزارتخانه زمان‌بندی پروژه مهر را جلوتر انداخته؛ بنابراین سیر پیشرفت ثبت سفارش کتب درسی از سال گذشته پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه نسبت به توزیع کتاب برای پایه ورودی دهم نگرانی داریم، عنوان کرد: مشکلی از نظر توزیع کتاب برای پایه اول ابتدایی وجود ندارد و پایه دهم هم باید ثبت‌نام‌ها در مدارس زودتر انجام شود تا مشکلی پیش نیاید.

لطیفی در پاسخ به این سوال که آیا تاخیر در اعلام نتایج مدارس سمپاد و نمونه دولتی در توزیع کتاب‌های درسی مشکل ایجاد می‌کند یا خیر، بیان کرد: نمی‌توان در این خصوص پیش‌داوری کرد. سال گذشته این تاخیر بیشتر بود و اکنون نسبت به سال گذشته جلوتر هستیم، اما به صورت طبیعی هر اقدامی که ثبت‌ نام را به تاخیر بیندازد، در ثبت سفارش هم موثر است. اکنون سامانه برای اصلاح اطلاعات پایه‌های میانی و ثبت سفارش پایه‌های ورودی باز است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چند درصد کتاب‌ها چاپ‌سپاری شده است، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد کتاب‌ها چاپ‌سپاری شده و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که تا نیمه اول شهریور توزیع استانی هم کامل شود و همه کتاب‌ها برای توزیع در استان‌ها خواهد بود.

وی در خصوص رفع موانع چاپ کتاب‌های درسی گفت: امسال کتاب‌ها را چاپ کردیم، اما بخشی از موانع رفع نشده است. برخی از این مانع‌ها به صورت کیفی بوده که کیفیت کتاب‌ها باید افزایش یابد. بخش دیگر تامین اعتبار است که این موضوع با تاخیر انجام می‌شود و به فرآیند توزیع کتاب لطمه وارد می‌کند. امسال موانع و مشکلات مرتفع شد و برای مهر مشکلی وجود ندارد.

لطیفی با اشاره به تغییرات محتوایی در کتاب‌های درسی برای مهر امسال خاطرنشان کرد: امسال تغییرات محتوایی اندک است و فقط به مواردی اختصاص یافته که معلمان ارسال کرده‌اند. چند کتاب اجرای آزمایشی داریم مانند کتاب کار و فناوری پایه ششم و هفتم که سال گذشته اجرای آزمایشی بود، برای پایه ششم امسال گسترده‌تر است و چند استان آن را اجرا خواهند کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین کتاب (از من تا خدا) که کتاب دینی پایه هفتم است، امسال دامنه اجرای آزمایشی آن گسترده‌تر می‌شود. کتاب (آموزش خط تحریر) برای پایه چهارم هم امسال گسترش دامنه اجرای آزمایشی را دارد. برای پایه اول ابتدایی هم کار بسیار محدودی را در دستور داریم که بازنمایی عمومی ندارد و در تعداد محدودی از کلاس‌ها بسته تولیدی اجرای آزمایشی می‌شود.

وی در خصوص تغییرات اساسی در محتوای کتاب درسی عنوان کرد: اگر امسال بتوانیم اجرای آزمایشی بالینی تغییرات پایه اول را انجام دهیم، سال آینده این اجرا را گسترده‌تر خواهیم کرد. اکنون نسبت به مقاطع متوسطه اول و دوم به دنبال بازبینی ساختار کلی برنامه‌های درسی هستیم و هرگونه تغییر در کتاب‌ها منوط به اصلاح ساختار دوره است، اما در زمینه محتوایی امسال تغییراتی نداریم.

لطیفی در پاسخ به این سوال که آیا کتاب‌های درسی با توجه به تغییرات امتحانات نهایی تغییر می‌کند یا خیر، بیان کرد: هر تغییری در متوسطه دوم اتفاق بیافتد، نوع اثرگذاری امتحان نهایی در کنکور مورد توجه قرار می‌گیرد. اکنون هیچ جمع‌بندی در سطح کارشناسی نداریم؛ بنابراین به مصوبه و قانون هم نرسیده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->